רק על הידיים

שמי קרן נגר. אני מאבחנת ומטפלת מוסמכת בלקויות למידה, התפתחות ותפקוד בשיטת ורדי. מתמחה בליווי שלבי ההתפתחות ועיכוב התפתחותי בתינוקות ובקשיי תפקוד של ילדים ונוער. אני מטפלת בתינוקות, ילדים ונוער, הן בחינוך הרגיל והן בחינ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: התפתחות תינוקות

1. רק על הידיים
13/12/2010 22:12
בני בן ה 7 חודשים ילד מקסים
צוחק אוכל מוצקים זוחל אחורה
סביב עצמו מזה שבועיים אומרים לי בגן שהוא בוכה הרבה ולא רוצה לשחק בריצפה רק שיש מישהי על ידו
האמת שגם בבית ראיתי שאני עוזבת אותו לשנייה הוא מתחיל לבכות
מה אני יכולה לעשות הוא רוצה כלהזמן ידיים אך הוא התפתח וילמד לזחול???????? הוא מתפח לשני הצדדים מגיל 4 חודשים
הבעיה התחילה לפני שבועיים
הוא נולד ב22/04/10
מאת: אורח/ת
2. כנראה חרדת נטישה
15/12/2010 19:27
ערב טוב,
זחילה אחורה מובילה לרוב לזחילה קדימה, כלומר זו תחילתה של הזחילה.
לא צריך להיות בלחץ, ככל הנראה בנך מתחיל לפתח חרדת נטישה, תופעה מוכרת, נורמלית וידועה בגילאים האלה. חרדת נטישה היא שלב התפתחותי טבעי אצל תינוקות ומופיעה בטווח הגילים שבין שבעה חודשים עד גיל שנה פחות או יותר. זהו פחד ראשוני ובסיסי שהתינוק חווה בשלב שרמת ההבנה שלו לגבי הסביבה עדיין נמוכה: הוא רק מתחיל להבין שההורים הם הדמויות הקבועות והמשמעותיות בחייו, וכאשר הם אינם נמצאים לידו הוא מרגיש בחסרונם. התופעה נובעת מפחד בסיסי שקיים אצל התינוק מפני האפשרות שהוריו, המספקים עבורו את צרכיו הבסיסיים, ייעלמו.

בשלב זה בהתפתחותו, לתינוק אין עדיין מושג זמן מגובש, ולכן כמה דקות נראות לו כפרק זמן ארוך מאוד (לכן זה קורה גם כשאתם בחדר ליד).
בשלב זה הילד מתחיל לפתח העדפה ברורה לדמויות המשמעותיות על פני זרים. הוא מבין שיש דמויות קבועות בחייו, דמויות שגורמות לו להרגיש טוב והיה רוצה שיהיו סביבו. חשוב לזכור כי רמת ההבנה של התינוק עדיין נמוכה ובעקבותיה גם תחושת הביטחון בהיותו תלוי באופן מוחלט באחרים. אך טבעי הוא שיחוש חוסר ביטחון כאשר דמויות משמעותיות בחייו הולכות או שמגיע אדם זר לו

בינתיים נסו להקנות לו בטחון, אמון, קביעות והמשכיות. דברו איתו הסבירו לו לאן אתם הולכים, מתי תחזרו, גם אם זה רק לחדר ליד. למרות שבגיל זה עדיין לא רוכשים שפה, הם מסוגלים לקלוט את טון הדברים, ואת המסר המרגיע והאמין שלכם. בכל מקרה, צריך לתת לילד את הלגיטימציה לרגשותיו, להכיל אותם ובמקביל לנסות להרגיעו. אל תיעלמו מבלי להיפרד ממנו, זה רק יעצים את תחושת המצוקה שלו.

אפשר לשחק משחקים שיצרו תחושת צפי ובטחון: אפשר לכסות חפצים ולהרים את הכיסוי כדי לראות שהם נמצאים ולא קרה דבר - “קוקו" (כיסוי הפנים וגילויים) הוא משחק יעיל למדי, משחקי מחבואים וכיו"צ.

בהצלחה רבה, אני בטוחה שעם הזמן יהיה קל יותר.
קרן
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מוסמכת בשיטת ורדי
אתר: http://www.kerennagar.co.il
נייד: 052-4020088
3. טיולונים
16/12/2010 13:19
תנסי להרגיל אותו לטיולונים לפחות כשאת מרדימה אותו.
מאת: dorit34
4. רק ידיים
16/12/2010 13:31
זה בדיוק מה שהיה עם הבת שלי - רק ידיים. היא המשיכה להתפתח וככל שהמשיכה להתפתח פחות הייתה צורחת כשעזבתי אותה לכמה רגעים כי כבר הייתה מוצאת לעצמה אם מה להתעסק ברצפה.
באמת כשהייתי מסבירה לה לאן אני הולכת ומה אני מתכוונת לעשות כאילו הייתה מבינה אותי ויותר נרגעת גם כשהיא לא עליי.
לקח לי המון זמן להרגיל אותה לא רק על הידיים זה קשור גם לזה שהוא חווה עכשיו חרדה וזה אני חושבת מה שנותן לו ביטחון לבנך. זה יבוא עם הזמן.
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד