עדות בנושא בדיקת "שקיפות עורפית"

פרופ' אייל שיינר
פרופסור אייל שיינר יושב ראש ועדת ההתמחות בבית חולים סורוקה ורופא בכיר בחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. חוקר בעל שם עולמי ברפואת אם-עובר. פרופסור שיינר זכה בפרסי מחקר רבים ופרסם מאות מאמרים מ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הריון ולידה רפואי

1. עדות בנושא בדיקת "שקיפות עורפית"
10/06/2013 12:41
למי שמתעניין בבדיקה זו, אנחנו רוצים להציג את הסיפור שלנו, כדי לקבל עוד זוית ראיה. הסיפור הוא ארוך ומרגש , ננסה לקצר.
הריון 'ספונטני' לאמא בת 35. הריון ראשון שלנו, התחתנו כמה חודשים קודם לכן. בבדיקת השקיפות יצא 6.7 מ"מ(שש נקודה שבע, זו לא טעות). סיכוי למום בעובר 1:11. תוך כדי שאנחנו בשוק הרופא רומז בכובד שאין טעם להמשיך. הצלחנו 'להוציא ממנו' הפנייה לבדיקות נוספות. אחרי שהתעשתנו החלטנו להמשיך לבדיקות וכל עוד אין עדות למום, לא מפסיקים את ההריון. (כל המידע שקיבלנו היה שברמה כזאת, הסיכוי לעובר בריא קלוש, אך זה לא נכון). יום למחרת נפגשנו עם מומחה לאולטסאונד, וכן עם פרופ' בנושא ייעוץ גנטי. התחלנו במסכת בדיקות שלא נפרט כרגע. הכי חשוב שבדיקת סיסי שלייה יצאה תקינה. כל הבדיקות שעשינו עד סוף ההריון היו תקינות במאה אחוז. הרופאים שבהתחלה ניסו לגרום לנו להפסיק את ההריון, עכשיו נתנו לנו תקווה. התינוק שנולד היה בריא פלוס, וזו לא היתה הפתעה (אחרי כל כך הרבה סקירות). היום הוא בן...שנה ושמונה חודשים. ילד פלא, יפה ,טוב לב, ומפותח מכפי גילו מבחינת השפה . התחיל ללכת בגיל 10 חודשים. הכל הוא עושה מהר. אפילו כבר יש לו אחות קטנה..
סיבת השקיפות המוגברת נשארה לא ידועה. לגבי המונח ציסטיק היגרומה, היו קצת חילוקי דעות בין הרופאים בהגדרה. לא היו מחיצות בנוזל, אך הוא כן היה גם לאורך כל הגב. כך שבמקום אחד אמרו היגרומה ובמקום אחר אמרו שזה לא.
המשכנו את ההריון לא מסיבות דתיות ולא מסיבה של קושי להכנס להריון. פשוט כי לא רצינו להפיל על סמך בדיקה אחת בלבד. החלטנו שברגע שנתון זה יצטלב עם עוד בדיקה לא טובה, נעצור.
אנחנו מפרסמים את הסיפור שלנו רק לצורך הצגת המקרה שלנו ולא מנסים לרמוז שבדיקה זו אינה אמינה. להיפך, בהריון השני זו הבדיקה היחידה שעשינו בנושא זה.
לפי המכון הגנטי, בשקיפות עורפית מוגברת (כמו שהיה לנו) 90 אחוז מהמקרים קשורים במום כרומוזומלי או בלב. 10אחוז- לא ידוע.
מי שרוצה לקבל עוד פרטים לגבי הבדיקות ravitaf@gmail.com galromio@gmail.com.
שיהיה המון בהצלחה, ואושר לכולם. יתכן שהכל לטובה, בסופו של דבר.
רוית וגל
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד