מתהפך רק מהגב לבטן ולא מהבטן לגב.

שמי קרן נגר. אני מאבחנת ומטפלת מוסמכת בלקויות למידה, התפתחות ותפקוד בשיטת ורדי. מתמחה בליווי שלבי ההתפתחות ועיכוב התפתחותי בתינוקות ובקשיי תפקוד של ילדים ונוער. אני מטפלת בתינוקות, ילדים ונוער, הן בחינוך הרגיל והן בחינ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: התפתחות תינוקות

1. מתהפך רק מהגב לבטן ולא מהבטן לגב.
29/05/2011 9:03
שלום, בני בן 7 וחצי חודשים. הוא התחיל להתהפך יחסית מאוחר. בערך בגיל חצי שנה והוא מתהפך רק מהגב לבטן ורק לצד אחד ולא לשני הצדדים. הוא עומד על 6 מגיל חצי שנה וגם זחל מאחורה זחילת גחון. בגיל 7 חודשים התחיל לזחול קדימה בקפיצות קטנות. שתי ידיים ואז שתי רגליים והוא מתקדם ככה די מהר ומגיע לכל מקום שרוצה. אבל עדיין לא מתהפך מהבטן לגב.האם ישנה בעייה? ואם כן איך לעזור לו להתהפך
מאת: ענת דיין ליכט
2. התהפכויות של תינוק
29/05/2011 23:25
בוקר טוב ענת,
ככל שאנו מתקדמים בגיל, והשכיבה על הגב תפחת בהדרגה, התינוק "מאבד עניין" בשכיבה על הגב ויגדיל את זמן השהות שלו על הבטן .
הסיבה לכך היא ששלבי ההתפתחות הבאים מוצאם בשכיבה על הבטן.
אין צורך להחזיר אותו לתרגילי התהפכות, אלא אם אינו מצליח לצאת לבדו ממצב של שכיבה על הבטן. כלומר, בשלב זה אנו מעוניינים בחופש התנועה שלו לצאת מתנוחה כזו או אחרת.
בנוסף, ישנם תינוקות שההתהפכות אל הגב נעשית בצורה קשיחה ובתנופה מסויימת שבסיומה הם חובטים את ראשם במשטח. אם הוא מתהפך בצורה מגושמת אל הגב באופן שמסכן אותו, כדאי לרכך ולשכלל את התנועה, כדי למנוע פגיעה.

בכל מקרה, אני חושבת שאין מה להפסיד וכדאי לנסות ולראות איך הוא מגיב לתרגילי התהפכות מהבטן אל הגב
1. בשכיבה על הבטן, הטי את גוף התינוק מעט הצידה והמתיני שהתינוק יניח את ראשו על המזרן וימשיך את התנועה לכיוון שכיבה על הצד.
על מנת לעודד את הראש לפנות הצידה ולכיוון מעלה כדי להמשיך את הסיבוב, כדאי לגרות עם צעצוע באותו כיוון .
2. "היפוך ג'ודו" - כשהתינוק שכוב על הבטן הכניסי את ידך מתחת לבית השחי שלו ותפסי בידו הנגדית (כלומר עם יד ימין תפסי את יד שמאל שלו) והכניסי אותה אל מתחת לגופו כאשר את מקפלת פנימה את הברך הנגדית שלו (אם תפסת את היד שמאל שלו כופפי את ברך ימין פנימה) ועזרי לו לבצע את ההתהפכות.
מקווה שמובן, אם לא עדכני אותי ואנסה לצרף תמונה.
שבוע מקסים ובהצלחה,
קרן
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מוסמכת בשיטת ורדי
אתר: http://www.kerennagar.co.il
נייד: 052-4020088
3. שכחה איך מתהפכים?!
08/02/2020 8:36
היי
בתי בת שמונה חודשים, התהפכה מהבטן לגב ומהגב לבטן בגיל חמישה חודשים. בגיל חצי שנה זחלה גחון ואחרי שבוע כבר זחלה על שש. מאז, כל פעם שאני שמה אותה על הגב, היא מנענעת רגליים וידיים שאהפוך אותה חזרה כי כאילו שכחה איך עושים זאת. אציין שאם אני נותנת לה יד או דחיפה קלה ברגל היא כן תהפוך את עצמה אבל לבד היא לא עושה זאת. מה יכולה להיות הסיבה?
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד