ניתוח קיסרי

שרי קרוכמל
מיילדת מוסמכת (חדר לידה של בי"ח מאיר כפ"ס), אחות מוסמכת, בעלת תואר ראשון בסיעוד, בוגרת שורה של קורסים בתחומי הרפואה המשלימה-האלטרנטיבית ובתחומי הריון ולידה, מקימת ומנהלת מרכז אמא אדמה - הריון, לידה והורות בהוד השרון. ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: תיקון חווית הלידה

1. ניתוח קיסרי
17/11/2009 23:38
שלום שרי, וברכות על הפורום החדש!
עברתי שני ניתוחים קיסריים, לפני שנה ולפני שלוש שנים, שניהם בעיקר בגלל חוסר התקדמות לידה בפתיחה יחסית קטנה. אני מניחה שאין צורך להסביר לך למה חווית הלידה היא לא אידאלית... רציתי לידה טבעית, והתאכזבתי פעמיים. שאלותיי הן:
1. מניסיונך, האם כדאי לנסות ללדת וגינלית אחרי שני קיסריים אי פעם בעתיד? האם יש לך ניסיון עם לידות כאלה?
2. האם ייתכן שההחלטה לנתח הייתה שגויה? אני יודעת שאין לך דרך לדעת מה קרה ספציפית אצלי, אבל אני מתכוונת באופן כללי. האם זה אפשרי שהניתוחים היו בעצם לא הכרחיים, ובעצם האישה כן יכולה ללדת רגיל? (במידה ולא אובחנה סיבה פיזיולוגית).
3. הכנה לניתוח קיסרי שלישי: אם מחליטים מראש ללכת לקיסרי שלישי, איך מתכוננים רגשית ללידה כזו, שהיא מעין "תבוסה", או השלמה עם חוסר היכולת ללדת? תודה!
מאת: יעל רותם
2. תשובה: ניתוח קיסרי
18/11/2009 16:02
יעל יקרה,
ברור מדברייך כי התאכזבת פעמיים מלידותייך, שהיו בניתוחים קייסריים, אמליץ על פגישת "תיקון חוויה", כדי שתוכלי לחיות עם עובדה זו יותר בשלום.
לשאלותייך:
1. למייטב ידיעתי, אין אפשרות ללידה וגינלית לאחר שני ניתוחים קייסריים.
2. כדי לדעת אם ההחלטה לגבי ניתוח קייסרי היתה שגויה, יש לשמוע את הסיפור כולו. מה שחשוב כרגע זה לעבד את הלידות הקודמות וללמוד איך לקבל ולחיות איתן. בטיפול זוגי ופרטי ישנה אפשרות ללמוד איך לא "לפול" לטעויות שנעשו בעבר.
3. הכנה רגשית לקראת לידה נוספת חשובה. היא נעשית על ידי שיחה, דמיון מודרך ומדיטציה, ומכוונת לחיזוק הכוחות הקיימים עמוק עמוק בכל אישה. מה שיאפשר לך להגיע ללידה הבאה, גם אם היא בניתוח קייסרי, עם כוחות נפש חזקים, ועם יכולת השלמה וקבלה, החשובים לפרשנות שלך את חווית הלידה שלך.
שיהיה בהצלחה
בברכה,
שרי קרוכמל - מיילדת ומנהלת מרכז 'אמא אדמה'
09-7408693 http://www.emadama.co.il
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד