חישוב דמי שמירת הריון - חודשי או שנתי

עו"ד ליאת שטיין
ד"ר ליאת שטיין, עו"ד ממייסדי המשרד. דוקטור למשפטים, בעלת תואר שני במשפטים (מאסטר) מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון במשפטים בהצטיינות (עו"ד משנת 2006). עו”ד ליאת שטיין מעניקה יעוץ משפטי ועוסקת בכל התחום האזרחי מסחרי, מ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: זכויות נשים בהריון

1. חישוב דמי שמירת הריון - חודשי או שנתי
23/12/2013 19:07
שלום,
שמי דנה ואני עצמאית החל מספטמבר 2012. באפריל 2013 נכנסתי להריון וב-15 בספטמבר 2013 נכנסתי לשמירת הריון, שנמשכה עד שילדתי לפני מספר ימים. לא נראה שתהיה בעיה עם אישור סיבת שמירת ההריון עצמה.
לפי אתר ביטוח לאומי מגיע לי סכום שיחושב לפי הכנסתי הממוצעת ב"רבע השנה" שקדמה לתאריך תחילת שמירת ההריון. מצד שני, כעצמאית אינני מציגה תלושי משכורת ואני חוששת שיעשו לי חישוב לפי ההכנסה השנתית שלי, שתבוסס על הדו"ח השנתי שאגיש על 2013 כולה. ההכנסה החודשית שלי הלכה ועלתה עם הזמן. בחודשים הראשונים (ב-2012) לא הגעתי אפילו ל-1000 ש"ח בחודש (מה שלא רלוונטי לחישוב כמובן), בתחילת 2013 היו חודשים בהן הכנסתי היתה כ-2000 ש"ח בחודש בלבד, אבל ההכנסה עלתה ועלתה ובשלושת החודשים האחרונים שלפני השמירה (יוני עד אוגוסט) הרווחתי למעלה מ-6000 ש"ח בחודש בממוצע.
1. האם "רבע שנה" היא רבעון (כלומר ינואר-מרץ, אפריל-יוני) או שמדובר ב-3 חודשים קלנדריים (כלומר יוני-אוגוסט במקרה שלי)?
2. האם ניתן להציג, למשל על סמך פנקס קבלות או ספר תקבולים/תשלומים, את פירוט הכנסותיי החודשיים ובכך לשכנע את ביטוח לאומי לחשב לי חישוב חודשי?
3. בשל היותי עוסקת פטורה, אני פחות מקפידה על רישום הוצאות (מאחר וממילא אני לא מגיעה לסף מס הכנסה ולא מגיע לי החזר מע"מ). האם ביטוח לאומי עלול להיתפס לנקודה הזו (מאחר ובנסיבות האישיות שלי השנה, לכאורה עדיף היה לי "להעלים" הוצאות דווקא, וקשה להוכיח שאכן רשמתי את כל ההוצאות).
תודה רבה!
דנה.
מאת: אורח/ת
2. דמי לידה לעצמאית
26/12/2013 20:45
דמי הלידה הם גמלה מחליפת שכר המוגבלים להכנסה המקסימלית לתשלום דמי ביטוח לעובדת שכירה ולעובדת עצמאית, כאשר החישוב נעשה לפי שלושת החודשים שקדמו ליום הפסקת עבודתה של היולדת (כלומר: 100% מהשכר, עד למקסימום הקבוע בחוק).
אצל עצמאית, לפי הפסיקה נלקחת בחשבון השנה כולה (לפי הדוח), למעט מקרים חריגים ביותר המצדיקים סטייה מהכלל, וזאת רק אם היתה ירידה בתקופה שלאחר הלידה, המשפיעה על הדו"ח כולו.
תמונה מצורפת
דמי לידה לעצמאית
אשמח לסייע בפרטים נוספים,

בברכה,
ד"ר ליאת שטיין, עו"ד בתחום דיני העבודה, בדגש על נשים בהריון, בטיפולים ולאחר לידה, והליכים במשרד התמ"ת.
המשרד ממוקם במגדלי עזריאלי תל אביב, המגדל העגול, קומה 35.
03-6551010
https://shtein-law.co.il
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד