בת 3 חודשים והרגלי שינה משתנים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. בת 3 חודשים והרגלי שינה משתנים
27/08/2015 9:52
היי,
בתי בת ה 3 חודשים,בגילוי סימני העייפות הייתה עד לפני שבועיים בערך נרדמת בעריסה שלה בעזרת מוצץ וליטוף גם בתנומות היום וגם בלילה.
לאחרונה בתנומות היום לוקח לה המון זמן להרדם, תוך זריקת הגפיים לכל עבר, פתאום היא לא תמיד רוצה את המוצץ (שמרגיע אותה ועוזר לה להרדם) אחרי התעקשות מצידי על המוצץ ובשילוב הליטוף ושששש היא נרדמת ורוב הפעמים מתעוררת לאחר רבע שעה ואז אני מנסה שוב לעזור לה להרדם וחוזר חלילה, לפעמים היא גם נרדמת ל 45 דק בערך בכל תנומה ולעיתים רחוקות גם לשעתיים פלוס (כשזה קורה אז רק פעם ביום) ואז מגיע מצב שהיא מגיעה לשינת הלילה גמורה, לא יודעת אם זה קשור לתנומות היום אבל זה מרגיש כך.
דבר נוסף, השבוע קרו שני מקרים דומים, למשל היום, היא התעוררה בשש, אכלה, הייתה על משחק הפעילות,שירים וכו וכשגילתה סימני עייפות, העברתי אותה לעריסה לאחר ליטוף,שששש ומוצץ נרדמה ל 45 דק בערך, היה נראה שעדיין עייפה אז ניסיתי להרדימה שוב, נרדמה למספר דק והתעוררה.
הוצאתי מהעריסה למשטח ההפעלה,שמתי על הבטן ופשוט הניחה את הראש על המשטח, עם המוצץ,שיחקה לעצמה בשיער (היאמתמיד עושה את זה בהרדמות) אז עזרתי לה קצת וליטפתי והיא נרדמה.
זה קרה לנו לפני כמה ימים ואז נרדמה לכמעט 3 שעות על המשטח.
האם זה תקין שישנה במקום אחר מלבד העריסה? אני חוששת שסדר היום שלה יפגע.
ומה ניתן לעשות בכדי שלא תרדם ותתעורר לאחר זמן מאוד קצר, זה עוד משהו שפוגע בסדר היום שלה.
אשמח לעזרתכן.
תודה!
מאת: אורח/ת
2. בת 3 חודשים והרגלי שינה משתנים
29/08/2015 10:37
היי,

זה בסדר אם היא מניחה ראש ומדי פעם נרדמת במשטח. אם זה קורה פעם ב.. וזה לא מפריע לך, אז זה בסדר. כמובן, שאת רוב ההרדמות עדיף לעשות במיטה על מנת שהיא תקשר את הפינה הזו לשינה.
סדר היום מתחיל להשתנות גם בגלל הגיל שלה, וגם הרבה פעמים ההרגלים מתחילים להיבנות סביב גיל 3-4 חודשים ולכן יש שינויים בהרגלי השינה בגיל הזה. ייתכן וסמני העייפות גם מעט משתנים, להמשיך לעקוב אחריהם, אפשר להמתין 10-15 דקות מהרגע שאת מזהה אותם ואז לקבוע האם היא אכן עייפה או שיש להמתין עוד מעט. עיתוי נכון של שינה משפיע גם על אורכה ואיכותה.
בנוסף, כשהיא ישנה תנומות קצרות יש להחזיר אותה לישון וכשהיא ישנה כ 45 דקות והתעוררה אין צורך להחזיר אותה לשינה אלא להוציא מהמיטה, להמתין לסמנים חדשים ולבצע עוד תנומה במידת הצורך, יכול להיות שיהיו יותר שינות אבל זה אמור להתארך חזרה.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. בת 3 חודשים והרגלי שינה משתנים
30/08/2015 7:33
היי
תודה רבה על התשובה .
האמת אני מאוד מיואשת, עד לפני שבוע סדר היום הלך יחסית טוב, גם בלילה הקימות התקצרו,הייתה מתעוררת או פעם אחת בסביבות 4 לפנות בוקר או פעמיים גג בלילה כשהפעם הראשונה הייתה בסביבות אחת בלילה
בפעם שאחריה בסביבות 4 או 5 לפנות בוקר.
עכשיו לא מספיק שבקושי ישנה ביום, היא גם מתעוררת יותר פעמים בלילה, זה יוצא בסביבות כל 3 שעות, כאילו היא מתעוררת לאכול.
יש לציין שבאופן כללי אני מכינה לה בקבוק של 120 שהיא לא תמיד מסיימת, נדירות הפעמים שאכלה יותר מ 120
לפני שינת הלילה אני מכינה בקבוק של 180והיא כמעט אף פעם לא אוכלת את כולו(אולי כמה פעמים אכלה 150 או 140)
כשהיא מתעוררת בלילה, כדי להבין אם היא רעבה או לא לפני שאני רצה להכין בקבוק אני קודם מנסה להרדים אותה חזרה בעזרת מוצץ,ליטוף/נענוע העריסה וכשאני רואה שלא הולך אז מכינה בקבוק, לאחר 3 שעות בערך,שוב מתעוררת.
דבר נוסף, מאז שנולדה היא לא מתה על מוצץ, לוקחת רק לפני שינה וכשרעבה.
בימים האחרונים היא לא ככ רוצה אותו גם במצבים האלו ומכניסה את האגודל לפה ומתחילה למצוץ כמו מוצץ! לפעמים אני מתעוררת באמצע הלילה מקולות מציצה!
האם יש מה לעשות עם זה חוץ מכמובן להוציא לה את האצבע מהפה?
אני ככ עייפה ומותשת, אשמח לעזרתך
תודה רבה!
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד