גזים והתעוררות כל 40דקות

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. גזים והתעוררות כל 40דקות
17/02/2016 4:28
שלום רב,
הקטנה שלי התחילה לסבול מכאבי בטן מגיל שבועיים בערך. זה בא לידי ביטוי בהמון התכווצויות ובכי, שהיה נרגע לאחר שעה מעצמו.
הרופאה המליצה לנו על סימוקול. אז נתתי לה בעיקר לפני ההנקות בשעות שבהם לרוב כאבה לה הבטן ( החל מ6 בערב ועד 11 בבוקר). מלבד זה היתה ישנה ברציפות בין 2 ל3 שעות. חשוב לי לצייו שהיא גם על הנקה מלאה ועולה במשקל יפה.
לאחר שנתנו לה סימיקול, התחלתי להבין בקולות שיוצאים לה מהבטן, של קרקורים כאלה. וכשאחזתי בה יכלתי להרגיש בועות שנעות לה בבטן.
כיום היא בת 5 שבועות. בשישי הקרוב תהיה בת 6 שבועות.
בשבוע שעבר היא התחילה גם להפליץ. מתאמצת המון לפני, התפתלויות וכאבים עד שהיא משחררת ואז נרגעת. אך זה לא הפריע לה לזמני השינה ועדיין היתה ישנה בין 2-3 שעות.
בשלושת המים האחרונים כואבת לה הבטן יותר ונראה כי שום דבר לא מצליח להרגיע אותה. אז קניתי כדור פיזיו. וזה הקל על הכאב. אז לקח קצת יותר זמן להרגיע אותה עד לשינה. ( כשעתיים). העיקר שאם הכדור היתה רגועה , ופחות בוכייה.
לאחר יום של שימוש בכדור הפיזיו החלה תופעה מוזר. של יקיצה לאחר 40 דקות. היא פשוט מתעוררת לי בהתפתלויות עזות, באי נוחות בדיוק לאחר 40 דקות.
היום ביליתי למעלה מ 5 שעות בנסיון להרדים אותה, בהם נרדמה פעמיים, כל פעם ל 40 דקות על השעון.
חשוב לי לציין כי ההתעוררות כל 40 דקות קרתה לי גם בבוקר וגם בלילה.
זה מרגיש חי נורא לא בריא לילדה לישון כל כך מעט. שוקלת לבקר שוב אצל הרופאה, אך לפני זה רציתי להתיעץ. האם זו תופעה נורמלית העשויה לחלוף מעצמה? מה יתן לעשות בנושא? מפחדת שבטווח הארוך זה יזיק לי ( מחוסר שעות שינה שלי)

תודה מראש
מאת: אורח/ת
2. גזים והתעוררות כל 40דקות
17/02/2016 21:00
היי,

ראשית, מעבר לכדור שעוזר להרגיע בזמן התקף אני ממליצה גם לעשות עיסוי ולהחזיק אותה בתנוחה ערסול לא בזמן התקף על מנת להפחית את ההתקפים ואת עוצמתם.
שנית, זה קורה לא מעט פעמים שתינוק מתעורר לאחר 30-40 דקות. במהלך היום, אם היא התעוררה אחרי 40 דקות הוציאי אותה מהמיטה להמשך פעילות. זה לא שינה שמספיקה, אבל חזרה לשינה היא מאוד קשה במקרה הזה ומקבעת דפוס של שינה קצרה. אחרי שהיא תהיה פעילה ותצבור שוב עייפות הרדימי שוב. אחרי כמה ימים תרצי לראות את זה שוב מתארך.
בלילה, החזירי לישון ועדיף לא בהנקה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. עדכון
18/02/2016 21:16
הבעיה היא שהיא מתעוררת בהתקף לאחר 40 דקות. ואז זה קפיצות אינסופיות על הכדור.

כמו כן, מאז שרשמתי את ההודעה חל שינוי בשינה שלה. כשהיא מצליחה להירדם עכשיו היא נרדמת לשעתיים , אבל בגלל כאבי בטן לוקח לי המון זמן להרדימה ( כ ארבע שעות) כך שאם יוצא שהיא נרדמת עם הצעצי לפחות אני רגועה כי היא ישנה קצת וזו גם מנוחה לי.
מאת: אורח/ת
4. יופי!
21/02/2016 15:54
זה בסדר גמור בגיל הזה אם היא נרדמת מדי פעם בהנקה.
והמנוחה שלך היא חשובה לא פחות משלה.
לכן, כרגע, אם זה עובד טוב אז תמשיכי.
כדי שזה לא ייקח הרבה מאוד זמן תנסי לבדוק מתי השעות בהם היא נרדמת ואז אם תגלי דפוס קבוע תתחילי את ההרדמות בשעות האלה. (נסי גם ללמוד מהם סמני העייפות שלה, זה יקל על ההרדמה)
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד