קושי לעבוד במשמרות ערב בהריון

עו"ד ליאת שטיין
ד"ר ליאת שטיין, עו"ד ממייסדי המשרד. דוקטור למשפטים, בעלת תואר שני במשפטים (מאסטר) מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון במשפטים בהצטיינות (עו"ד משנת 2006). עו”ד ליאת שטיין מעניקה יעוץ משפטי ועוסקת בכל התחום האזרחי מסחרי, מ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: זכויות נשים בהריון

1. קושי לעבוד במשמרות ערב בהריון
24/06/2012 15:07
אני בהריון בחודש רביעי, אמא לילד בן 2.5 ועובדת במשמרות בחנות. המשמרות הן בנות 5 שעות - מ14:30 עד 19:30. עד לא מזמן עבדתי בין שתיים לשלוש משמרות ערב בשבוע. לאחרונה העובדת השניה עזבה וביקשו ממני לעבוד יותר ערבים. הסכמתי ל 3 ערבים תוך כדי כך שאני מבהירה שאני מעדיפה לעבוד פחות משמרות ערב.
העובדת החדשה שהגיעה מראש לא יכולה לעבוד יותר ממשמרת ערב אחת, מה שמאלץ אותי לעבוד את שלושת משמרות הערב במלואן. אני לא מרגישה כל כך טוב בערבים, וקשה לי להיות בעבודה 3 ערבים בשבוע. הודעתי על כך לבוסית וביקשתי להוריד לי משמרת ערב אחת לטובת משמרת בוקר. כמו כן גם אמרתי שאני מוכנה לעשות משמרות בוקר יותר ארוכות. היא סירבה בתוקף והציעה לי להתפטר. אמרתי שאני לא מעוניינת להתפטר, אלא רק להחליף משמרת ערב אחת בבוקר אחד.
היא אמרה לי שאין מה לעשות והמשמרות הן כאלה ואםן זה לא מתאים - אני מוזמנת לעזוב - כמובן מיוזמתי. יש לי כמה שאלות:
1. האם היא חייבת לבוא לקראתי במקרה הזה?
2. האם מכתב מרופא הנשים יכול לעזור?
3. אם אני מסרבת לעבוד 3 משמרות בשבוע, היא בכל זאת משבצת אותי 3 פעמים בערב ואני לא מגיעה לאחת המשמרות - האם זה אומר שאני מתפטרת מיוזמתי ולא זכאית לפיצויים? כי זה מה שהיא אמרה לי.
4. האם היא בכלל יכולה לפטר אותי על סמך זה שאני לא מוכנה לעבוד בסידור הנוכחי?

תודה,
לינה.
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד