שינה של תינוק בן 4 חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שינה של תינוק בן 4 חודשים
20/08/2014 12:04
שלום רב אשמח לעזרה
בני בן 4 חודשים מגיל חודש וחצי ישן לילה שלם מהשעה 20:30 ועד 6:00 בבוקר. מהרגע שנולד הקפדתי על שגרה קבועה (לפי הספר של הלוחשת לתינוקות) יונק כל 3 שעות. האכלה אחרונה היתה בסביבות 20:00 לאחר טקס של מקלחת .
בשבועיים האחרונים הוא התחיל פתאום להתעורר באמצע הלילה. פעם בשתיים פעם בשלוש . ניסיתי לתת לו מוצץ שיחזור לישון אך הוא צורח בבכי ולא מוכן לקחת אותו . אני מנסה להרדים אותו מה שלוקח כחצי שעה הוא נרדם ולאחר שעה , שעה וחצי שוב מתעורר בבכי.... וחוזר חלילה. אני לא יודעת אם כדאי לתת לו לאכול ,שלא יתרגל לקום בלילה באופן קבוע?
אני לא יודעת מה לעשות כדי להחזיר אותו לישון לילה שלם, ובגלל על הבלאגן של הלילה נהרסה לו השגרת יום אני כבר אובדת עצות . עוד שבועיים צריכה לחזור לעבודה ואני בקושי מתפקדת....
איך אני יכולה לגרום לו שוב לישון לילה שלם?
ממש מתסכל אותי שהיינו במצב טוב שאני יודעת ומבינה אותו מתי צריך לאכול/ לישון ועכשיו כל השגרה נהרסה....
אשמח לעצות תובנות
תודה רבה!
מאת: אורח/ת
2. שינה של תינוק בן 4 חודשים
20/08/2014 12:37
היי,

הרבה פעמים אנחנו רואים שינויים בהרגלי השינה בגיל 4 חודשים.
מה שצריך כרגע לשים עליו את הדגש זה אופן ההירדמות. במידה ויש האכלת חלום מומלץ להפסיק אתה ולהתחיל לנתק את הקשר בין האוכל לשינה ע"י הקפדה שלא יירדם בזמן האוכל. אם הוא נרדם על הידיים או עם כל עזרה אחרת כדאי בהדרגה ללמד אותו להירדם במיטה וללא עזרה שלכם.
לילות שלמים מגיעים כשאין שום גורמי תלות ועזרה חיצונית בה התינוק נעזר כדי להירדם.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. הי עינת, הוא נרדם באופן עצמאי או אם מתקשה ע"י טפיחה ולחישות של
20/08/2014 15:41
ששש...
אין האכלת חלום. השאלה שלי כשהוא מתעורר האם לתת לו לאכול?

האם יש מקרים שתינוק שכבר ישן לילה שלם יפסיק?לנסות לתת לו את המוצץ?או שהמוצץ גם נחשב תלות?האם להתעלם מהבכי שינסה להרדים את עצמו?
תודה.
מאת: אורח/ת
4. היי
20/08/2014 19:11
אם יש הרגלי שינה טובים אין סיבה שתינוק יחזור להתעורר בלילה (למעט מקרים בודדים של מחלות ויציאות משגרה וכו.. אבל אחרי מספר ימים הוא חוזר לישון לילה שלם). במידה ומתחילה להיות רגרסיה בדר"כ זה מעיד על גורמי תלות או "רווח" שהתינוק מקבל ולכן מתעורר יותר ויותר ואז יכול להיות מצב שבו תינוק ישן לילה שלם ואז מתחיל להתעורר.
הרדמה עם טפיחות ולחישות אינה הירדמות עצמאית ואם הוא יודע להירדם לבד אז חשוב להקפיד שזה יקרה בכל פעם.
אם לא השתנו הרגלי האכילה שלו במהלך היום והוא אוכל טוב ועולה במשקל אז אין צורך להוסיף לו אוכל, במידה ומדובר בקפיצת גדילה זה עניין של 2-4 ימים ובהם הוא רעב יותר גם במהלך היום, במקרה כזה אפשר להוסיף ארוחה בלילה ולהפסיק אותה כשקפיצת הגדילה תסתיים. או אם יש הנחייה רפואית בעקבות ירידה במשקל.
אפשר לתת לו מוצץ. הבעייתיות עם המוצץ היא התלות בכם שתביאו לו אותו. כל עוד אינו יודע מוטורית לקחת אותו בעצמו אפשר לעזור לו אבל כשהוא ידע לבד במהלך היום אז ללמד אותו לבד גם בלילה.
אני לא ממליצה להתעלם מהבכי אלא תמיד לתת לו מענה. אפשר להמתין כמה שניות אבל אם הבכי לא נרגע לגשת ולהרגיע אותו.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד