התייעצות לגבי שינה - בן 5 חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. התייעצות לגבי שינה - בן 5 חודשים
19/10/2015 12:12
בני בן 5 חודשים ומקבל הנקה מלאה. עד גיל כמעט 3 חודשים קיבל בקבוק של חלב שאוב בהאכלה שלפני השינה (סביב 20:00) וכחודש לפני החזרה לעבודה חזרתי להניק רצוף (היה מקבל בקבוק של חלב שאוב רק אם לא הייתי בבית בשעת האכלה). עכשיו, עם הכניסה למעון, הוא מקבל 3 בקבוקים עם חלב שאוב, כל בקבוק 150 מ"ל, כל 3 שעות, מסיים את הבקבוקים לרוב, לעיתים משאיר כ20-30 מ"ל. לא תמיד אוכל את הבקבוק ברצף, אלא לוקח לו כחצי שעה ולפעמים אפילו יותר לסיים את הבקבוק. בזמן העבודה אני שואבת. בבית מקבל רק הנקה. כאמור, אוכל כל 3 שעות במהלך היום. בחודש האחרון התחלתי טעימות בינתיים רק של ירקות. ממש כפית של ירק אחד במשך יומיים-שלושה .
חשוב לי לציין כי זמן ההנקה אינו ארוך. ברוב המקרים אינו עובר את ה10 דקות ולפעמים אפילו רק 5 דקות וזהו (בהאכלה של אמצע הלילה יונק רק מצד אחד ואת הצד השני אני שואבת).
לפני הכניסה למעון הייתי עושה מקלחת לפני האכלה אחרונה שלפני הלילה, סביב 20:00-21:00 ואז היה מקבל הנקה והולך לישון. הוא היה קם שוב סביב 01:00-03:00 (משתנה) ושוב לקראת הבוקר, סביב 05:00-06:00. כלומר פעם אחת באמצע הלילה ופעם נוספת לקראת הבוקר.
עכשיו, מאז החל את המעון הוא פשוט נרדם בשעה מוקדמת, לקראת 18:00-18:30. לפעמים אפילו מספיק לתפוס עוד תנומה קצרה של 20 דקות-חצי שעה בדרך מהמעון או מיד כשמגיעים הביתה. אנחנו מגיעים הביתה קצת אחרי 16:00 (מקבל בקבוק במעון סביב 14:30-15:30) ולקראת 17+ הוא כבר מגלה סימני עייפות. אני עושה לו מקלחת, עיסוי ואז הנקה. מציינת כי אין תנאי בין הנקה לשינה, ברוב המקרים הוא מסיים הנקה ואני משכיבה אותו במיטה שלו והוא נרדם לבד. לפעמים קם אחרי 3 שעות לארוחה הבאה (סביב 21:00-22:00) לפעמים מושך בין 4-5 שעות (סביב 00:00-01:00), קם, יונק וחוזר לישון וקם להאכלה של הבוקר לפני המעון, סביב 05:00-06:00, מתארגנים אחרי האוכל ויוצאים למעון. במעון ישן בערך עוד פעמיים. העניין הוא שפתאום גם בלילה ברוב המקרים הוא דורש אוכל כל 3 שעות. זאת אומרת שמשעה 18:00+- כשהוא נרדם הוא אוכל עוד כ-3 פעמים. מלבד זה קם עוד פעם-פעמיים לפחות סתם בבכי, אני שמה לו מוצץ והוא נרדם.
איך אני גורמת לו לישון יותר טוב בלילה? ממה שאני מבינה ככל שהתינוק גדל הוא אמור לישון יותר שעות רצוף, אז אומנם בני ישן יותר שעות אבל לא רצוף. אשמח להדרכה.
מאת: אורח/ת
2. התייעצות לגבי שינה - בן 5 חודשים
19/10/2015 15:03
היי,

גם הסתגלות למעון יכולה להוביל להתעוררויות כמה לילות (בשבוע-שבועיים הראשונים). וגם אם הוא מגיע עייף מדיי זה יכול להוביל לעוד התעוררויות.
במקביל, חשוב לוודא שגם באמצע הלילה הוא מסיים לאכול מבלי להתנמנם בזמן האוכל ונכנס ער למיטה. ובמידה והוא אוכל טוב במהלך היום ועולה טוב במשקל אפשר לרווח לו באופן יזום לכל 4 שעות.
במקביל, צריך לבדוק מה עוזר לו לחזור לישון ואת זה צריך ללמד אותו לעשות בעצמו (למשל, ללמד אותו לקחת מוצץ לבד).

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. היי עינב
19/10/2015 20:27
לגבי השינה באמצע הלילה הוא בהחלט מנומנם כשהוא חוזר למיטה. קורה לפעמים שבאמת הוא עירני ולוקח לו זמן לחזור לישון ואני מקפידה שזה יהיה בכוחות עצמו מבלי לעזור לו. אני מקפידה שלא לשוחח/לשחק אלא להיות כל כולי בהאכלה. הוא מאוד אוהב לישון עם חיתול טטרה ביד ומוצץ. הוא אינו מכניס את המוצץ לפה לבד אלא אם כן זה קשור בסרט וזה מן הסתם רק בשעות היום כשהוא איתי בבית (בעיקר בסוף שבוע). אני לא משאירה לו את החיתול טטרה במיטה כי הוא שם את החיתול על הפנים. כשהוא נרדם אני מוציאה לו את החיתול.
הוא עולה יפה במשקל והיו כמה ימים שבאמת הצלחתי לרווח לו את הארוחות ל4 שעות, בעיקר בחגים שהוא היה יותר בבית ופחות במעון. לצערי אני נתקלת קצת בחוסר שיתוף פעולה במעון, לפעמים הם אפילו נותנים לו את הבקבוק הבא לא אחרי 3 שעות אלא פחות מכיוון שהוא בוכה. ישר מניחים שהוא רעב.גם לגבי הירקות/פירות מפעילים עליי סוג של לחץ. אני לא מתכוונת להיכנע לזה כי חשובה לי ההנקה ומלבד זה את הטעימות אני רוצה לתת לו בעצמי, זה חלק מההנאה שלי עם הילד שלי.
מאת: אורח/ת
4. היי
20/10/2015 9:52
כשאני מדברת על ריווח הארוחות אני מתכוונת ללילה בלבד.
ייתכן ובמהלך היום הוא יהיה רעב בפערים קטנים יותר, זה טבעי לגמרי. וזה לא ישבש את הפער של הלילה. למעשה המטרה הסופית היא להגיע למצב שהוא יאכל רק במהלך היום כך שבהדרגה האוכל עובר מהלילה לבוקר.
עם זאת, כל ההתנהלות סביב האוכל במהלך היום היא לשיקולך ולדעתך ואת בהחלט יכולה לדרוש את מה שמתאים לך מהמעון.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. מצוין! תודה רבה! עזרת לי (-: (ל"ת)
20/10/2015 13:41
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד