הפסקת גמילה לא מוצלחת?

שמי קרן נגר. אני מאבחנת ומטפלת מוסמכת בלקויות למידה, התפתחות ותפקוד בשיטת ורדי. מתמחה בליווי שלבי ההתפתחות ועיכוב התפתחותי בתינוקות ובקשיי תפקוד של ילדים ונוער. אני מטפלת בתינוקות, ילדים ונוער, הן בחינוך הרגיל והן בחינ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: התפתחות תינוקות

1. הפסקת גמילה לא מוצלחת?
03/03/2012 14:58
שלום רב, בתי בת שנתיים וחצי. ילדה מאוד חכמה ומפותחת לגילה. התחלנו גמילה השבוע בעצת אחת הגננות (לאחר שהילדה הצטרפה כמה פעמים לחבריה מהגן הגמולים והלכה לשירותים). הורדנו בבת אחת את החיתול אולם הילדה למעט כמה פעמים בודדות לא מראה שום סימנים שהיא "בעניין". כשמושיבים אותה על השרותים (אחת לחצי שעה) היא טוענת ש"אין לה" ואחרי שיורדת מהאסלה עושה בתחתונים ואומרתצ ש"ברח לה". חלק מהגננות בגן טוענות שהיא עדיין לא בשלה ושעדיף להחזיר אותה לחיתול ולחכות חוש חודשיים (אבל הן כן משתפות פעולה ולא שמו לה חיתול). אני לא רוצה שהיא תפתח אנטגוניזם לגמילה ומצד שני אין ממש שום התקדמות ויש כמעט 100% פספוסים. האם עדיף להחזיר לחיתול (או לסירוגין?) אני לא רוצה לבלבל אותה אבל נראה שכל המצב מתסכל עבורה ועבורנו. יש לציין שאני בהריון ואמורה ללדת בתחילת הקיץ כך שרציתי שהגמילה תתבסס עד אז...אשמח לתשובה. בתודה הדס
מאת: אורח/ת
2. גמילה מטיטולים
05/03/2012 8:17
בוקר טוב!
חשוב מאד שהגמילה תיעשה מתוך דחף התפתחותי פנימי של הילד, ולא בכפייה, אחרת הילד עלול לחוש כי גזלו ממנו משהו והתהליך ייפגע. לפעמים ילדים מתלהבים מהרעיון ופחות מהביצוע בפועל.
אני מציעה לא למהר להוריד את הטיטול, אלא לאפשר לה ללכת לשירותים ואם נראה כי היא משתפת פעולה ומתקדמת לקראת שליטה בעשיית הצרכים והטיטול נשאר יבש, אפשר להוריד את הטיטול.
תנסי, בתחילת התהליך להציע לה כל שעתיים ללכת לשירותים - אם היא רוצה יופי, אם לא אז לא. אם פספסה לא נורא, פיספוסים מהווים חלק מתהליך הלמידה.
אפשר לומר לה שזה נהדר שהיא רוצה לעשות פיפי בשירותים, וכשהיא תעשה פיפי בשירותים והטיטול ישאר יבש גם היום וגם מחר, אז תוכל להשאר ללא הטיטול כל היום.
ככל שתהי יותר עניינית ושלווה, ככה יהיה תהליך קצר יותר עם פחות בדיקות ופיספוסים.

בהצלחה
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מוסמכת בשיטת ורדי
אתר: http://www.kerennagar.co.il
נייד: 052-4020088
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד