קשיי שינה במהלך היום תינוק בן 5 חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. קשיי שינה במהלך היום תינוק בן 5 חודשים
23/06/2012 19:33
היי. שמי נעמה ואני אמא לילד מקסים בן חמישה חודשים. מההתחלה הילד ישן עשר שעות בלילה ( עם התעוררות של פעם עד פעמיים לאוכל) וכשעתיים לא רצופות במהלך היום התחלנו בטקס שינה ממש מתחילת לידתו ובהדרגה עד גיל 3 חודשים למדנו אותו להדם במיטה לבד. התחלתי איתו בסדר יום של אוכל- משחק- שינה במחזוריות של כ- 3 שעות החל מגיל 4 חודשים בצורה מסודרת. הבעיה היא שהוא לא נרדם כמו שצריך במהלך היום. אם אני בבית- אז זה תמיד במיטה בחדרו לאחר הגפת תריסים ואמירת לילה טוב. אם אני בחוץ אז בעגלה או באוטו. הקושי הוא בעיקר בבית במיטה. אני משתדלת להכניס אותו לישון לכל המאוחר כשעתיים מהרגע שהתעורר אבל הוא לא תמיד מוכן לישון. אני מכניסה אותו למיטה, נותנת מוצץ, אומרת לילה טוב והולכת אבל הוא מדבר עם עצמו, זז, מסתובב ולא מוכן להרדם לפעמים כשעה!!!! אני נכנסת מדי פעם מחזירה. את המוצץ ואומרת: ששש וזה לא עוזר! לפעמים הוא מצליח לישון 45 דקות ולעיתים אף שעה וחצי אבל יש מקרים רבים של תנומות של כעשרים דקות בלבד! אני מרגישה ששנת הלילה מתחילה להפגע מזה- הוא מתעורר כחמש שעות אחרי שנרדם ( פעם זה היה 6.5-7.5שעות מרגע הרדמות) ושוב פעם בסביבות חנש ולא תמיד חוזר לישון שוב לפנות בוקר.
אני ממש מיואשת מכל טקס השכבה.
אשמח לעזרתך
תודה מראש
נעמה
מאת: אורח/ת
2. שנות יום תינוקת בת חמישה חודשים
23/06/2012 20:39
שלום רב
אני אמא לתינוקת בת 5 חודשים. שאלתי היא בקשר לשנות היום שלה. בדרך כלל יש לה 2 שנות בוקר של 45 דקות שנת צהריים ושנת אחהצ של 45 דקות. בסוף הולכת לישון בשמונה בערב, קמה פעם אחת להנקה ו אולי עוד פעם למוצץ חוזרת לישון עד שבע. ההרדמות לא רעות בכלל. מניחה במיטה אחרי טקס שינה עם מוצץ וחוזרת 2-3 פעמים להחזיר את המוצץ עד הירדמות.
1. האם בגיל הזה יש לוותר על שנת בוקר אחת? מתעוררת אחרי הראשונה מחויכת ושמחה אך אחרי שעה כבר חוזרת לעוד שינה קצרה. האם ניתן להאריך את השינה הראשונה? איך יודעים אם התינוק צריך או לא?
2. שנת הצהריים היא השעה הקשה ביותר מבחינתי ביום. תמיד תתעורר אחרי 45 דקות. אני מנסה להחזיר אותה לישון על ידי מגע, מוצץ, ליטוף ולחישות. אם עובד ישנה עוד שעה שעה וחצי כך שאני יודעת שהיא צריכה את זה. בשבוע האחרון לא עובד כלל(החלטתי שאחרי רבע שעה של מאבק אני מרימה אותה). היא כמובן מתעוררת עייפה ולי זה מאוד קשה. משפיע גם על אחר הצהריים כמובן. איך ניתן להאריך לה את השינה?
רוב תודות
רוני
מאת: אורח/ת
3. הירדמות ארוכה
24/06/2012 11:40
היי נעמה,
נשמע שלבנך יש בסה"כ הרגלי שינה טובים, מה שהייתי מוודאת זה שהוא נרדם ללא גורם חיצוני ועזרה שאינו צריך (מוזיקת רקע, בקבוק וכו'..) התחילי לתרגל אתו לקיחת מוצץ בעצמו קודם ביום ואח"כ גם בלילה.
דבר נוסף זה האם הוא הולך לישון בזמן? כלומר, לא עייף מדי ולא עירני מדי גם בשעות היום וגם בלילה. עייפות יתר גורמת להירדמות ארוכה ולשינה לא שקטה ולעתים קצרה.
כל עוד בנך מדבר לעצמו, ממלמל, מסתובב, מקטר וכו'.. תני לו להתמודד בעצמו עם ההירדמות ולעשות אותה לבד- זוהי הירדמות עצמאית וזה תהליך טבעי וחשוב. גשי אליו רק כשהוא בוכה, הרגיעי אותו וכשהוא רגוע צאי מהחדר ותני לו להמשיך את ההירדמות.
גם ביום וגם בלילה, עשי אותו הדבר. כמו ששינה לא טובה ביום משפיעה על יקיצות בלילה, כך גם שינה טובה יותר בלילה יכולה להשפיע על שינה ארוכה יותר במהלך היום.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
4. שנות יום בגיל 5 חודשים
24/06/2012 12:25
היי רוני,

בגיל זה תינוקות ישנים כ- 3 תנומות לפעמים גם 4. כל עוד היא עייפה (מראה סימני עייפות) וישנה טוב בלילה סימן שהיא עדיין זקוקה לזה.
אפשר לנסות לדחות לה מעט כל הרדמה (10-15 דקות) ולשים לב לסימני עייפות וכך יכול להיות שהיא תישן יותר זמן, ותחבר את שנת הבוקר השנייה עם שנת הצהריים.
כשיש הרגלי שינה טובים והירדמויות טובות אך הן פתאום השתנו והפכו להיות ארוכות מאוד סימן שצריך להוריד תנומה אחת.
לגבי הארכת שנת הצהריים, כמו שציינתי, עקבי אחר סמני עייפות. בנוסף, הייתי ממליצה להיות עקבית ולא להתחיל הרדמה ואז לוותר כי זה יתחיל להשפיע גם על יקיצות בלילה. אחרי שהיא קמה תוציאי אותה גם אם היא עייפה. היא תזדקק לשינה הזו והשינה הבאה תהיה קרובה יותר ואולי גם ארוכה יותר.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. הרדמות ארוכה- שאלת המשך
24/06/2012 15:23
היי עינת
ראשית המו תודה על התגובה המהירה. הפידבק שלך חיזק אותי שאנחנו בכיוון הנכון.
עם זאת יש לי עדיין סימן שאלה גדול שאני בטוחה שמטריד הורים רבים- איך יודעים מתי בדיוק להכניס את התינוק למיטה? אני מרגישה שניסיתי הכול! כלומר, מרגע הופעת הסימן הראשון ( הורדת הראש לרצפה, עייפות בעיניים המתבטאת באדמומיות קלה ועיניים מעופפות, שפשוף עיניים, פיהוק וכו) עד להופעת לושה פיהוקים ברצף או הסתכלות על השעון והחלטה שהגיע הזמן, ובכל המקרים ההרדמות יכולה לקחת עד שעה.
זה מגיע למצב או של בכי בסוף שגורר הרגעות על הידיים ואז הורדה למיטהוהרדמות עצמאית עם מוצץ או שבסוף אחרי קיטורים רבים אני צריכה לשבת לעזור לו ע״י טפיחות על הגב.
יש לי תחושה שהיו לי מעט מסרים לא עקביים בדרך שעוררו את רצונו להפעיל אותי להיות איתו או/ו התרגלות להרדמות רק אחרי קיטור/ בכי. האם יכול להיות והאם ניתן לפתור זאת ע״י עצתך מעלה? האם נכון להניח שקריאה נכונה של הסימנים ורכישת הרגלים בריאים תבוא לידי ביטוי בהרדמות עצמאית מהירה?
בנוסף, כשהוא ערני הוא יותר מסתובב במיטה ומשחק ולא עושה אפילו אקט של הרדמות. האם במקרה בו טעיתי בקיראת העייפות יהיה נכון להוציאו מן המיטה?
שוב תודה
נעמה
מאת: אורח/ת
6. מצב דומה
24/06/2012 18:06
הי, יש לי מצב די דומה, תינוקת בת 5 חודשים, ישנה מצוין בלילה נרדמת ב 20:00 ועד 7:00 בבוקר לפעמים מתעוררת ב 6-5 אך ע"י מוצץ חוזרת לישון ללא בעיות.
אך שעות הצהריים הם הבעייתיות, אני צריכה עוד מעט לחזור לעבודה ורציתי ללמד אותה להירדם לבד , שלא ישאירו אותה לבכות עם עצמה בגן.
אך מרגע שהתחלתי לנסות, כל תהליך של השכבה בצהריים הפך לסיוט שנמשך שעה וחצי ולפעמים גם שעתיים. היא נמצאת בסדר יום קבוע מאז שנולדה, שכולל אוכל, פעילות, שינה , במחזוריות של 3-3.5 שעות.
ברגע שהיא מתחילה לשפשף את העיניים בצהריים אני שמה אותה במיטה , על מנת לא להגיע לעייפות יתר, נמצאת לידה מלטפת, מרימה כשהיא בוכה ומשכיבה לאחר שנרגעת, אך ללא שום הצלחה.
אני אשמח אם יש רעיונות לישום
אשמח לנסות כל שיטה, פרט לשיטה של להשאיר לבכות במיטה עד שתרדם לבד
מאת: אורח/ת
7. עקביות והתמדה מאוד חשובים
24/06/2012 18:33
היי,
גם אני לא בעד להשאיר אף תינוק שיבכה במיטה.
תהליך למידה של הירדמות עצמאית הוא לא פשוט מה שחשוב זה העקביות בתהליך, אותה צורת הירדמות צריכה להתבצע בכל שנות היום הצהריים הערב והיקיצות בלילה, ולתת לזה כמה לילות עד שההרדמות מתחילות להיות קצרות יותר ופחות ופחות בכי. אם יש "וויתור" אחרי הרבה זמן של ניסיונות הפעם הבאה תהיה קשה יותר וארוכה יותר.
נשמע שמה שאת עושה הוא נכון, ייתכן ויש עוד דברים "ברקע" שמקשים על ההירדמויות, תהליך עם ליווי של יועצת יכול לעזור לך להבין איך להמשיך הלאה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
8. נעמה-תשובה
24/06/2012 18:50
*לכל ילד יש את הסימנים שלו ונשמע שאת יודעת מהם הסימנים של בנך. כדי שהוא לא יגיע למצב של "עייפות יתר" הזמן האידאלי ללכת לישון הוא לא יותר מחצי שעה לאחר זיהוי הסימן הראשון.
*זיהוי סימני עייפות והשכבה בעיתוי הנכון הם חלק משמעותי שמקל על ההרדמות אבל הוא בהחלט לא הדבר היחיד, יחד עם זה צריך ללמד את בנך הירדמות עצמאית ללא גורמי תלות.
*אני ממש מסכימה איתך שמסרים לא עקביים מובילים לבכי ואף ליקיצות בלילה. ההרדמות צריכות להיות תמיד באותו אופן ולתת לו קצת זמן להסתגל לדבר אחד לפני שעוברים למשהו אחר.
*אם הוא זקוק לנוכחות שלך אז שבי אתו בכל הרדמה עד שהוא נרדם רק לאחר שההרדמות יהיו טובות יותר אז תמשיכי הלאה. זה עדיין לא סותר את העובדה שאם הוא מתעורר ואת לא לידו אז תיגשי אליו רק כשהוא בוכה/קורא לך.
*הרגלי שינה וקריאה נכונה של הסימנים אכן יובילו להירדמות מהירה. הירדמות עצמאית היא משהו שצריך לעזור לו ללמוד.
*אם התחלת תהליך הירדמות עדיף לסיים אותו בהרדמה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
9. שנ"צ
19/08/2013 14:17
שלום שמי מרינה, ביתי בת 4 חודשים ישנה בשעות הבוקר כחצי שעה, אחרי שהיא מתעוררת לאחר שינת לילה היא תרדם שוב אחרי שעה-שעתיים ( לפעמים זה יהיה על הידיים של סבתא שלה) היא ישנה כ 4 פעמים במהלך היום אך זה יהיה לתופות קצרות, אני צליחה לזהות מתי היא עייפה אני משתדלת להרדים אותה קצת על הידיים ברגעי התעפצות אני שמה אותה במיטה והיא נרדמת אבל תמיד לתקופות קצרות ולרוב אחרי אוכל כשהיא נרדמת על השד אני מנסה גם ששינה לא תהיה קשורה לאוכל חוץ בשינת לילה ולא יותא לי אני כבר אובדת עצות, בלילה היא ישנה בערך מ20:00 עד 2-3:00 בימים קשים זה יכול להיות גם עד 24:00, הילדה הזו פשוט עושה לי ביה"ס ואין לי תגובת נגד אני נהיית יותר מתוסכלת אני גם מנסה להרדים שוב ואם זה לא שד זה לא עובד..
לציין בלילה היא נרדמת במיטה שלה לבד אבל בהאכלה הבאה היא עוברת למיטה שחנו ואם יש כח אז מחזירים אם לא אז היא נשארת.. תעזרו לי בבקשה..
מאת: אורח/ת
10. שנ"צ
20/08/2013 11:39
היי מרינה,

כל עוד בתך נרדמת בזמן האוכל אז יש לה קשר בין השינה לאוכל. כדי לנתק את ההקשר הזה תנסי להתחיל לב מתי היניקות נחלשות או הקצב איטי יותר ואז מומלץ לנתק אותה מהשד. הרעיון הוא להגיע למיטה אחרי שהיא כבר אכלה אבל כשהיא עדיין ערה (ולא מתעפצת). כך בהדרגה היא תלמד גם להירדם ללא השד.
בנוסף, מאוד כדאי להתחיל להרגיל אותה למיטה שלה ולהחזיר אותה לשם אחרי כל יקיצה. מומלץ להגיע לגיל 5 חודשים כשכל ההרדמות כבר יהיו במיטה שלה ואז הלמידה להירדמות עצמאית תהיה קלה יותר.
אם בכל זאת את מרגישה שאת מסתבכת את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני. אנחנו מתחילים תהליכי שינה החל מגיל 5 חודשים.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
11. הפרעות שינה וקושי להירדם לבד
24/08/2013 23:17
שלום רב,
שמי יעל ואני אמא לתינוק בן 5 חודשים הבעיה שלנו שהוא לא יכול להירדם לבד רק על הידיים ורק אם בקבוק גם אם הוא לא רעב הוא צריך את הבקבוק גם בלילה הוא לא יושן שינה רצופה הוא מתעורר לפחות פעמיים ורק אם בקבוק הוא נרדם בחזרה. אני ישמח לקבל עצות ממכן איך לשנות את המצב.
הבעיה נוספת שיש לו הפרעות שינה,הוא נבהל מתוך שינה וזז הרבה, לפעמים הוא גם מתחיל לצרוח ולוקח לי שעה להרגיע אותו,האם זאת בעיה שצריך לפנות איתה לרופא.
תודה מראש
מאת: אורח/ת
12. הפרעות שינה וקושי להירדם לבד
25/08/2013 13:30
היי,

בכל חשש שיש לך את יכולה להתייעץ עם רופא.
בכי מתוך שינה ושינה לא רגועה הרבה פעמים נובעת מעייפות יתר. גם יקיצות בלילה נובעות מזה ולכן דבר ראשון בדקי האם הוא הולך לישון בזמן ולא עייף מדי.
לגבי אופן ההרדמה, מומלץ להתחיל ולנתק את הקשר בין האוכל לשינה, לאפר לו לאכול אבל להקפיד שלא יירדם בכלל בזמן האוכל ולאחר מכן להניח במיטה ולהתחיל את ההרדמה. בשלב הראשון שבי לידו ותני לו מגע רצוף כל הזמן עד שהוא נרדם. אם הוא בוכה הרימי להרגיע על הידיים וכשהוא רגוע החזירי למיטה עד שלבסוף ילמד להירדם ללא אוכל ובמיטה שלו ללא בכי.
את מוזמנת גם לפנות אלינו טלפונית ולשמוע על תהליך למידת הירדמות עצמאית וגמילה מאוכל בלילה עם ליווי יומיומי של יועצת שינה.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
13. תינוק בן 5.5 חודשים לא יודע להירדם
31/10/2013 18:53
התינוק שלי בן 5.5 חודשים מהיום שהוא נולד לא ישן כלל.... היה ישן ביום 10 דקות עד רבע שעה.... בלילות גם היה ער ובוכה! ככה בערך עד גיל שלושה חודשים. כיום, הוא תינוק פעלתן, חייכן ועירני לסביבה.
ביום אנחנו מנסים להרדים אותו על ידי נדנוד בעגלה על הבטן.... ( כך רגיל לישון מגיל יום), הוא בוכה מסובב את ראשו מצד לצד ולא מצליח להרדם. לעיתים, יכול להירדם תוך 5 דקות ולעיתים זה יכול לקחת גם שעה. לאחר הניסיונות הקשים והארוכים, ישן 10 דקות עד חצי שעה ולא ניתן להחזירו לישון. יש לציין שאינו לוקח מוצץ ואין לו חפץ שיעזור לו להירדם. ניסינו חיתול בד, לא עוזר....
בלילה, מתחיל טקס שינה מוקדם: מקלחת, הנקה והוא נרדם. יכול להתעורר מינימום 3 פעמים והרבה יותר. עד 6 בבוקר.
יש לי עוד שני ילדים גדולים ממנו, גם להם לא היה קל להרדם. אבל במקרה הזה קשה מאוד!!!!
מה ניתן לעשות על מנת ללמד אותו לישון ביום???
תודה,
הגר
מאת: אורח/ת
14. תינוק בן 5.5 חודשים לא יודע להירדם
03/11/2013 12:50
היי הגר,

ראשית חשוב ליצור שגרת יום קבועה וברורה עם "סמני דרך" שבנך ידע מתי הולכים לישון (למשל, אחרי טיול בוקר יש שנת בוקר, אחרי מרק שנת צהריים וכו..)
צרי טקס שינה (שונה ממה שיש בערב) והרדימי אותו בחדר חשוך וללא גירויים.
עקבי אחרי סמני העייפות שלו וכשאת מגלה סמנים ראשונים אז הכניסי אותו לשינה לכל המאוחר עד חצי שעה מגילוי הסמנים.
אפשר לשבת לידו וכשאת רואה שהוא מתחיל בתזוזות לקראת יקיצה תני לו מגע רצוף ואטי לא כזה שיעיר אותו אלא כזה שיעזור לו להיכנס לשינה העמוקה.

אם כל אלה לא יעזרו לך אני מציעה לך לפנות אלינו לייעוץ.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
15. תינוק בן 3חודשים
20/05/2014 2:17
שלום רב,
שמי אלין, יש לי תינוק בן 3חודשים ישן טוב בבוקר ובצהריים השאלה שלי היא מתי אני צריכה לעשות לו טקס השכבה / שינה כלומר באיזה שעה הוא צריך לישון בשביל לקום ב- 7 בבוקר, בדר"כ אני מתחילה ב- 9 בערב, מקלחת ואז אוכל קצת פעילות וב- 11 משכיבה לישון במיטה , ישן רצוף עד 8/9 בבוקר ,מתעורר אוכל משחק וחוזר לישון.
ניסיתי להרדים ב- 8 אך הוא ישן שעה מתעורר לאוכל וחוזר לשחק עד השעה 11 בלילה, עד שמתעייף ורוצה לישון.
מהי השעה השעה המדוייקת לטקס שינה לילד בן 3 חודשים? כי הוא מתעורר רק לאוכל ועל הדרך רוצה לשחק ולהיות פעיל.

תודה מראש,
אלין
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד