בעיות שינה מחודשות

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. בעיות שינה מחודשות
31/08/2014 11:41
בתי בת שנה ששלושה חודשים. מאז שנולדה דבקנו בשגרת גינה שכוללת הרדמות רק במיטה, הפרדה בין אוכל לשינה, ועוד... מדי פעם היו צצות בעיות שינה (קושי להרדם, בכי בלילה) שהיינו פותרים בשיטת הרם-הורד למשך כמה ימים.
בשבועות האחרונים שגרת השינה שלה השתבשה לגמרי: היא מתקשה להירדם (בעבר היתה נרדמת עצמאית במיטה) וצריכה שישבו לידה בזמן ההרדמות.לפעמים זה עובד ולפעמים היא פשוט מתחילה לבכות ומסרבת כלל לישון, יכולה להשאר ערה שעות(כמובן שבסוף אנחנו מתייאשים ומוציאים אותה מהמיטה)
בנוסף לכך כל כמה ימים מתעוררת בבכי וצרחות של מה שנראה ככאב או כסיוטים ולא מוכנה לחזור לישון. בהתחלה הצלחנו להרגיע אותה במיטה, בהמשך נאלצנו להוציא אותה מהמיטה לידיים והיום הגענו למצב שהיא יכולה להישאר ערה במשך שעות עד שהיא מותשת לגמרי ובסופו של דבר נרדמת רק כשגם אנחנו הולכי לישון(ישנה באותו חדר איתנו).
בנוסף לכך היא התחילה להתעורר מוקדם מאוד- בין חמש וחצי לשש בבוקר במקום בשבע וחצי כמו תמיד.נעמדת במיטה ומייללת אם כי ברור שהיא עדיין עייפה. במהלך היום ישנה שתי תנומות-אחת בבוקר של כשעה-שעה וחצי ואחת קצרה יותר בצהריים.
בעבר השתמשנו בשיטת הרם-הורד כל פעם שצצו בעיות שיה ואכן הבעיות עברו אחרי כמה ימים של היצמדות לשיטה. כרגע נראה שהשיטה לא עובדת. איך ניתן ללמד את התינוקת להרדם עצמאית? בלי התלות בישיבה שלנו איתה? איך מתמודדים עם הבכי בלילה? שיטת הרם-הורד עדיין רלוונטית? צריך להתאים אותה לגיל התינוקת?
האם ניתן לעכב את ההתעוררות בבוקר? לפעמים נדמה לנו שהיא מתעוררת כי היא רעבה. מומלץ לתת לה בקבוק במיטה ולצפות ממנה שתחזור לישון?
האם היא עדיין זקוקה לשתי תנומות ביום או שכדאי להוריד תנומה אחת?
תודה רבה
מאת: אורח/ת
2. בעיות שינה מחודשות
31/08/2014 12:08
היי,

אני מתייחסת לשיטת הרם הורד כשיטה מצוינת לצורך הרגעת הבכי. היא אינה דרך ללמד הירדמות עצמאית. ככזאת, היא תמיד רלוונטית ואין לה עניין של גיל.
הדבר הראשון הוא לעשות לה סדר ולכן כל ההרדמות צריכות להיות אותו הדבר, כלומר, כשהיא בוכה לגשת ולהרגיע את הבכי (אם הרגעה במיטה אינה עוזרת אז אפשר להרים ולהרגיע בידיים), ולשבת לידה תמיד עד הירדמות -בתחילת הלילה, בשנות היום ובאמצע הלילה (לא לנסות דברים אחרים כי זה רק מבלבל אותה), אחרי שההרדמות מתקצרות ויש פחות בכי עד בכלל לא אז לשבת רחוק ממנה ובשלב האחרון לצאת מהחדר כשהיא עדיין ערה, תמיד לתת מענה לבכי.
בבוקר, אפשר לדחות את ההתעוררות ע"י החזרה לשינה.
לא כדאי להחזיר בקבוק אוכל ללילה ולקשר את זה עם השינה. בגיל הזה היא לא אמורה להיות רעבה אם היא אוכלת טוב במהלך היום.
בעקרון, זה גיל שבו מתחילים להוריד תנומת הבוקר אבל כדאי לעשות את זה לפי סמני עייפות שלה וכך זה יהיה נכון יותר עבורה.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. תודה רבה
31/08/2014 20:31
תודה לך אנסה זאת.שאלה נוספת:מה עושים כשבשעת ההשכבה הילדה מסרבת אפילו לשכב במיטה.עומדת במיטה ומייללת עד שזה הופך לבכי?
מאת: אורח/ת
4. שתי אפשרויות:
01/09/2014 16:01
שתי אפשרויות:
1. אם את חושבת שלא מספיק לה שרק תשבו לידה אלא היא זקוקה גם למגע עד הירדמות אז בהתחלה הייתי מתחילה בשלב נוסף לפני הישיבה לידה וזה ישיבה עם מגע רצוף עד הירדמות ואז כשהיא מתרוממת משכיבים וממשיכים תמיד לתת מגע (ליטוף, טפיחות וכו..).
2. אם אינה זקוקה למגע מכם כדי להירדם אז כשהיא נעמדת מחזירים לשכיבה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד