התפתחות תינוק

שמי קרן נגר. אני מאבחנת ומטפלת מוסמכת בלקויות למידה, התפתחות ותפקוד בשיטת ורדי. מתמחה בליווי שלבי ההתפתחות ועיכוב התפתחותי בתינוקות ובקשיי תפקוד של ילדים ונוער. אני מטפלת בתינוקות, ילדים ונוער, הן בחינוך הרגיל והן בחינ... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: התפתחות תינוקות

1. התפתחות תינוק
30/06/2013 8:14
שלום
רציתי לדעת עד כמה שונה התפתחות גדילת פגים (תינוקות שנולדו קטנים אך עדין בחודש 9 להריון) גובה הקיף ראש משקל ? האם בשלב מסויים הם "משווים" עצמם לבני גילם ?איך אפשר לדעת שגדילתם תקינה ?
תודה ויום טוב
מאת: אורח/ת
2. התפתחות פגים
05/07/2013 16:03
היי,

ברוב המקרים, פגים רוכשים את אותן אבני הדרך ההתפתחותיות ובסדר דומה לתינוקות שנולדו לאחר הריון מלא – אך בדרך מעט שונה. שינויים אלו מאוד נפוצים בקרב הפגים ולכן יכולים להיחשב "נורמליים" והם בדרך כלל חסרי השפעה או בעלי השפעה מועטה על המשך ההתפתחות בעתיד.

כל תינוק שנולד מתחת ל37 שבועות הריון הינו פג - ויש להתייחס אליו כפג - גם אם הוא "פג גדול" כי הוא גובל ב37 שבועות הריון.
קיים הגיל הכרונולוגי והגיל המתוקן (בד"כ מחשבים לפי 40 שבועות הריון) כלומר - לכל שלב התפתחותי יש לאפשר לו עוד 3 שבועות השלמה.

עקומות הגדילה הקיימות בטיפת חלב הם של תינוקות בשלים ולא של פגים. על כן קשה מאד לסמוך עליהם , אבל ניתן להתבסס עליהם בקצב עליה במדדים, ובצורה של הגרף שלו - ופחות על איזו עקומה הוא נמצא בדיוק - שברוב המקרים יהיה מתחת לנורמה כיון שהוא פג. אך אם הקצב הוא מתאים, והגרף הינו עקבי בעלייתו - אז זה מה שחשוב - ופחות חשובים המספרים.

חשוב להיות במעקב בטיפת חלב ואם יש לך שאלה לגבי שלבי התפתחות בהם תינוקך נמצא, אשמח לענות...

שבת שלום :)
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מוסמכת בשיטת ורדי
אתר: http://www.kerennagar.co.il
נייד: 052-4020088
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד