רכישה נכונה של ציוד לתינוקות

סיגל מיכאלי
היי, קוראים לי סיגל מיכאלי ואני אמא לשלושה ילדים. אני יודעת כמה מהנה להיות הורים, אך לצד רגשות האושר והשמחה קיים בלבול רב. לא פעם מתעוררות שאלות כגון: האם אני אמא טובה? האם אני מעניקה לתינוק שלי את מה שהוא צריך? עי... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הורים לתינוקות

1. רכישה נכונה של ציוד לתינוקות
22/03/2015 10:47
אחת מהבין המשימות המרובות של זוגות שהביאו לעולם תינוק היא לרכוש בעבורו ציוד נוח ומתאים. משימה זו נובעת מתוך ההבנה כי תינוקות זקוקים לציוד שונה ומגוון, ממש כמו בני אדם מבוגרים. רכישת ציוד בעבורו זו החלטה משמעותית ובעלת משתנים רבים וזאת משום שיש בשוק הרבה מאוד מוצרי תינוקות ולפעוטות. עגלות, טיולון, סלקל, כסאות בטיחות לרכב, בוסטר, כסאות אוכל, מנשא, אמבטיה ועוד - אלו רק חלק קטן מבין המוצרים לתינוקות.
עגלת תינוק זהו מוצר חשוב שמקל מאוד על ההורים והתינוק, חשוב לרכוש עגלה שמתאימה לכולם כאשר החשוב מכל זה לוודא כי העגלה בטיחותית, נוחה ומתאימה לתינוק וגם המחיר שלה מתאים לרוכשים. ישנו מגוון רחב של עגלות תינוק - עגלות משולבות, חצי משולבות ועוד. ניתן להתייעץ עם מוכר העובד בחנות לתינוקות ולוודא היטב את כל הנתונים הרלוונטיים. עגלה משולבת היא עגלה המשלבת עריסה יחד עם טיולון ויש בה שני מצבים : שכיבה מלאה וישיבה מלאה. עגלה זו מתאימה לתינוקות מיום לידתם ולרוב היא נמכרת עם סלקל או אמבטיה לתינוק. המחירים משתנים בהתאם למותג ולחנות בה העגלה נמכרת. עגלה חצי משולבת מכונה גם "עגלה דו שימושית" והיא משלב מצב ישיבה ומצב שכיבה של 170 מעלות.החיסרון בעגלה זו היא שאיננה מאפשרת מצב של שכיבה מלאה.
סלקל הינו מושב בטיחות שמיועד לתינוק מיום היוולדו. זהו פריט חווה וללא סלקל תקני לא ניתן לצאת מבית החולים. חשוב מאוד לוודא כי הסלקל נייד וקל וכי ידיות הנשיאה קשיחות ונעות בצורה מתאימה ונוחה. את הסלקל ניתן להניח ברכב וגם להוציאו, כמו כן חשוב לוודא כי העגלה והרכב מכילים את התקן המתאים לחיבור הסלקל. החיבור אמור להיות פשוט ומהיר וניתן לבקש הסבר מפורט אודות תפעולו אצל המוכרים בחנויות השונות. מידת הבטיחות של הסלקל היא חשובה מאוד, יש לבדוק כי הסלקל בעל תקן אירופאי או אמריקאי וכלל רתמות בטיחות. ישנה דרך מדויקת להניח את התינוק בסלקל וחשוב להקפיד כי התינוק לא עובר את המשקל המקסימלי לשימוש בסלקל.
כסא בטיחות לרכב אמור להחליף את הסלקל לאחר שהתינוק גדל והפך לפעוט. כסא הבטיחות רחב וגדול יותר וישב בו רתמות בטיחות שמטרתן לאחוז בתינוק ולמנוע ממנו להחליק או להיפגע בעת הנסיעה ברכב. כיסא הבטיחות, בשונה מהסלקל, לא אמור לצאת מהרכב כלל. הוא חייב להיות מותקן עם כיוון הנסיעה וחשוב מאוד לוודא כי יש לו תו תקן לכיסאות בטיחות ת"י 1107.
כסאות אוכל לתינוק נמכרים במגוון דגמים וצורות, הדרך הנכונה ביותר לבחור היא לקחת עמכם את התינוק ולבדוק האם הכיסא אכן מתאים לו מבחינת נוחות, גודל ומרחב תנועה. הדגמים המיוצרים כיום רבים, הם שונים בגודלם ובעיצוב ולמעשה כל קונה יכול לבחור דגם ייחודי ושונה. כסאות האוכל הקטנים מתחברים ונקשרים לכסאות רגילים, אך ניתן גם לרכוש כסא גבוה וגדול אשר עומד בפני עצמו ולא זקוק לתמיכה מרהיט נוסף.
רכישת ציוד לתינוקות יכולה להיות חוויה מהנה אך עם זאת חשוב לזכור ולוודא את כל התנאים שיבטיחו לתינוק
www.abbaby.co.il
מאת: אורח/ת
2. רכישת מוצצים
28/12/2015 15:43
נזכרתי פתאום איך לפני הלידה קניתי מלא סוגים של מוצצים כי סיפרו לי שתינוקות נולדים סרבני מוצצים ושנורא קשה להרגיל אותם למוצץ. בפועל דווקא הבן שלי הסכים בקלות לקחת מוצץ של טומי טיפי, ובדיעבד כל הקנייה והלחץ יכלו להיחסך ממני אם הייתי יודעת שצריך פשוט לנסות אחד, ורק אם לא הולך, יש טעם לקנות סוגים אחרים:)
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד