השפעה על יקיצה טבעית- שעון חורף

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. השפעה על יקיצה טבעית- שעון חורף
06/10/2011 19:41
שלום,

בתי בת שנה ו3 חודשים, עד לפני חודשיים ישנה לילה שלם ללא בעיות, נרדמת בין שבע וחצי לשמונה כל ערב ומתעוררת בשש בבוקר.
בחודשיים וחצי האחרונים חל שינוי וביתי החלה להתעורר בחמש בבוקר לפעמים אפילו רבע לחמש. מה שנהגנו לעשות מאחר והיא לא רצתה להמשיך לישון זה לקחת אותה אלינו למיטה. ברוב המקרים היינו שוכבים במיטה לא ישנים סתם מתכרבלים :) ואז בסביבות חמש וחצי נותנים לה בקבוק ובשש קמים מהמיטה להתחיל את היום. לעיתים רחוקות קרה שכשהבאנו אותה למיטה שלנו היא נרדמה לעוד שעה עד שש. אני יודעת שזה לא הכי טוב אבל האמת זה היה פינוק כייפי שלנו של הבוקר, ככה הייתה לנו שעת איכות לפני היציאה לעבודה. דרך אגב הרבה פעמים גילינו כשניגשנו אליה בחמש בבוקר שיש לה קקי בחיתול אז כמובן שגם החלפנו לפני המעבר למטה שלנו.
הבעיה החמירה מאז המעבר לשעון חורף. בערב השעה קצת הוקדמה לשבע - שבע וחצי מאחר והיא ממש עייפה ולא מסוגלת להחזיק מעמד והתעוררות בבוקר הפכה לארבע וחצי. אני מתארת לעצמי שאם אעביר אותה למיטה שלנו היא תירדם בחזרה אבל אני מנסה להימנע מכך ומה שקורה כרגע זה שאנחנו יוצאים ונכנסים מהחדר מאחר שהיא לא מפסיקה לבכות עד חמש וחצי (שאנו כבר מיואשים) ומתעוררים ליום חדש. אם אנו לוקחים אותה אלינו היא כמובן לא בוכה.
אני לא יודעת אם זה חשוב לומר אבל היא לא ממש אוכלת את הבקבוק לפני השינה אלא רק 90 בערך לפעמים אף פחות אך שעה לפני הבקבוק היא אוכלת ארוחת ערב. חשבתי שאולי זה רעב אבל אני לא בטוחה כי רוב הסימנים מראים שזה לא רעב.

אודה לקבלת הצעתך כיצד ניתן לשנות את היקיצה הטבעית והמוקדמת הזאת של ביתי?
דבר קטן נוסף- כל התעוררת שלה הן משנת צהריים בגן והן בבית והן בבוקר אחרי שנת לילה מתחילה בבכי היסטרי. האם יש דרך לגרום לה להבין שהיא לא צריכה לבכות אלא פשוט לקרוא לנו?

תודה רבה מראש על חוות דעתך בעניין.
האתר והפורום עוזר המון!!!
חתימה טובה
מורן.
מאת: אורח/ת
2. יקיצה מוקדמת
06/10/2011 20:39
היי מורן,
ראשית, אני שמחה שהפורום עוזר לך, בשביל זה אנחנו כאן.

**שעת יקיצה מוקדמת בבוקר יכולה לנבוע מהרבה סיבות. וכך גם יקיצה בבכי. כיוון שאיני מכירה את המקרה לעומק אני אתייחס בתשובתי רק למידע שנתת לי, ייתכן וישנן סיבות נוספות ליקיצה של בתך.**

המעבר לשעון החורף לפעמים יכול לשבש את שעות השינה ואנחנו מצפים לכך בימים הראשונים לאחר המעבר. בדר"כ זה לוקח מספר ימי הסתגלות וחוזרים לשגרה.
בכל מקרה, אין ספק שארבע וחצי זה עדיין לילה ואכן אתם צריכים להחזיר אותה לישון- עד הירדמות!
אני מבינה שזה מאוד קשה ומייאש ומעייף. הדרך הנכונה לעבור את זה היא להתמיד ולהיות עיקביים ולהמשיך להרדים אותה עד שהיא תרדם בסופו של דבר.
אחרי 3-4 בקרים כאלה שנעשים בצורה נכונה,זה ייפסק והיא תדחה את שעת היקיצה.

גם בכי יכול לנבוע מכמה סיבות: 1. עיפות- ייתכן והיא מתעוררת עיפה ופשוט רוצה לישון עוד.
2. הרדמה שלא במיטה- ואז היא מתעוררת כשהיא נמצאת לא באותו מקום שהיא נרדמה בו וזה עלול להבהיל אותה.
3. חוסר עיקביות- כאשר בכל יקיצה יש סביבה התנהלות שונה היא לא יודעת למה לצפות ולכן בוכה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. אני מבינה לגמרי
02/10/2023 15:58
כששעון החורף מגיע כדאי לדעת מה עושים.:
https://know-how.co.il/%d7%a9%d7%a2%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%a3-2023/
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד