שיטת לילה טוב?

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שיטת לילה טוב?
14/03/2010 11:40
גנית שלום,

היתי בהרצאה שלך ומאוד התחברתי לשיטה ומייד התחלתי לישם אך יש לי מספר שאלות לגבי דברים שלא ברורים לי
ביתי בת 6 חודשים יונקת בלבד לא בקבוק שאוב ולא מוצץ,ישנה איתנו במיטה עד עכשיו וינקה כל שעתיים אני מקיימת טקס השכבה לישון הכולל אמבטיה ואז נכנסים לחדר עם אורות עמומים ומוסיקה מרגיעה אני מניקה אותה וכפי שאמרת לא נותנת לה להרדם על הציצי אך כשאני מותיאה לה את הפטמה במהירות אך זהירות היא מחפשת שוב אני מציעה לה אז היא באמת ממשיכה לאכול עם קולות של בליעה וכאלה...
1)כמה פעמים להציע לה? כל פעם שהיא מחפשת לתת לה?ומה אם היא עדין רעבה?
2)לגבי הרם הורד הבנתי ממך שצריך להרים עד הרגעות ולא הרדמות אבל היא נרגעת ברגע שאני מניחה את הידים שלי למצב של הרמה ובוכה בשניה שאני מורידה אז מה לעשות ?אני לא רוצה שתבכה והיא כן בוכה .
3)איך בסופו של דבר היא לא תתעורר כל שעתיים ? הרי היא קמה לציצי ולא מקבלת אותו אבל עדין קמה אז מה עשינו פה? היא אמורה מזה להבין שאם אין חלב אז לא שווה לקום וכך היא תישן רצוף יותר שעות? זו מטרת השיטה?
סליחה על האורך
ותודה
תודה רבה
מאת: אורח/ת
2. שיטת לילה
14/03/2010 18:29
הי,

אני שמחה לשמוע שהתחלת ליישם את השיטה. לגבי השאלות שלך:
1. אם ביתך תלויה בהנקה כדי להירדם זה טבעי שכשאת מנתקת היא מחפשת שוב את הציצי. את יכולה להציע לה פעם אחת נוספת.
2. כאשר אכן מרימים על הידיים רק כדי להרגיע ולא על מנת להרדים הבכי וההתנגדות פוחתים מפעם לפעם.
3. בהטמעה של כל התהליך על כל שלביו היא תלמד להירדם באופן עצמאי ללא כל תלות ואז יפסקו ההתעוררויות.

בהצלחה,

שרון
בברכה,
שרון זנג'ירי

יועצת שינה לפי שיטת 'לילה טוב' מבית 'גנית פרג'
טל' 077-9625605 | נייד 054-6664385 | sharonz  מייל הריון לידה ganit-prag.com
3. לילה טוב??
15/03/2010 11:00
תודה על המענה המהיר, אך עדין לא הבנתי מספר דברים, אכן טבעי שהיא תחפש ואני באמת מציעה לה שוב וכשאני מציעה לה היא אוכלת בתאבון רב כאילו היא רעבה וכשאני מנתקת כי היא נרדמת היא שוב מחפשת, זה יכול לקחת גם 10 פעמים אז לא לתת לזה יד(או שמא ציצי חחח)?אני מפחדת שהיא תשאר רעבה...
2)מה עם הבכי לא פוחת אלא גובר? ויותר מזה בשלב מסויים היא כבר הופכת עירנית מידי מה עושים כמה זמן לנסות הרם הורד? חצי שעה שעה? הרעיון הוא מלחמת התשה?כי אם כן היא מנצחת אותי...

תודה
מאת: אורח/ת
4. לילה טוב - המשך
17/03/2010 10:06
הי,

מכיוון שביתך תלויה בהנקה על מנת להירדם ברור שהיא ממשיכה לחפש והיא יונקת לא מתוך רעב אלא מתוך הצורך לעזרה בהירדמות. כשהיניקות נחלשות זה סימן שהיא לא רעבה יותר. ההמלצה שלי היא להציע פעם אחת בלבד.
זו בפירוש לא מלחמת התשה אלא תהליך של שינוי שבו מקנים לילד הרגלי שינה בריאים ויכולת הירדמות עצמאית. עקביות ונחישות הם הכרחיים כדי ללמד ילד יכולת חדשה מבלי להעביר מסרים מבלבלים. כפי שכבר ציינתי, כאשר עושים זאת נכון ובהתמדה הבכי הולך ופוחת.

בהצלחה,

שרון
בברכה,
שרון זנג'ירי

יועצת שינה לפי שיטת 'לילה טוב' מבית 'גנית פרג'
טל' 077-9625605 | נייד 054-6664385 | sharonz  מייל הריון לידה ganit-prag.com
5. בני לא ישן יותר משעה וחצי כבר 6 חודשים!!!
16/04/2011 19:33
שלום גנית.
בני בן חצי שנה ושבוע, הולך לישון רק לאחר שאביו מנדנד אותו על הידיים ואז לאחר שהוא נרדם אני מניקה אותו.
בלילה הוא מתעורר כל שעה שעה ורבע ולא מוכן לחזור לישון בלי ציצי.
אני מנסה את השיטה שלך כבר חודש וחצי אבל אין שום התקדמות!
אני מנסה להחזיק אותו ער כשהוא אוכל די שיירדם במיטה, אך הוא צורח ומתעורר לגמרי ואז שוב לוקח קרוב לשעתיים (של צעקות) להרדים אותו.
ועד שלא מנדנדים אותו הוא לא נרדם.
ואם אנחנו מנסים לשים אותו במיטה לאחר הנדנוד בלי ציצי הוא מתעורר וצורח!!!
אנחנו מקפידים על טקס לפני השינה, מקלחת, אורות עמומים בחדר,אוכל אבל כלום לא קורה. הוא כן מבין שזה זמן שינה כי הוא מתחיל לשפשף עיניים כבר במקלחת (מה שלא היה לפני כשהמקלחת ייתה כל פעם בזמן אחר...) אבל לא מוכן לישון בלי ציצי ולא מוכן לחזור לישון בלילה בלי ציצי.
קשה לי!! אני עייפ כל הזמן הצילו!!!

סליחה על הסיפור הארוך...
קרן.
מאת: אורח/ת
6. בן חצי שנה
21/04/2011 9:26
הי קרן,

אני מבינה את הקושי והתיסכול. בנך פיתח תלות חזקה בהנקה ובנידנוד על מנת להירדם וכדי ללמד אותו לישון טוב יותר אתם צריכים לנטרל את גורמי התלות ולעזור לו ללמוד להירדם לבד. השיטה היא תהליך כולל של מספר שלבים והרבה אספקטים של הרגלי השינה וכשמיישמים אותה בצורה נכונה זה אתם אמורים לראות שיפור כעבור מספר ימים. מכיוון שאני לא מלווה אתכם באופן אישי קשה לי לדעת מדוע ההרדמות שלכם ממשיכות להיות קשות. באופן כללי הרעיון בשלב הראשון הוא להשכיב אותו במיטה כשהוא ער ולעזור לו להירדם תוך שימוש במגע. חשוב כמובן להיענות לכל בכי ולהרגיע על הידיים אם המגע במיטה אינו עוזר.

בהצלחה וחג שמח,
שרון
בברכה,
שרון זנג'ירי

יועצת שינה לפי שיטת 'לילה טוב' מבית 'גנית פרג'
טל' 077-9625605 | נייד 054-6664385 | sharonz  מייל הריון לידה ganit-prag.com
7. שיטת לילה טוב - לא מומלץ לנשים מניקות
16/02/2012 10:30
פניתי לייעוץ בשיטת לילה טוב אצל יועצת בתל אביב. כמובן שבשיחה לפני הפגישה עם היועצת הסברתי לה שאני מניקה - גם בלילה ולא מוכנה להפסיק את הנקות הלילה עד גיל שנה לפחות. היא אמרה שאין בעיה ושכמובן שהם תומכים מאוד בהנקה. במציאות אחרי ששלמנו לה את הכסף הכל היה שונה. כל פעם היא נסתה להקטין את כמות ההנקה בלילה עד שהיא הסבירה לנו שעד שלא נפסיק את הנקות הלילה התינוק לא ישן כמו שצריך. גם בהנקות היום היא ביקשה ממני להגביל את ההנקה ולתת רק בשעות מסויימות. מכיוון שהתינוק שלי לא הסכים לקבל מוצץ או בקבוק הציצי היה גם מוצץ (אין מה לעשות ככה זה). אך היא הסבירה לי שאני חייבת להפסיק עם זה. תוכנית שיטת הלילה טוב שהיתה אמורה להגמר אחרי חודשיים לא נגמרה גם אחרי ארבע וחמישה חודשים למרות שעשינו כל מה שהיא אמרה לנו. בסופו של דבר החלטנו שאין לה מה לחדש לנו והמשכנו משם לבד. לצערי הרב זה היה כסף מבוזבז. צריך להגיד מראש שזה לא מתאים לנשים מניקות. אני מאוד התאכזבתי.
מאת: אורח/ת
8. שיטת 'לילה טוב' מעודדת הנקה
16/02/2012 21:41
שלום לך, מצער אותי לשמוע על החוויה שלך. אינני יודעת מי היועצת שעברת אצלה את התהליך, ישנן יועצות רבות שעובדות בשיטת 'לילה טוב' ברחבי הארץ. שיטת 'לילה טוב' הנה מעודדת הנקה, גם אני כמפתחת השיטה הנקתי את ילדיי עד אחרי גיל שנתיים ולשמחתי לקוחות רבים שלנו הנם הורים לתינוקות יונקים, בנוסף ישנן יועצות הנקה IBCLC שהן יועצות שינה שעובדות בשיטת 'לילה טוב' כך שאם יש דרך ללמד תינוקות יונקים לישון טוב זה 'לילה טוב'.
אין הכרח להפסיק את הנקות הלילה זו בחירה של ההורים בלבד, יחד עם זאת אנו עובדים בתהליכים על הפרדה של הקשר בין הנקה ושינה, כך שבסופו של התהליך הילד יודע להירדם באופן עצמאי. נכון, מניסיוננו בסופו של התהליך כאשר לילד יש כלים להירדמות עצמאית הוא בסופו של דבר מוותר על האוכל בלילה אבל ישנם גם מקרים בהם ההורים רוצים להשאיר הנקה בלילה וזה כמובן אפשרי בתנאי שכאמור הילד אכן יונק לשם הנקה ולא לשם הירדמות.
אשמח אם תפני אלינו למרכז ונבחן אפשרות לעזור לך או ליצור קשר עם היועצת שעבדה איתך על מנת שתחוו כולכם חוויה חיובית עם 'לילה טוב' כפי שהורים רבים חווים מדי יום.
לילה טוב,
גנית פרג
www.ganit-prag.com
09-7422611
מאת: ganitprag
9. למה להניק בלילה??
19/02/2012 21:00
לא הבנתי איפה הבעיה,
למה מלכתחילה להניק בלילה????
למה הורים בוחרים להניק בלילה ולא מוכנים לוותר על זה????
מאת: נינה
10. זה עניין של בחירה של ההורים
19/02/2012 21:19
אנחנו במרכז לילה טוב שמים את הילד במרכז ויחד עם זאת התהליך הוא של ההורים ולכן אין להתעלם מבקשתם, אני מסכימה איתך כי הניסיון מלמד שתינוקות שלומדים להירדם באופן עצמאי אינם זקוקים לאוכל מה שמסביר שאוכל בלילה הוא לרוב גורם תלות\הרגל, יחד עם זאת אם הורים מעוניינים להאכיל את ילדם במהלך הלילה פעם אחת עד גיל שנה זה בסדר גמור,
גנית פרג
מרכז 'לילה טוב'
09-7422611
מאת: ganitprag
11. האכלת לילה
20/02/2012 10:33
זה נשמע כאילו שזה להורה ולא לילד.
עד איזה שעה זה נחשב לילה?
יכול להיות שכמות החלב תרד אם לא נאכיל בלילה?
יכול להיות שהילד לא יעלה במשקל בגלל זה?

אני מאכילה את שלי ב5 כי השד ממש גדוש , אבל לצערי מה שקורה הוא שהיא מתעוררת מזה ולא ישנה כבר :(
מאת: נינה
12. האכלת לילה
20/02/2012 22:28
לילה זה לפחות 10 שעות רצופות.
בדר"כ אנחנו ממליצים להתייחס לשעה 05:00 כלילה אבל מתיחסים בכל מקרה לגופו זה תלוי מתי הילד הלך לישון כיצד מתפקד במהלך היום והאם זה מתאים או לא להורים.

לגבי כמות החלב אני מציעה לך להפנות את השאלה ליועצת הנקה.

מניסיונינו אנחנו רואים שברוב במקרים דווקא תינוק שאינו אוכל/יונק במהלך הלילה עולה טוב יותר במשקל כיון שהוא מעביר את הצריכה הקלורית שלו ליום. כלומר, הוא משלים את ארוחות הלילה במהלך היום שבגילאים הללו זה לרוב מוצקים.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
13. גמילה ממים בלילה וסוכרת נעורים
02/06/2014 23:40
שלום רב
ביתי בת שנה וחצי ומבערך מאז שהורדנו את בקבוק החלב שלפני השינה ( שלא נרדמה עימו.. צחצחנו שינים אחכ ונרדמה עצמאית עם מוצץ) היא מתעוררת למים.. כבר חודש וחצי שאנחנו אחרי הפסקת הבקבוק וכמויות המים הולכות ועולות..והיא מתעוררת יותר ויותר ..
החלטנו לעשות גמילה משתיית המים ואז אמרו לי שייתכן שזה סימפטום של סכרת נעורים.. היא שותה המון.. עושה המון המון פיפי ( שהנחתי שקשור לכמויות המים ולא סימן אזהרה) ועכשיו אנחנו בעצם לא מרגישים שכדאי לגמול לפני שעושים בדיקות..
חשוב לי לשאול את יועצות השינה בשיטה האם יש איזושהי אבחנה מבדלת שאתן עושות לפני שאתן מייעצות על תהליך גמילה ממים? האם יש דברים שניתן להסתמך עליהם כדי להבחין בין הרגל לסכרת
מאת: אורח/ת
14. גמילה ממים בלילה וסוכרת נעורים
03/06/2014 11:44
אני מציעה להתייעץ עם רופא ילדים בכל חשש.
לרוב, זו הדרך של תלות ועמידות- באופן טבעי כמויות המים הולכות וגדלות ולכן לא מומלץ לתת מים בלילה (אלא בהמלצת רופא). תינוק שלא היה זקוק למים בכלל ובהדרגה מעלה כמויות אנחנו משייכים את זה בדר"כ לתלות.
וכאמור, לפני שאת מתחילה תהליך כלשהו אנחנו תמיד מייעצים להיוועץ ברופא.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
15. בן 7 חודשים תלוי במוצץ והנקה בשביל לחזור לישון
16/06/2014 10:31
שלום,
אני פונה אליכן לאחר חודשים של נסיונות שלצערי לא צלחו בכל הנוגע ליקיצות בלילה.
בני בן 7 חודשים יונק כל שלוש שעות במשך היום, מקבל פעמיים מוצקים במהלך היום ובקבוק תמל לפני השינה. במשך היום ישן פעמיים שינות ארוכות של שעה וחצי במשך היום ועוד פעמיים קצרות לפחות. במשך היום נרדם לרוב ללא בעייה בעזרת מוצץ וזמן לבד במיטתו.
הבעייה היא בלילות. מדי לילה אופק קם בין 5-6 פעמים בלילה. עד 11 לערך רק בשביל מוצץ ואז חוזר לישון. ומ11 להנקה. אנחנו מנסים לשמור על רווחים בין הארוחות - של חמש שעות ואז כל שלוש שעות (הנקה ב8, ב12, ב3 וב6)) אך כמעט מדי לילה הוא מתעורר ב11 או לפני ובוכה לפעמים גם שעה רצוף עד שנרדם. אנחנו בזמן הזה פועלים בשיטת החמש דקות. נכנסים משכיבים נותנים מוצץ אומרים לילה טוב ויוצאים. אני מודעת לכך שהוא לא באמת יודע להרדים את עצמו בחזרה לאחר יקיצה אך כיצד כדאי לפעול? לגמול ממוצץ? לא לתת הנקה? מה אפשר לעשות?
אשמח לעצה טובה...
אפרת
מאת: efrat2904
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד