הרעת תנאים במקום העבודה

עו"ד ליאת שטיין
ד"ר ליאת שטיין, עו"ד ממייסדי המשרד. דוקטור למשפטים, בעלת תואר שני במשפטים (מאסטר) מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון במשפטים בהצטיינות (עו"ד משנת 2006). עו”ד ליאת שטיין מעניקה יעוץ משפטי ועוסקת בכל התחום האזרחי מסחרי, מ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: זכויות נשים בהריון

1. הרעת תנאים במקום העבודה
10/09/2012 17:46
שלום רב,
אני בהריון חודש חמישי.עובדת במשרה מלאה.
בזמן האחרון אני בתחושה שהמעסיק מתנכל לי,מחפש אותי על כל דבר ודבר וכניראה שהסיבה לכך היא שאני בהריון ולמעסיק לא נח עם זה.אולי מהסיבה שידוע לו שבעוד כמה חדשים אני אמורה לצאת לחופשת לידה.
מתחילת ההריון אני משתדלת שלא להיעדר יותר מידי שעות,אולם יש בדיקות וטיפולים שצריכים לעשותם ולעיתים זה נופל על שעות העבודה (תלוי בזמינות הרופא).ההיעדרויות הן מעטות ובודאי לא בכל יום.בכל פעם שאני נעדרת מספר שעות בגלל טיפולים או בדיקות כלשהן או מגיעה באיחור למשרד,הוא מתחיל לריב ולהתווכח איתי על זה,לא טוב לי עם היחס שאני מקבלת ממנו,זה גורם לי למתחים מיותרים ולהרגשה לא טובה וקשה לי להתמודד איתו.
בחודש שעבר הייתי בביקור הרופא המטפל לאחר שלא הרגשתי טוב וקיבלתי ממנו מנוחה של 48 שעות.זה בעצם אישור מחלה אולם מופיע שם בפירוש שהסיבה היא הריון ומומלצת מנוחה בגלל הסיבה הזו.ניצלתי יום אחד בלבד למנוחה וביום השני הגעתי לעבוד כרגיל.
בתלוש השכר האחרון ניכו לי יום מחלה בהוראת המעסיק.
כשביקשתי לרשום את זה כיום חופש ולא יום מחלה וכשניסיתי להסביר שהסיבה להיעדרות היא לא מחלה אלא הריון ושקיבלתי המלצה לנוח יומיים בבית,אף אחד לא התייחס לכך ובכל זאת ניכו לי זאת מהשכר.
רציתי לדעת מה עושים במקרה כזה של הרעת תנאים בעבודה.זה עולה לי בבריאות,אני יושבת במשרד עצבנית ובחוסר שקט,לא מסוגלת לעשות את עבודתי הרגילה,המעסיק משתדל לריב איתי כל פעם שבא לו ולא מעניין אותו כלום.דיברתי עם הבעלים של המשרד (אביו של אותו מנהל,זה משרד משפחתי),נאמר לי שידבר איתו,אבל לא נראה לי שמשהו השתנה בהתנהגותו כלפי.
רציתי לדעת מה עלי לעשות,למי עלי לפנות,האם יש חוק לגבי היעדרויות בהריון ואיך גורמים למעסיק להבין שאני בהריון ושהוא לא יכול להתנכל לי בגלל זה.
האם אני יכולה לנצל את יתרת ימי החופש העומדים לזכותי?האם אני יכולה לעזוב כעת את מקום העבודה בגלל הרעת תנאים?האם עלי לפנות לביטוח לאומי או לגוף אחר?האם עלי לערב את בעלי ולבקש ממנו שישוחח עם המעסיק?
תודה על העזרה,
ויקי
מאת: koukouli
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד