קשיי הירדמות בבבת 3.5 חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. קשיי הירדמות בבבת 3.5 חודשים
12/02/2015 11:10
• בתי בת 3.5 חודשים, מאז שנולדה הייתה נרדמת עם נדנוד על הידיים או בהנקה. מזה כשבועיים- שלושה התחלתי לנסות ללמד אותה הירדמות עצמאית, הפרדנו בהצלחה הנקה ושינה. עושים טקס שינה גם לפני שנת לילה וגם טקס קצר לפני כל שינה ביום. הצגתי לה חיתול בד כחפץ מעבר אבל היא לא הראתה התעניינות מיוחדת. התחלתי בלהרדים בידיים ולהניח כשהיא מנומנמת חלקית. בתחילה היא שיתפה פעולה באופן חלקי, אחרי כמה ניסיונות וקצת בכי כל פעם הייתה מצליחה להשלים את ההירדמות. מאז יש מגמה של הידרדרות, מתנגדת מאוד להרדמה, כל השכבה מלווה בבכי- ביום כ-15-30 דקות, בערב יכול להגיע לשעה של מאבק כזה. בימים האחרונים היא נרדמת בקלות בידיים, אבל מתעוררת בבכי קורע לב ברגע שאני מניחה אותה (כמו פעם), ואז אני מרימה ושוב מרדימה בידיים. במקביל היא מתעוררת הרבה יותר בלילה, בערך אחרי כל מחזור שינה אחד או שניים. יונקת פעמיים-שלוש בלילה. אציין שבמהלך היום ישנה כ-4-5 פעמים, בד"כ כ-40 דקות ובצהריים בד"כ מצליחה לישון כשעתיים.
אשמח לעצה- האם ייתכן שהיא עוד לא בשלה להירדמות עצמאית ואין טעם למלחמות הללו בשלב זה? איך אפשר לשפר את שנת הלילה שלה ולהפוך את ההשכבה לקלה ונעימה יותר?
מאת: אורח/ת
2. קשיי הירדמות בבבת 3.5 חודשים
14/02/2015 9:55
היי,

יתכן והיא לא בשלה להירדמות עצמאית (אצל רוב התינוקות זה מגיע סביב גיל 5 חודשים) יחד עם זאת, ההירדמות שאת עכשיו עושה היא אינה עצמאית ובהחלט אפשר ורצוי להתחיל ללמד אותה להירדם במיטה שלה.
כרגע, היא אינה נרדמת במיטה אלא על הידיים. גם עם זה רק כניסה לשינה ואת ההירדמות הסופית היא עושה במיטה, השלב שהיא צריכה ללמוד הוא ההתנמנמות ותחילת השינה במיטה אחרת זה כמו להירדם על הידיים.
כרגע, היא זקוקה יותר לעזרה שלך להיכנס לשינה ויחד עם זאת, היא מתעוררת ומוצאת את עצמה במקום אחר, נסי לדמיין שאת נרדמת במיטה ומתעוררת בסלון, סיטואציה שקצת יכולה להבהיל וליצור אנטי למיטה.
לכן, כשאנחנו רוצים להתחיל ללמד התיידדות עם המיטה (עדיין לא הירדמות עצמאית) חשוב שהיא תבין שהיא נרדמת במיטה ושזה בסדר להיות שם. לשם כך מומלץ להכניס אותה למיטה כשהיא ערה ולתת לה שם הרבה מגע (ליטוף, טפיחות, נדנוד, לחישות..כל מה שנעים ומרגיע אותה) ולהמשיך עם המגע עד שהיא נרדמת. אם היא בוכה, אפשר להרים להרגיע וכשהיא נרגעת להכניס שוב למיטה. המטרה שבסופו של דבר תירדם במיטה עם המגע שלך. אפשר להתחיל בהרדמות קלות יותר ובהדרגה להוסיף עוד הרדמות עד שהיא תגיע לגיל 4 חודשים כשכל ההרדמות שלה הן במיטה ואז אפשר בהדרגה להמשיך וללמד אותה הירדמות עצמאית (שזה אומר להניח אותה ערה לחלוטין במיטה ולצאת מהחדר).

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד