יקיצה מוקדמת בת שנה וחצי

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. יקיצה מוקדמת בת שנה וחצי
07/02/2016 11:04
שלום רב, אשמח לעזרה, כבר על סף יאוש.

הבת שלי בת שנה וחצי, הולכת לישון כל ערב בסביבות 7 אחרי טקס שינה ובקבוק. בוודאות יכולה לומר שאין לה תלות בבקבוק בהירדמות נרדמת באופן עצמאי במיטתה.
הבעיה שהיא מתעוררת בשעה 5. כשהיא מתעוררת היא מקבלת בקבוק ואחד מאיתנו עובר איתה לסלון. לפעמים היא ממשיכה לנמנם עלינו ולפעמים נשארת ערה. לפני כחודשיים ניסינו להחזיר אותה לישון כאשר התעוררה ב5 ולא הוצאנו מהמיטה עד השעה 6. זה לקח לנו 2 לילות והחזיק שבוע בלבד. אחרי שבוע היא חזרה שוב לקום ב5..
ניסינו להשכיב אותה מוקדם יותר, מאוחר יותר וכלום לא עזר..
השאלה שלי- אם היא מתעוררת ב5 ובוכה אנחנו לא מוציאים אותה מהמיטה עד 6 אבל ב6 עדיין חושך..מה השתנה מבחינתה? איך היא יכולה להבין שכבר בוקר ושההחלטה להוציא אותה היא לא שרירותית?
כי היא בוכה ונרגעת לסירוגין, יכולה למשוך גם שעה שלמה ואז מגיעה השעה 6 ויכולה מבחינתנו להתחיל את היום אבל בחוץ עוד חושך אז איך היא מבינה שהגיעה הבוקר ולא שפשוט "נשברנו"?

מקווה שהצלחתי להבהיר את השאלה..
דבר נוסף, ייתכן שצריך לגמול אותה מהבקבוק של הבוקר? ייתכן שמתעוררת בשבילו?

אני ממש אובדת עצות..אשמח לכל עזרה שהיא.

תודה רבה,
ענבר.
מאת: אורח/ת
2. יקיצה מוקדמת בת שנה וחצי
08/02/2016 13:17
היי ענבר,

ראשית, אפשר ורצוי בהחלט להוריד את הבקבוק של הלילה. היא גם מתעוררת בשבילו.
דבר שני, כמו שציינת, היא אינה מבינה מה השעה ולמה ב 5 ישנים וב 6 מותר לקום. מה שהיא מבינה זה את ההתנהלות שלכם: "עכשיו מחזירים אותי לישון"- סימן שלילה. ו"עכשיו מוציאים אותי החוצה"- סימן שיום. אם תהיו עקביים, בהדרגה השעון הביולוגי יתקבע ליקיצה טבעית בשעה שבה הוצאתם אותה לתחילת יום.
ולכן, במידה ותתחילו הרדמה ובסופו של דבר תוציאו אותה להתחיל את היום, היא לא תבין שזה בגלל שהשעה 6 אלא בגלל שוויתרתם לה על השינה ("נשברתם"). זה יכול להיות אחרי 10 דקות או אחרי שעה וחצי, עבורה התוצאה היא אותו הדבר. לכן, על מנת ללמד אותה שעכשיו לילה, במידה והתחלתם הרדמה היא חייב להסתיים בשינה, גם אם בימים הראשונים זה הרבה מאוד זמן וכבר עברה השעה 6.


בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. תודה רבה! המשך לשאלה..
08/02/2016 13:50
האם יש טעם להחזיר אותה לישון גם אם זה כ"כ מתארך? בשעה 6 וחצי גם ככה צריך להתחיל להתארגן לגן..
דבר נוסף, יכול להיות שהיא פשוט לא זקוקה יותר לשעות שינה? כלומר בשעה 5 היא כבר אחרי 10 שעות שינה רצופות..


האם בגילה אפשר לוותר לגמרי על הבקבוק? אנחנו רואים בו בקבוק של בוקר ולא של לילה.. :)

תודה רבה!
ענבר.
מאת: אורח/ת
4. המשך
08/02/2016 14:55
הטעם להחזיר לישון הוא בדיוק מהסיבה שאתם רוצים להרגיל אותה לקום מאוחר יותר. כרגע, מבחינתה היא קמה ב 5 וזה מתקבע לשעה הזו. אם זה בסדר מבחינתכם, אז התחילו את היום בשעה 5 .להתחיל להרדים ב 5 ולהפסיק ב 6 גם מלמד אותה שהבוקר מתחיל ב 5 וגם- שאם היא בוכה הרבה מוותרים לה על השינה וזה עלול להגיע גם בשעות אחרות.

רוב הילדים ישנים 11 שעות. ייתכן ו 10 שעות מספיקות לה (זה המינימום לשנת לילה). תראי לפי סמני עייפות ואיך היא מתפקדת במהלך היום.

כשלאחר קבלת הבקבוק חוזרים לישון/מתנמנמים, או יש ניסיון להחזיר לשינה, זה נחשב כבקבוק בלילה. בקבוק של בוקר יגיע רק אחרי תחילת יום.

מגיל 6 חודשים אפשר לישון ללא אוכל בלילה, יש תינוקות (אחוז נמוך) שזקוקים לארוחה אחת עד גיל שנה. אחרי גיל שנה אין צורך באוכל בלילה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד