גמילה ממוצץ

שמי קרן נגר. אני מאבחנת ומטפלת מוסמכת בלקויות למידה, התפתחות ותפקוד בשיטת ורדי. מתמחה בליווי שלבי ההתפתחות ועיכוב התפתחותי בתינוקות ובקשיי תפקוד של ילדים ונוער. אני מטפלת בתינוקות, ילדים ונוער, הן בחינוך הרגיל והן בחינ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: התפתחות תינוקות

1. גמילה ממוצץ
23/12/2009 14:52
שלום בתי קרוב לגיל שנתיים, לאחרונה נראה שהיא מתקשה יותר ויותר להפרד מהמוצץ. אני חוששת למבנה השיניים שלה. איך ניתן לגמול ממוצץ? היא כבר בגיל שיודית לקחת לבד, לדרוש מוצץ וכמובן לבכות מאוד אם לא מקבלת .
מה הגיל המומלץ לגמילה?
תודה
אור
מאת: אורח/ת
2. גמילה ממוצץ
23/12/2009 18:13
היי,
מומלץ לגמול את התינוק ממוצץ החל מגיל חצי שנה עד גיל שנה ובכל מקרה לא יאוחר מגיל ארבע. עד גיל שנה- התינוק לא הספיק עדיין להקשר מאד למוצץ או לבקבוק, ולכן הפרידה מהם תהיה קלה יחסית והתינוק ישכח אותם במהרה. אם לא נגמל בגילאים אילו הגיל המומלץ הוא גיל בו ניתן לשבת ולשוחח עם הילד ברצינות, בדרך כלל בגיל שלוש, אך אם את מרגישה שניתן כעת לגמול את בתך, אני ממליצה לך לעשות זאת בצורה הדרגתית.

הסבירו לה שראיתם שהיא כבר גדולה ואינה זקוקה למוצץ, והציעו לה לוותר עליו לפחות בשעות היום. דבר שיעזור לכך מוזכר בספר "הנשיקה שהלכה לאיבוד", של דבורה עומר:
מכינים מקופסת נעליים בית קרטון, ומסבירים לה: "זה הבית של המוצץ". בכל פעם שבתך לא משתמשת במוצץ , את מניחה אותו ביחד איתה "לנוח בבית". בהדרגה המוצץ שוהה בבית תקופות ארוכות יותר ויותר, עד שהוא שוהה שם כל היום ובתך משתמשת בו רק בלילה. לבסוף היא נגמלת ממנו גם בלילה, והמוצץ עובר לגור בביתו.

לגבי נזק לשיניים - רופאי שיניים טוענים שאחרי גיל שנתיים מתחילה השפעה רעה על צורת הלסת ומנשך השיניים, אך אם את חושבת שזה מוקדם מידיי ושבתך טרם בשלה לכך, הייתי ממליצה לך לחכות עם הגמילה.

ערב טוב
קרן
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מוסמכת בשיטת ורדי
אתר: http://www.kerennagar.co.il
נייד: 052-4020088
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד