בן 7 חודשים שמתקשה לישון טוב ביום, והדבר ככל הנראה משפיע על שנת הלילה

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. בן 7 חודשים שמתקשה לישון טוב ביום, והדבר ככל הנראה משפיע על שנת הלילה
20/08/2015 10:48
שלום רב,
בני בן ה-7 חודשים ישן עד כה מאד טוב ביום ובלילה. הוא היה קשם ב 7 בבוקר, חוזר לשנת בוקר ב 9:30 עד 11:30 וישן צהריים ב 14:00 עד 16:00 והולך לישון בלילה בשעה 20:00. פשוט נפלא!
אבל, כבר למעלה משבועיים שחלה תפנית, ואנחנו לא יודעים מה לעשות איתה. הוא התחיל לישון לא יותר מ 40 דקות בבוקר, ולא יותר מ 30 דקות בצהריים. הוא קם בצרחות (כאילו הוא עדיין רוצה לישון) אבל ניסיונות חוזרים להרדמה לא עוזרים.
אני מרדימה אותו במיטה, והוא יודע לישון לבד יפה מאד (לרוב לוקח לו להירדם בערך 15-20 דקות, שבמהלכן הוא במיטה וקצת מתקשקש עם עצמו עד שהוא נרדם. הוא ישן עם "שמיכי"). ולאחרונה הוא התחיל להתעורר ב 11 בלילה בצרחות (כאילו היה לו חלום רע) וחוזר לישון אחרי ליטוף, והתחיל להתעורר בבוקר ב-6 (להבדיל מ 7 כמו בעבר). הוא קם בבוקר מחוייך וצוחק, נראה עירני וחיוני. אני לפעמים מנסה להרדים בחזרה (פשוט להיכנס לחדר ולהגיד לו "תחזור לישון" או לשים לו מוצץ בפה, למרות שהוא לא כל כך קשור למוצצים..).

לגבי השינה במהלך היום, ניסיתי כ-20 דקות לאחר שהוא נרדם, להיכנס לחדר וללטף טיפה כדי שיצא ממעגל שינה אחד ויכנס למעגל שינה נוסף, ואני נוגעת בו קלות והיא טיפה טיפה זז (ועדיין ישן) אבל כעבור 10-20 דקות (כלומר 30-40 דקות מתחילת השינה) הוא מתעורר בצרחות. כאילו לכאורה הוא עדיין באותו מחזור שינה ראשון, למרות המגע ולמרות התזוזה שלו.
יש סיכוי לעצה? אני מניחה שאם השינה בבוקר/צהריים תסדר, אז גם שנת הלילה תסדר לבד.
מאת: אורח/ת
2. בן 7 חודשים שמתקשה לישון טוב ביום, והדבר ככל הנראה משפיע על שנת הלילה
20/08/2015 21:52
היי,

אכן כששנת היום תסתדר זה יעזור גם ללילה.
נסי להבין מה קרה שהוביל לשינוי. אולי זה יעזור בהבנה של מה שמפריע לו.

את ההארכות שעשית בשנות היום יש לבצע שבוע מלא בכל שנות היום, וייתכן וזה ישפיע רק בשבוע שאחרי. אם זה לא עובד אפשר לעשות את זה שבוע נוסף וזהו.

בינתיים, אחרי 30-40 דקות לא לנסות להחזיר למיטה. במקום זה מומלץ להוסיף תנומה נוספת ולהקדים את הלילה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד