שינה בגיל 7 שבועות והאכלת חלום.

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שינה בגיל 7 שבועות והאכלת חלום.
27/10/2015 14:01
שלום
הרכש החדש שלנו שוקל כבר עכשיו 4600 משקל מכובד לכל הדעות הוא אוכל במהלך היום כ120 כל שלוש או שלוש וחצי שעות לרוב מצליח להירדם עצמאית עם עיטוף במיטה כאשר בשבע שבע וחצי הוא הולך לישון שנת ערב שממנה לרוב הוא מתעורר בין 12 ל 2וחצי לאכול ואז חוזר לישון עד ארבע חמש או שש.(תלוי מתי התעורר כעיקרון פער של ארבע שעות בערך מהבקבוק האחרון של הלילה עד הבוקר ) לאחרונה ניסינו ליישם האכלת חלום בין 10 ל11 בלילה כדי לבטל את הבקבוק של הלילה ושישן את החמש שש שעות רצוף בחלק השני של הלילה ולא בראשו.
אנחנו כבר ארבע ימים בתוך העיניין אבל הקטן עדיין קם בסביבות אחת או שתיים וחצי לבקבוק ואוכל הכל. ככה שבעצם הוספנו לו סתם ארוחה שהוא לא ניראה לי זקוק לה בכלל. אני מרגישה שאני סתם דוחפת לו עוד אוכל ושאין השפעה על שינה רציפה בלילה.

עם הגדולה שלנו האכלת חלום עבדה מהיום הראשון והיא ישנה מ10 עד חמש או שש בבוקר במקום לקום בלילה ואיתו זה לא מצליח. האם צריך לתמיד בזה? או אולי לוותר ולתת לו לקום בלילה מתי שהוא צריך לאכול וזהו. האחות בטיפת חלב טוענת שבמשקל שלו הוא לא צריך לקום לאוכל בכלל כל הלילה ושבמהלך היום אני צרכה לרווח לו בין הארוחות לארבע שעות האם זה נכון?? התבלבלתי כבר לגמרי ואני לא בטוחה כבר בשום דרך....
מאת: אורח/ת
2. שינה בגיל 7 שבועות והאכלת חלום
27/10/2015 15:18
היי,

ברוב המקרים, האכלת חלום אינה דבר מומלץ כיון שהיא משבשת את מנגנוני הרעב והשובע הטבעיים של התינוק ובנוסף היא לרוב יוצרת קשר ותלות בין האוכל לשינה.
כמובן שיש תינוקות שאצלם זה עובד מצוין, אבל אם במקרה הזה זה רק הוסיף ארוחה אז לדעתי כדאי להוריד את זה ולתת לו להתעורר כשהוא רעב.
כיון שהוא קטן אני לא הייתי מורידה את הארוחות לגמרי מהלילה אבל כן נותנת לאכול לפי דרישה. 4-5 שעות זה בסדר גמור בגיל הזה.
החל מגיל 3 חודשים (לא לפני) אפשר לעשות הפרדה ברורה יותר בין האוכל לשינה וכנראה שהוא יפתח בעצמו פערים גדולים יותר.

אם הוא עולה יפה במשקל וישן יחסית טוב, לא הייתי משנה את זה. כאמור, לשים לב מתי הוא מסוגל לאכול מבלי להירדם ואז להקפיד על זה בלילה ולתת לו לפתוח פערים.
אלא אם יש הנחייה רפואית (של רופא ילדים) אני לא ממליצה להוריד ארוחות באופן יזום לפני גיל 5-6 חודשים וגם אז לעשות את זה הדרגתי, וזה כאמור בתנאי שהוא אוכל טוב ועולה יפה במשקל.

יש המון גישות ודעות ומה שאת צריכה לעשות זה להבין מה הם אומרות ולעשות את מה שאת הכי מתחברת אליו ומה שאת מרגישה שעושה לך ולבנך הכי טוב.

בהצלחה!
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. תודה רק עוד שאלה לגבי מה שאמרת..
27/10/2015 15:35
תודה על התגובה המהירה אני אפסיק את האכלת חלום ואתן לו לחזור לקבוע בעצמו את זמן ההתעוררות בלילה.
האם תוכלי לחדד לי למה התכוונת שאמרת לשים לב מתי הוא מסוגל לאכול מבלי להירדם?
ואיך להקפיד על זה בלילה?
כאשר הוא קם בלילה לאכול הוא אוכל נניח עשרים דקות ואז ער עוד שעה עד שהוא נרדם האם זה אומר שהוא החליף לי בין יום ללילה? האם לא לתת לו לישון יותר משעתיים רצוף במהלך היום ? אם כן איך אפשר לעורר אותו שיתעורר...יש פעמים במהלך היום שהוא ישן ארבעים דקות אחרי שהיה ער שעתיים ומשהו יואז הוא מתעורר לאכול נשאר ער חמש דקות ויחזור לישון
האם זה יכול להשפיע על הלילה?
תודה רבה רבה
מאת: אורח/ת
4. תשובה
27/10/2015 16:04
את תראי שבמהלך היום הוא כבר אוכל ולא נרדם בזמן האוכל (עד גיל 2-3 חודשיים הם יכולים להירדם כי הפעולה של היניקה מעייפת אותם ולא בהכרח כי סיימו לאכול). סביבות גיל 3 חודשים אפשר לצפות ממנו להיות מספיק חזק כדי לאכול ולהישאר ער. אז אפשר גם בלילה לתת לו לאכול אבל למנוע הירדמות בזמן האוכל (לנתק לפני שהוא נרדם).

במהלך היום כדאי להעיר רק במקרה של שינה מעל ל 3 שעות. וגם, אם זה משהו חד פעמי זה בסדר אם זה קורה בכל יום ואז בלילה הוא ער זה יכול להעיד על כך שהיום והלילה עוד לא הסתדרו.

במהלך שנות היום שהן שינות יחסית קצרות הוא לא אמור לאכול (מדובר בשינה של לכל היותר שעתיים). זה יכול לחזק את הקשר בין האוכל והשינה ובסופו של דבר להשפיע גם על הלילה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד