הרגלי שינה לתינוק בן חודשיים וחצי

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. הרגלי שינה לתינוק בן חודשיים וחצי
09/08/2011 10:16
שלום,
בני בן חודשיים וחצי ומכיוון שסבל הרבה מגזים וכאבי בטן נהגנו להרדים אותו בעיקר באמצעות כדור פיזיו, ולנדנד את העגלה כשהתפתל תוך כדי שינה. עכשיו כשהגזים משתפרים הפסקנו לנדנד את העגלה ורצינו להתחיל ללמד אותו להירדם ללא הכדור (כיוון שאח"כ קשה להרדימו מחוץ לבית).
אנחנו מזהים את העייפות מוקדם אך כששמים אותו לישון בעגלה או בעריסה בשלב זה, (על הבטן כי משינה על הגב הוא התעורר מאוד מהר עד היום) הוא מתעצבן ובוכה, ואחרי מספר ניסיונות לאחר הרמה על הידיים, הוא כבר לא נרגע על הידיים, בוכה וקשה להרגיעו. בנוסף הוא התחיל להתרגל להירדם על הציצי ואז קשה לדעת מתי רעב ומתי מנסה להירדם. אנחנו גם מנסים בתנועה על הידיים ובעזרת מוצץ.
אני מלאה התלבטויות מה השיטה הטובה ביותר לנסות להרדימו ללא הכדור בדרך ללימוד להירדם לבד? האם לנסות להרגילו לשיטות שונות ביום ובערב? והאם כל הניסיונות האלה יבלבלו אותו ויפגעו לו בשינה?
תודה רבה מראש!
רחלי
מאת: אורח/ת
2. תינוק בן חודשיים וחצי
09/08/2011 18:58
היי רחלי,
מזל טוב!
אני מאוד מבינה את ההתלבטויות והשאלות. אנסה לעשות לך מעט סדר.

שיטת 'לילה טוב' מתבססת על מחקרים לפיהם תינוקות עד גיל 5 חודשים אינם בשלים - מבחינה פיזיולוגית ורגשית - להירדם באופן עצמאי.
לפי אותם מחקרים ומתוך ניסיוננו העשיר בשטח, החודשים הראשונים לחייו של התינוק מוקדשים להסתגלות רגשית של התינוק, להכרות שלו עם הסביבה החדשה ולבניית אמון עם הוריו.
בכל זאת ישנם מספר דברים שאפשר לעשות כדי לעזור לכם לבסס הרגלי שינה טובים אצל בנך:
1. חשפו אותו לפחות פעם ביום לאור יום, למשל: טיול מחוץ לבית.
2. בנו טקס שינה קבוע שיחזור על עצמו בכל ערב לפני שנת הלילה כדי שבנך יבין מתי נגמר היום ומתחיל הלילה.
3. בנו סדר יום עם סימני דרך שיהיו ידועים מראש כמו למשל: אחרי טיול הבוקר השכיבו לישון וכו'. וזאת כדי שבנך ידע למה לצפות, זה יעזור לו להיות רגוע יותר.
4. החל מגיל 3 חודשים תוכלו לנתק הקשרים של אוכל ושינה : אל תאפשרו לבנך להירדם תוך כדי אכילה. שימי לב לקצב היניקות ונתקי אותו כשהיניקות מתחילות להיחלש.
5. השתדלו לאפשר לו להירדם במיטתו / עריסתו בהזדמנויות רבות ככל האפשר.

כדי להתחיל להרדים ללא הכדור, כאשר את מניחה אותו על המיטה המשיכי לתת מגע (טפיחות, נדנוד מה שנוח ונעים לכם) עד להירדמות. כאשר הוא בוכה הרימי על הידיים והרגיעי אותו וכשהוא רגוע החזירי למיטה והמשיכי במגע. כך הוא יתחיל לחוות את המיטה כמקום רגוע ולא כמקום שבוכים בו. בכי חזק שמאוד קשה להרגיע (התקפי זעם) מתרחשים בגלל מספר סיבות: עייפות יתר- בנך עייף וקשה לו להירדם. הירדמות שלא במיטתו- ייתכן ובנך מתחיל להירדם על הידיים וכשאת מורידה אותו למיטה הוא מתעורר וזה עלול להבהיל אותו ולא תמיד ברור לו איך הוא הגיע למיטה. סיבה נוספת היא בלבול כפי שציינת- כאשר את בוחרת דרך מסויימת היי עיקבית והתמידי בה, כאשר ישנן נסיונות שונים בנך מבולבל ואינו יודע למה לצפות, שגרה הם עבורו בטחון וזה מה שירגיע אותו. מאותה סיבה אותה צורת הרדמה צריכה להיות ביום ובלילה.
המשיכי לשים לב לסימני העייפות והרדימי אותו כשהוא עייף זה מצויין ויקל עליו להירדם.

לגבי שיטה בה את בוחרת- זה מאוד תלוי במה שמתאים לך. השיטה אליה את מתחברת ומצליחה ליישם בצורה עיקבית. לכל אחד מתאימה שיטה אחרת וזה בסדר גמור. וכאמור חשוב להתמיד ולהיות עיקביים בה.

בהצלחה :-)
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד