שינוי תפקיד בחברה

עו"ד ליאת שטיין
ד"ר ליאת שטיין, עו"ד ממייסדי המשרד. דוקטור למשפטים, בעלת תואר שני במשפטים (מאסטר) מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון במשפטים בהצטיינות (עו"ד משנת 2006). עו”ד ליאת שטיין מעניקה יעוץ משפטי ועוסקת בכל התחום האזרחי מסחרי, מ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: זכויות נשים בהריון

1. שינוי תפקיד בחברה
20/03/2012 12:07
שלום רב,
אני עובדת בחברה גדולה. לפני מספר חודשים במהלך היותי בהריון פנו עלי במקום העבודה והודיעו לי על שינוי בהגדרת תפקידי. העבירו אותי מחלקה כאשר לכאורה גם במחלקה החדשה הייתי אמורה להתעסק בדברים דומים למה שעשיתי קודם. יחד עם זאת היה ברור כי במחלקה החדשה אין הרבה עבודה ולכן במחלקה שלי אמרו לי שרשמית בגלל כל השינוים שכרגע מתרחשים במערכת כבר אין תקן במחלקה שלי וכך "אשב" על תקן במחלקה אחרת - אעשה את מעט העבודה שיש שם ובפועל אמשיך לעשות את שעשיתי קודם רק בלי תקן וכך כולם יהיו מרוצים.
ואכן כך היה, במחלקה החדשה הרגשתי סוג של אבטלה סמויה אך בפועל כל הימים שלי היו מלאים כי המשכתי לעזור (בידיעה חלקית של הבוס החדש- הוא ידע שאני ממשיכה לעזור אך לא ידע כמה) במחלקה הקודמת.
בינתים יצאתי לחופשת לידה ובמהלכה מי שמחליפה אותי היא מזכירת המחלקה (למרות שזה לא התחום שלה - כי כאמור לא היה הרבה לעשות)
במקביל, התחוור לי שבמקום העבודה שלי מפטרים רבים וטובים בזמן זה.

השבוע התקשרו אלי מאגף משאבי אנוש לתאם ישיבה עם הבוס ומנהלת האגף על המשך/אופן עבודתי (אני אמורה לחזור אחרי פסח) . ככשאלתי עם זה שגרתי המזכירה גמגה. אני משערת שהבינו כעת שאני לא נצרכת מספיק במחלקה החדשה (אגב, בזמנו כשבאתי לדבר עם הבוס על הארכת החופשה (דבר שהוא המליץ לי עליו) הצעתי לבוס שיתן לי לעשות עוד דברים ויעזר בי לכל מה שנצרך במחלקה ויעזר בקישוריי- הגדלתי ראש) עוד אציין שזמן רב לפני יציאתי לחופשה ניסיתי לברר מי תחליף אותי והזכרתי שאני עוד מעט יולדת וכל פעם דחו את זה ואז שבוע לפני הלי דה וכבר שהייתי בימי מחלה (הריון בסיכון) נזכרו לבקש ממני לחפוף את המזכירה - דבר שעשיתי כמיטב יכולתי וביומים שהגעתי במיוחד וגם דרך הטלפון וגם הייתי נגישה בשבילה ממש בימים של אחרי הלידה אף שהייתי במצב ממש לא טוב אחרי ניתוח...
אני יודעת שלפי חוק יש 60 יום שאסור לפטר אותי בלא אישור מיוחד (אגב, הארכתי את החופשה בחודשים מהבסיס האם זה גם נחשב?) השאלה במידה ומעבירים אותי שוב תפקיד בתוך החברה האם זה נחשב? האם מותר להם להוריד לי בשכר/ בתנאים? ובכלל מה כדאי לי לדעת במסגרת החוק במצב שכזה. (אגב, אציין שאני באמת עובדת מסורה שנותנת מזמני ללא שכר גם וגם במהלך ההריון היתי נשארת עד שעות מאד מאוחרות ע"מ לעזור למערכת - אך שזה היה למחלקה הקודמת שלי והבוס החדש לא יכל להנות מזה..) תודה רבה מראש
מאת: bet
2. תקופה מוגנת לאחר חופשת לידה
20/03/2012 17:31
שלום לך,
בתום החופשה, על המעסיק להשיב את העובדת לעבודתה לתקופה בה תהייה מוגנת, לכל הפחות לתקופה בת 60 ימים, אשר לא תחפוף את תקופת ההודעה המוקדמת.
כך, על המעסיק חל איסור לפגוע בתנאי העסקתך, לרבות התפקיד מקום העבודה ושעות העבודה, משך 60 ימים מיום חזרתך (יש לבחון בכל מקרה האם שינוי כלשהו מהווה הרעה לא - כל מקרה לגופו של עניין), וכבר נפסק בעניין זה לא פעם כי שינוי תפקיד עשוי להיות הפלייה אסורה, כמו גם פיטורים מייד בתום אותם 60 ימים מוגנים.
תמונה מצורפת
תקופה מוגנת לאחר חופשת לידה
אשמח לסייע בפרטים נוספים,

בברכה,
ד"ר ליאת שטיין, עו"ד בתחום דיני העבודה, בדגש על נשים בהריון, בטיפולים ולאחר לידה, והליכים במשרד התמ"ת.
המשרד ממוקם במגדלי עזריאלי תל אביב, המגדל העגול, קומה 35.
03-6551010
https://shtein-law.co.il
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד