בת שנה וארבע לא הולכת

שמי קרן נגר. אני מאבחנת ומטפלת מוסמכת בלקויות למידה, התפתחות ותפקוד בשיטת ורדי. מתמחה בליווי שלבי ההתפתחות ועיכוב התפתחותי בתינוקות ובקשיי תפקוד של ילדים ונוער. אני מטפלת בתינוקות, ילדים ונוער, הן בחינוך הרגיל והן בחינ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: התפתחות תינוקות

1. בת שנה וארבע לא הולכת
15/12/2009 22:01
היי,
ילדי הראשון הלך בגיל 11 חודשים ! בתי שעכשיו בת שנה וארבע עדין לא הולכת. אני יודעת שלכל ילד הקצב שלו(..כולםהולכים בסוף או לפחות רובם :)) אבל עדין- מכיוון שכבר תקופה ארוכה(חודשיים וחצי) היא מראה סימנים של עוד רגע הולכת - היא עומדת וכמעט הולכת לבד אני דואגת שכן יש משהו שמפריע לה, פיסית או שהיא מפחדת? הלכתי לאורטופד שלא ראה שום בעיה, אבל עדין. מה את אומרת ? איך ניתן לאבחן? איך כן ניתן לעודד הליכה. בהתחלה ממש לא לחצתי, אבל עכשיו אינ כבר קצת דואגת.
תודה על תשובתך
אפרת
מאת: אורח/ת
2. עיכוב בהליכה עצמאית
16/12/2009 7:59
בוקר טוב אפרת,

ראשית, חשוב לדעת אם בתך עברה את כל שלבי ההתפתחות.
תינוקות שהליכתם מתעכבת במקרים רבים שאני רואה, לא השלימו את שלבי ההתפתחות הקודמים. דבר שיכול לגרום לתינוקת פחד מאיבוד תמיכה בהליכה עצמאית (לדוגמא תינוק שלא עמד על שש, לא יידע "לעצור" את עצמו אם היא יימעד בהליכה כיוון שהוא אינו יודע לרדת על ברכיו)
זו סיבה אחת לעיכוב בהליכה עצמאית, ישנם סיבות נוספות כמו: גמישות יתר במפרק הקרסול, מערכת שיווי משקל לקויה, מנח כף הרגל ועוד.
מאחר ולא ראיתי את בתך ואיני יודעת מה הסיבה הגורמת לעיכוב הליכתה, אתן לך מספר תרגילים כלליים לעידוד הליכה.
1.בעמידה מול התינוקת אחזי בשתי ידיה והעבירי משקל מרגל לרגל לצלילי שיר שהיא אוהבת. העברת משקל חדה מצד לצד מחזקת להם את השרירים הצידיים שאחראים בין היתר על שיווי המשקל. בנוסף, ניתוק כל רגל לסירוגין מאמן אותם בהפרדת רגליים שנדרשת בהליכה.
2.כשהתינוקת עומדת, עם הגב אלייך, תניחי על הרצפה למולה כדור ותדגימי לה בעיטה. אחרי כמה ניסיונות התינוקת תחקה את תנועתך, תושיט רגל קדימה ותבעט. ניתוק של רגל מהקרקע דורש מהתינוקת העברת שיווי משקל שנדרשת להליכה.
3.הוליכי אותה על משטחים שאינם יציבים, תעודד את כף הרגל לפעולה מורכבת שתחזק את היציבות, ותשכלל את מערכת שיווי המשקל (כריות, חול וכו').
4.מעבר בין רהיטים קרובים אחד לשני יכול בהחלט לתת בטחון ולעודד את תחילת ההליכה העצמאית.
בהליכה עם בתך, הקפידי לא לאחוז בצד אחד שלה, אלא פעם מצד ימין ופעם משמאל. בנוסף, הקפידי שידך המוגשת לה, לא תהיה גבוהה יותר מכתפה, אלא תוגש לה בגובה המותן עד מתחת לכתף. זאת כדי שלא תישען על אחיזתך ותתרגל את מערכת שיווי המשקל של גופה.

בהצלחה רבה!
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מוסמכת בשיטת ורדי
אתר: http://www.kerennagar.co.il
נייד: 052-4020088
3. תודה רבה
17/12/2009 22:19
אני חושבת שהיא עברה את כל שלבי ההתפתחות מזחילת גחון- זחילה על שש, ישיבה (אומנם W). אני אנסה את מה שהצעת
תודה רבה
אפרת
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד