רוני

פרופ' אייל שיינר
פרופסור אייל שיינר יושב ראש ועדת ההתמחות בבית חולים סורוקה ורופא בכיר בחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. חוקר בעל שם עולמי ברפואת אם-עובר. פרופסור שיינר זכה בפרסי מחקר רבים ופרסם מאות מאמרים מ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הריון ולידה רפואי

1. רוני
14/08/2010 12:44
אני בשבוע 24 , כל הבדיקות שעשיתי עד עכשיו כולן היו תקינות. 2 הסקירות, החלבון עוברי השקיפות עורפית והעמסת ,הסוכר 100 גרם . , בקיצור הכל היה תקין. לפני 3 שבועות גילו לי עודף מי שפיר שהיה 24 אחרי כך עלה ל28 ואז נשלחתי ליעוץ גנטי, הייתי ביעוץ המליצו לי על דיקור מי שפייר. אתמול הייתי באוטלטרסאונד והמים ירדו ל 26 . השאלה שלי היא 1. האם בכל זאת כדאי לבצע מתיישהוא את הבדיקת מי שפיר ? או בגלל שהמים ירדו אולי זה סימן שמעיד שאין סיכוי למום (אגב העובר שלי טיפה גדול שזה אולי גם סיבה לריבוי מים?) או עדיף לוותר על הבדיקה. 2. אני יודעת שאם היו המים רק עולים ועולים אז זה סימן אולי למום אבל אם הם גם במגמת ירידה אז עדיין יש סיכוי למום ? 3. אם כבר לבצע את הבדיקת מי שפיר האם כדאי לבצע אותה עכשיו בשבוע 24 ולקחת סיכון של לידה מוקדמת , או לעשות אותה בשבוע 31/32 שאם כבר ללדת מוקדם אז לפחות שהעובר יהיה כבר גדול . הרופא אמר שאם כל הבדיקות היו תקינות , אז הסיכוי למום הוא נמוך, אז מה עושים? ללכת על הבדיקת מי שפיר או לא נחוץ ?? ואגב בעלי גם היה תינוק שמן ונולד 4 קילו. אולי זה גם קשור לזה שהעובר שלי קצת גדול לגילו.? אני ממש ממש אשמח אם תענו לי על השאלות החשובות האלה שמטרידות אותי נורא. יום טוב :-)
מאת: אורח/ת
2. לשאלתך
18/08/2010 1:24
1.שאלה חשובה: למה את צריכה לדעת, אם יש סיכוי למום? האם תהיה מוכנה להרוג את ילדך, אם יתברר, שיש לו מום זה או אחר?
במקרה, ותשובה על השאלה שלילית - אל תעשי בדיקות אלה. זה סתם מלחיץ אותך עם כל מה שנובע מזה.
2.אם תשובה לשאלת השאלות חיובית, תעשי את הבדיקות שרופא שלך ממליץ לך לעשות במקרה כזה. אל תשכחי, ששולחים לעשות הרבה יותר בדיקות מי משנדרש באמת, כך שאין שום צורך לבקש בדיקה נוספת!
3.לגבי בדיקת מי שפיר - בדיקה זו מהווה גורם סיכון להפלה/לידה מוקדמת. אז בלי צורך של ממש-ממש עדיף לא לעשות.
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד