בכי לפני השינה בגיל 9 חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. בכי לפני השינה בגיל 9 חודשים
10/07/2016 9:21
שלום,
בננו בן 9 חודשים, מגיל חמישה חודשים בערך נרדם לבד במיטה אחרי טקס שינה בלילה וגם ביום. עד היום היינו מסיימים את טקס השינה (בקבוק בלילה או החלפת חיתול ביום), מניחים אותו במיטה והוא היה משחק בה עד להרדמות (כ-20 דקות). זה היה נורא חמוד!
בימים האחרונים הוא ממש מסרב לישון במיטה, בוכה ב-ט-י-ר-ו-ף ולא נרגע. אני עושה קצת הרם הורד, ואחרי כמה פעמים הוא פשוט מתעייף ונרדם עם טיפה יבבות. זה נורא קשה, כבר הרבה זמן שהוא לא בכה לנו ככה לפני השינה והיו לנו כמה חודשים ממש נעימים עם ההרדמות.
אני לא חושבת שזו בעיה של רעב כי אנחנו מציעים לו אוכל לפני שמתחילים טקס שינה (יש לו קושי גדול ללכת לישון אם הוא לא שבע מאוד...), או שהוא עייף מדי, או בעיה של סדר יום. מעבר לזה, אצל סבתא שלו הוא ישן בעגלה ביום וש אין שום בעיות. מה זה יכול להיות? חרדת נטישה? שיניים? (הוא עוד לא הוציא שיניים אבל בימים האחרונים מרייר המון ואנחנו חושדים). ובעיקר- איך לגשת לבכי הזה? אני לא מסוגלת לתת לבכות וגם לא מרגישה שזה באמת יעזור עכשיו, הוא ממש בוכה במצוקה. אבל גם אי אפשר להרגיע במיטה, ובהרם הורד הוא מתנמנם עליי אז לא נראה לי שזה הפתרון.

תודה
מאת: אורח/ת
2. בכי לפני השינה בגיל 9 חודשים
10/07/2016 10:29
היי,

ההרדמות עד עתה נשמעות מצויין, בהנחה שהוא גם היה ישן לילות שלמים זה סימן שהרגלי השינה שלו טובים וזה משהו חיצוני וזמני (כמו כאב שיניים או חרדת נטישה). במידה והוא לא היה ישן לילות שלמים אז צריך לבחון מה היה עוזר לו לחזור לישון בלילה וככל הנראה זו הסיבה לבכי בהרדמות.
לגבי המענה- תמיד לגשת ולהרגיע כשהוא בוכה. אם הליטוף במיטה אינו עוזר אז כן להרים אותו אבל ברגע שהוא נרגע או הבכי נחלש אז להוריד אותו ולצאת מהחדר.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. תשעה חודשים בוכה לפני השינה
10/07/2016 15:40
ובכן, הוא היה ישן לילות שלמים מדי פעם, ומדי פעם מתעורר, אין חוקיות של ממש. כשהוא מתעורר זה לרוב בשעות משתנות. הוא מתעורר ביבבות, ויש תרשים זרימה... אם ליטופים לא עוזרים אני מרימה ומרגיעה ומחזירה למיטה. אם זה לא עוזר והוא ממשיך לייבב אני אתן לאכול (כ-180, לרוב אוכל הכל) ואם זה עוזר הוא חוזר לישון לבד. גם אחרי הבקבוק אני מקפידה להחזיר למיטה כשהוא ער או לפחות רק מנומנם ולשינה הוא כבר יגיע לבד.
הוא ישן משבע וחצי-שמונה עד חמש וחצי- שש, שינת בוקר של כשעה וחצי ושנ"צ של כשעתיים. עכשיו עבר לשתי ארוחות מוצקים ביום. לרוב כשהוא מרגיש טוב ואין שום דבר ברקע הוא ישן לילה שלם.

משהו כאן יכול להשליך על הימים האחרונים?
מאת: אורח/ת
4. תשעה חודשים בוכה לפני השינה
14/07/2016 8:30
היי
ייתכן ומשהו שקשור באוכל ובעובדה שהוא מקבל אוכל לאחר בכי.
כדאי גם למנוע התנמנמויות עליך.
אם זה לא מסתדר בימים הקרובים את מוזמנת ליצור קשר טלפוני.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד