פורום: הרגלי שינת תינוקות
תגובות: 3הילד לא מדבר
תגובות אחרונות בפורומים
פורום: הריון ולידה רפואי
תגובות: 0פורום: הרגלי שינת תינוקות
תגובות: 0פורום: הרגלי שינת תינוקות
תגובות: 8פורום: הרגלי שינת תינוקות
תגובות: 0פורומים: 16 נושאים: 4088 תגובות: 5729
נושאים אחרונים בפורום התפתחות תינוקות
07/07/2024 17:23
13/11/2023 18:03
19/11/2020 21:27
19/11/2020 21:26
09/08/2020 18:18
מנהל/ת את הפורומים: התפתחות תינוקות
הקטן שלי מהטיפוסים המחייכים, לכולם הוא מחייך וכל הזמן. למרות זאת אני קצת מודאג..
הילד כבר בן שנה ולא החל להתקרב אפילו להתנהגות שדומה לדיבור. מתי פעוט מתחיל לומר את המילים הראשונות שלו?
אולי זה קצת טפשי שאני לא עוד לא יודע אבל למה אני צריך לצפות והאם בכלל/מתי להתחיל להיות מודאג?
ראשית אציין שהשפה לא מתפתחת לבדה, אלא בד בבד וביחסי גומלין הדוקים עם מערכות חיוניות מורכבות אחרות המשפיעות על התפתחות השפה ומושפעות ממנה: המערכת המוטורית, הקוגניטיבית, החברתית-רגשית, השמיעתית, הנוירולוגית.
האם קיימות בעיות התפתחות אצל בנך? האם בוצעה בדיקת שמיעה?
לשאלתך, פעוט מתחיל לומר את המילים הראשונות סביב גיל שנה.
לקראת גיל שנה, הבנת השפה מקדימה את יכולת ההבעה. ברור לנו שהוא מתחיל להבין יותר ויותר את הנאמר לו. הוא מפנה מבט אל אנשים וחפצים מוכרים כשמזכירים את שמם או כששואלים אותו, "איפה...?", נענה לבקשות פשוטות ומוכרות, כגון "כפיים", וכו`.
מה שחשוב הוא שהתינוק משתמש בצירוף מילים מסוים באופן עקבי כדי לסמן כוונה מסוימת.
בחודשים בקודמים למילה הראשונה -
כשחגורת הכתפיים מתחזקת והתינוק מסוגל מבחינה מוטורית לייצב ולהחזיק את הראש, ולהישען על הידיים, הוא מתחיל להפיק צלילים כמו "מ","ב","פ","ד", ו"ת". הוא מתחיל לצרף את הצלילים האלה לתנועות, ולמלמל.
המלמול ממלא תפקיד חיוני בתרגול הדיבור. במחצית השניה של השנה, המלמול הולך ומתרחב, ונעשה בהדרגה מגוון יותר ואף דומה יותר לדיבור ולשפה של הסביבה. בתחילה ההבהרות חוזרות – דה-דה,
בה-בה, מאוחר יותר הוא בצירוף הבהרות שונות בה-נה די-בי ובהמשך התינוק מנסה לחקות הברות ומילים. בהמשך ישתמש התינוק ב"שפה" משלו (מעיין "ג`יבריש") המתאפיין באינטונציה הדומה לזו של השפה הנרכשת.
יש לזכור שקיימת שונות רבה בין ילדים גם בתוך "טווח הנורמה", כשלכל ילד הקצב שלו בהתפתחות מבחינת גיל הרכישה של כל שלב ואורכו של שלב ושלב בהתפתחות.
האם בנך ממלמל מגוון הברות ועיצורים? מ,ב,ג וכד'?
אם יש לו מגוון הברות רחב ואם הוא מצביע ומביע עצמו בג'יבריש אני משערת שניתן לחכות ולא להילחץ.
אני ממליצה על קריאת סיפורים, שירים ודקלומים.
כאשר שרים ומדקלמים לו, חשוב לשמור על קשר עין יציב ועל קשר הקול.
קשר הקול מתרחש ברגעים, שהוא מסתכל לתוך הפה שלכם בעת שאתם מדברים.
על מנת ליצור את קשר הקול, אתם צריכים לשבת מאוד קרוב אליו ופנים אל פנים.
מבחינת התפתחות השפה עדיף להקריא מעט סיפורים, מעט שירים ומעט דקלומים ולהשמיע אותם שוב ושוב ושוב.
אשמח לתשובותייך על שאלותיי
יום טוב
קרן
1. הילד לא מדבר
08/01/2010 20:49
שלום רב,הקטן שלי מהטיפוסים המחייכים, לכולם הוא מחייך וכל הזמן. למרות זאת אני קצת מודאג..
הילד כבר בן שנה ולא החל להתקרב אפילו להתנהגות שדומה לדיבור. מתי פעוט מתחיל לומר את המילים הראשונות שלו?
אולי זה קצת טפשי שאני לא עוד לא יודע אבל למה אני צריך לצפות והאם בכלל/מתי להתחיל להיות מודאג?
מאת: אורח/ת
2. התפתחות שפה
10/01/2010 8:21
בוקר טוב,ראשית אציין שהשפה לא מתפתחת לבדה, אלא בד בבד וביחסי גומלין הדוקים עם מערכות חיוניות מורכבות אחרות המשפיעות על התפתחות השפה ומושפעות ממנה: המערכת המוטורית, הקוגניטיבית, החברתית-רגשית, השמיעתית, הנוירולוגית.
האם קיימות בעיות התפתחות אצל בנך? האם בוצעה בדיקת שמיעה?
לשאלתך, פעוט מתחיל לומר את המילים הראשונות סביב גיל שנה.
לקראת גיל שנה, הבנת השפה מקדימה את יכולת ההבעה. ברור לנו שהוא מתחיל להבין יותר ויותר את הנאמר לו. הוא מפנה מבט אל אנשים וחפצים מוכרים כשמזכירים את שמם או כששואלים אותו, "איפה...?", נענה לבקשות פשוטות ומוכרות, כגון "כפיים", וכו`.
מה שחשוב הוא שהתינוק משתמש בצירוף מילים מסוים באופן עקבי כדי לסמן כוונה מסוימת.
בחודשים בקודמים למילה הראשונה -
כשחגורת הכתפיים מתחזקת והתינוק מסוגל מבחינה מוטורית לייצב ולהחזיק את הראש, ולהישען על הידיים, הוא מתחיל להפיק צלילים כמו "מ","ב","פ","ד", ו"ת". הוא מתחיל לצרף את הצלילים האלה לתנועות, ולמלמל.
המלמול ממלא תפקיד חיוני בתרגול הדיבור. במחצית השניה של השנה, המלמול הולך ומתרחב, ונעשה בהדרגה מגוון יותר ואף דומה יותר לדיבור ולשפה של הסביבה. בתחילה ההבהרות חוזרות – דה-דה,
בה-בה, מאוחר יותר הוא בצירוף הבהרות שונות בה-נה די-בי ובהמשך התינוק מנסה לחקות הברות ומילים. בהמשך ישתמש התינוק ב"שפה" משלו (מעיין "ג`יבריש") המתאפיין באינטונציה הדומה לזו של השפה הנרכשת.
יש לזכור שקיימת שונות רבה בין ילדים גם בתוך "טווח הנורמה", כשלכל ילד הקצב שלו בהתפתחות מבחינת גיל הרכישה של כל שלב ואורכו של שלב ושלב בהתפתחות.
האם בנך ממלמל מגוון הברות ועיצורים? מ,ב,ג וכד'?
אם יש לו מגוון הברות רחב ואם הוא מצביע ומביע עצמו בג'יבריש אני משערת שניתן לחכות ולא להילחץ.
אני ממליצה על קריאת סיפורים, שירים ודקלומים.
כאשר שרים ומדקלמים לו, חשוב לשמור על קשר עין יציב ועל קשר הקול.
קשר הקול מתרחש ברגעים, שהוא מסתכל לתוך הפה שלכם בעת שאתם מדברים.
על מנת ליצור את קשר הקול, אתם צריכים לשבת מאוד קרוב אליו ופנים אל פנים.
מבחינת התפתחות השפה עדיף להקריא מעט סיפורים, מעט שירים ומעט דקלומים ולהשמיע אותם שוב ושוב ושוב.
אשמח לתשובותייך על שאלותיי
יום טוב
קרן
מאת: אורח/ת
חזרה לעמוד הראשי של
פורום הריון ולידה
חזרה לפורום
התפתחות תינוקות
חזרה לעמוד הראשי של
פורום הריון ולידה
חזרה לפורום
התפתחות תינוקות