שינויים בשינה

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שינויים בשינה
25/10/2015 20:41
שלום, הבן שלי בן 4 חודשים וחצי. עד לפני כשלושה ימים הוא היה נרדם בצורה טובה... כשראיתי שהוא מתחיל להיות עייף הייתי שמה אותו במיטה שלו, הוא היה נרדם לבד.. לפעמים היה לו קצת קשה להירדם לבד אז הייתי קצת מלטפת אותו ויושבת לידו עד שהיה נרדם. כשהיינו נוסעים ברכב והוא היה עייף הוא פשוט נרדם בנסיעה. בימים האחרונים חל שינוי מהותי. כשהוא עייף הוא בוכה נורא, הוא לא נרדם לבד וקשה מאוד להרדים אותו. כל שינה מלווה בבכי חזק מאוד וההירדמות נעשית רק כשאני מחזיקה אותו על הידיים ומרגיעה אותו. אני מזהה את סימני העייפות שלו ואני שמה אותו בזמן לישון, אך הוא מגיע למצב שהוא כמעט נרדם ואז מתחיל לבכות והבכי רק הולך ומתחזק.
אני לא מבינה למה חל שינוי כל כך מהותי בשינה שלו ולמה היא נעשתה קשה כל כך. כמו כן, מה אני יכולה לעשות כדי לשנות בחזרה את המצב שיירדם בצורה רגועה וטובה לו.
מאת: אורח/ת
2. איל מלמדים פעוטה לקחת מוצץ לבד?
26/10/2015 9:07
שלום רב,

הבת שלי בת שנה ו-8 חודשים, במהלך היום לוקחת מוצץ בלי בעיה. בלילה היא מתעצלת, שוכבת במיטה ובוכה שנבוא לתת לה את המוצץ.
יש לה במיטה 7 מוצצים של טומי טיפי, זוהרים בחושך, כך שאין לה שום בעיה לאתר אותם. ועדיין, גם אם נשב ליידה, נלטף ונגיד לה "קחי מוצץ", גם כשמקישים על המוצץ וברור לה בדיוק היכן הוא, היא פשוט תמשיך לבכות ולא תיקח.

יש דרך להתגבר על זה?
תודה רבה!
מאת: הלן זלי
3. שינויים בשינה
27/10/2015 14:49
היי,
הרבה מאוד פעמים סביב גיל 4 חודשים יש שינויים בהרגלי השינה. (אם שמעת את המושג "משבר גיל 4 חודשים"..)
מה שצריך לעשות זה מצד אחד להמשיך כל הזמן לתת מענה לבכי. וזה אומר להיכנס כשהוא בוכה ולהרגיע אותו. אם מצליח במיטה זה מעולה ואם לא אז להרים על הידיים וכשהוא נרגע להחזיר למיטה.
במקביל לשמור על ההירדמות במיטה על מנת שלא תהיה רגרסיה גדולה יותר. אחרי שהוא נרגע, להחזיר למיטה ולהמשיך לתת לו מגע רצוף כל הזמן עד ההירדמות (כלומר, גם אם הוא רגוע להמשיך עם מגע ואם הוא חוזר לבכות אז להרים להרגיע).
ואם לא היה עד עתה טקס שינה כדאי לבנות אותו, ואם יש אז לשמור עליו.

אחרי כמה ימים את אמורה לראות הרבה פחות בכי והתנגדות. במידה ואת מרגישה שזה מסתבך לך את מוזמנת להתקשר.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
4. איך מלמדים פעוטה לקחת מוצץ לבד?
27/10/2015 14:53
שלום הלן,

השאלה היא מה קורה בסופו של דבר. אם בסוף היא מקבלת עזרה עם המוצץ אז היא תמשיך לבכות, אם היא תבין שהדרך לקחת מוצץ היא לשלוח את היד ולקחת אותו אז היא תתחיל לעשות את זה לבד.

אפשר לקחת "צעד אחורה" וקודם להראות לה אותו ביד שלכם ולהמתין ולהרגיע עד שהיא תשלח יד אליכם ואחרי זה להראות לה אותו במיטה.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד