השתבשנו בגיל שנה

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. השתבשנו בגיל שנה
21/08/2014 13:22
שלום רב
הבת שלי בת שנה מאז ומתמיד נרדמה יפה מאוד לבד
ישנה במהלך היום פעמיים בוקר וצהרים כאשר צהרים מסיימת בשעה 14 לפעמים 15
משכיבה אותה ב18:50 לישון וישנה עד עכשיו עד 6 בבוקר רצוף
מה שקורה בחודש האחרון זה שהיא מתעוררת 3 פעמים בלילה אנחנו נותנים לה לשתות לפעמים אחרי זה היא נרדמת ואז שוב מתעוררת שותה וחוזרת לישון ולפעמים וזה רוב הפעמים היא מתעוררת והמים לא מספיים צריך להרים קצת להרגיע ואז להניח אותה לישון והיא נרדמת , בבוקר קמה לקאת 5 ואז חוזרת לישון עד 6
במהלך היום היא ישנה סה"כ כשעתיים וחצי 3 מה קרה לנו?
דבר נוסף שאשמח לדעת הוא שבמהלך היום היא ישנה בחדר חשוך לחלוטין מה שנדמה לי מוגזם והיא לא תצליח להרדם בגן כשה תלך והשקט שיש בבית בשנת הצהרים שלה הוא ממש מוחלט האם זה בסדר?
תודה רבה מראש
מאת: אורח/ת
2. השתבשנו בגיל שנה
24/08/2014 11:04
היי,

היא ישנה נהדר ונשמע שגם נרדמה בכוחות עצמה. לכן, עכשיו חשוב לחזור לאותה השגרה וזה אומר שאם היא מתעוררת בלילה לגשת להרגיע את הבכי וכשהיא רגועה לצאת מהחדר ולתת לה לחזור ולהירדם לבד. מומלץ מאוד להימנע מלתת מים בלילה כיון שזה יוצר התעוררויות. אם קורה פעם -פעמיים שבאמת היא צמאה אפשר לתת אבל כזה מתחיל להיות קבוע כמה פעמים בלילה ההתעוררות אינה מצמא. במקביל, כדאי לבדוק האם ישנן עזרות נוספות או "רווחים" שכדאי לה להמשיך ולהתעורר בשבילם ואם כן אז לנטרל אותם.
הרגעה של הבכי צריכה להיות קודם במיטה, רק אם זה לא עוזר אז להרים על הידיים ולהרגיע ולהחזיר ואתה למיטה כשהיא ערה.
במהלך היום, ייתכן והיא בשלב שבו מתחילה להוריד את שנת הבוקר.
לגבי החושך והשקט, לא צריך חושך מוחלט במהלך היום אבל חדר מעט יותר חשוך עוזר לשינה טובה יותר, ברוב הגנים כן מחשיכים מעט. לגבי הרעשים, כדאי להתחיל ללמד להירדם ולישון ב"רעשים" רגילים של בית כדי שהיא תהיה פחות רגישה לרעשים. אפשר לעשות את זה בהדרגה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. השתבשנות בגיל שנה
24/08/2014 13:30
תודה
איך אני יודעת שהיא לא רוצה שנת בוקר?עם היא דווקה נרדמת בבוקר טוב הצהריים זה בעייתי כי היא מתעוררת כבר ב 14
ועם היא תוותר על הבוקר זה אומר שהיא תלך לישון סביב 11 אז תישן עד 13 ומה כל כך הרבה שעות עד 19 בערב זה בסדר בגיל כזה?
אני תמיד בהרגשה שכל מה שאני עושה לא טוב אני חושבת אולי להשכיב יותר מאוחר ואני משכיבה כבר ב 19 כי ככה זה ניראה שמ14 עד 19 היא כבר נורא עייפה
מאת: אורח/ת
4. השתבשנות בגיל שנה
25/08/2014 11:20
הדרך הכי נכונה לדעת היא לעקוב אחר סמני עייפות שלה. אם היא נראית עייפה ובזמן הערות היא "נודניקית" וקשה לה אז היא עדיין זקוקה לשינה הזו.
אם היא לא נראית עייפה ומתפקדת טוב חייכנית וחיונית אז היא כבר אינה זקוקה לה (ברוב המקרים זה מגיע בהדרגה שעת השינה מתאחרת יותר ויותר).
יכול להיות שכרגע היא זקוקה לשינה בשעות מאוחרות יותר, המשיכי לסמוך על עצמך שאת יודעת לזהות מתי בתך עייפה ומתי היא צריכה את השינה.
סביר להניח שאם היא תתעורר בשעה 13 היא תהייה עייפה מוקדם יותר ולכן שעת השינה בלילה תהיה לפני 19 (זה ישתנה ככל שהיא תגדל ותסתגל לשינה בשעות החדשות ותדחה שוב את שנת הלילה).
לסיכום, כדי לדעת אם השינה מפריעה או תורמת:
1. אם היא נרדמת בכוחות עצמה ואין לה בעיות שינה והדבר היחיד שהשתנה פתאום זה שהיא מתקשה להירדם זה סימן שאינה זקוקה לשנת בוקר.
2. סמני עייפות ומה קורה בזמן הערות- האם היא נינוחה וחיונית או נודניקית וקשה לה.

אבל ללא קשר לזה, מה ששאלת בפוסט הקודם- יותר חשוב להוריד את המים בלילה ולחזור להירדמות עצמאית (מה שיכול לסדר גם את הבוקר).
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. השתבשנו בגיל שנה
25/08/2014 13:23
אני מודה לך
מה שקרה זה שעכשיו אני מבינה שכמה שניסיתי למנוע גורם תלות כמו ידיים או הנקה או כל דבר כזה או אחר בסוף עשיתי לעצמי נזק ועכשיו היא ישנה בשקט מוחלט ובחושך מוחלט וכנראה גם התרגלה למים בזמן הלילה
אני ניסיתי לעשות שינוי ובלילה אמרתי לעצמי שאני לא נותנת יותר מים היא התעוררה ב23 ועמדה במיטה וקיטרה כדי שאני אבוא גם לא באתי וזה היה נורא קשה אחרי זה היא התחילה לבכות ניגתי ליטפתי במיטה היא התחילה לבכות כשה יצאתי מהחדר ככה היה שעה עד שהרמתי אמרתי לילה טוב והיא נרדמה מה שכן היתה גם מנורת לילה הפעם בחדר מה שאף פעם לא היה וזה גם כנראה הפריעה לה אז כיביתי
האם בגיל שנה זה לא מאוחר מידי להרגיל אותה לשינה תחת רעש הבית הרגיל(בישולים,טלויזיה, דיבור וכד',) ותחת פתח אור קטן עם כן כמה זמן תהליך כזה יכול לקחת
תודה רבה
מאת: אורח/ת
6. השתבשנו בגיל שנה
25/08/2014 20:51
היי,

זה לא נזק! הכל בסדר.
זה גיל מצוין שאפשר בו לשנות הרגלים והעובדה שהיא ישנה במיטה שלה ונרדמת שם בכיף ולא על הידיים היא לא מובנת מאליו ואלה הרגלים מצוינים שהענקת לה! את צריכה להיות גאה בעצמך.
להרגיל להירדם ברעש של בית זה דבר מאוד פשוט, וגם החושך המוחלט אינו אמור להיות מאוד בעייתי, כפי שציינתי קודם חושך עוזר לשינה והיא תצליח להסתגל לשינה בגן גם כשלא יהיה חושך מוחלט.
בכל מקרה, במהלך היום, אם את רוצה, אפשר להרים מעט תריסים ולא לסגור עד הסוף כדי שלא יהיה לגמרי חושך והיא תלמד לישון ככה. מנורת לילה לא הכרחית אם זה מפריע לה. בלילה זה בסדר שיהיה חשוך.
לגבי רעשים, כדאי להשאיר את הדלת מעט פתוחה (פתח כזה שאתם יכולים לעבור בו מבלי לפתוח ולסגור- מין הסתם זה גם יכניס מעט אור), ואת הקולות להשמיע בהדרגה. למשל ביום הראשון טלוויזיה חלשה ולחישות אחרי יום-יומיים להגביר מעט, כך גם את הדיבור בניכם עד שתגיעו למצב שהטלוויזיה ברעש סביר (לא מאוד חזק) ואתם מדברים כרגיל ובסופו של דבר גם הורדת מים בשירותים או צלצול פלאפון לא יפריעו.
זה לא אמור לקחת הרבה זמן, אבל אין זמן מוגדר, כל ילד וההסתגלות שלו לשינויים (יכול לקחת בין שבוע לשבועיים).
לגבי התגובה שלך לבכי, אם הליטוף לא מרגיע אפשר להרים להרגיע על הידיים. כל הכבוד על הנחישות בלילה הזה וההצלחה להרדים ללא מים.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
7. תודה רבה לך
26/08/2014 12:25
אני יכולה להגיד שאין הרבה אנשים כמוך שבאמת נותנות כוח ונתינה לכל כך הרבה אמהות שחוששות את באמת היחידה שאני יכולה להגיד שנותנת פה עצות לעיניין חיזוקים ולא מכניסה ללחץ מיותר תודה רבה לך את אישה נהרת!!!
מאת: אורח/ת
8. תודה לך!
27/08/2014 11:44
תמיד כיף לשמוע :)
אני שמחה שזה עוזר.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד