התפטרות לאחר לידה

עו"ד ליאת שטיין
ד"ר ליאת שטיין, עו"ד ממייסדי המשרד. דוקטור למשפטים, בעלת תואר שני במשפטים (מאסטר) מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון במשפטים בהצטיינות (עו"ד משנת 2006). עו”ד ליאת שטיין מעניקה יעוץ משפטי ועוסקת בכל התחום האזרחי מסחרי, מ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: זכויות נשים בהריון

1. התפטרות לאחר לידה
18/08/2011 18:17
אני 5 חודשים לאחר לידה נשארתי עם בתי עקב מצבה הבריאותי שמטופלת בגבס שצריכה להיות איתו עד 15/9 מעוניינת להתפטר עבתי 4 שנים במקום עבודתי שאלתי היא כדי לחתום לקבל דמי האבטלה הבנתי שאני ימתין 90 יום לכן ביקשתי מהבוס שיפטר אותי אבל הוא דואג שהוא יעבור על החוק האם אם נגיע להסכם ביננו הוא יוכל לעשות זאת? והאם אני עדין יקבל פיצויים?
מאת: אורח/ת
2. התפטרות לאחר לידה
21/08/2011 14:24
שלום לך,
ככל שתתפטרי עד 9 חוד' לאחר הלידה לצורך טיפול בילד, הרי שתהיי זכאית לפיצויי הפיטורים. בכל מקרה, יהיה עלייך לתת למעסיק הודעה מוקדמת בת 30 ימים (אלא אם יש ביניכם הסכם לתקופה אחרת).
דמי אבטלה תהיי זכאית לקבל רק לאחר תקופת המתנה בת 90 ימים (מאחר ומדובר בהתפטרות), אם כי עלייך להתייצב בלישכת התעסוקה במיידי על מנת שתקופת המתנה זו תחל להימנות.
ההסכם עליו את מדברת הוא מצב ידוע, אם כי עלול להיות מנוגד לחוק. מבחינתך, אם תקבלי מכתב פיטורים תהיי זכאית ממילא לפיצויי הפיטורים, ומול ביטוח לאומי - הם עדיין עלולים להערים קשיים ולחשוד כי מדובר בהסדר פסול, אבל במו"מ עימם זה עשוי להסתדר כך שלא תאלצי להיות בתקופת ההמתנה.
תמונה מצורפת
התפטרות לאחר לידה
אשמח לסייע בפרטים נוספים,

בברכה,
ד"ר ליאת שטיין, עו"ד בתחום דיני העבודה, בדגש על נשים בהריון, בטיפולים ולאחר לידה, והליכים במשרד התמ"ת.
המשרד ממוקם במגדלי עזריאלי תל אביב, המגדל העגול, קומה 35.
03-6551010
https://shtein-law.co.il
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד