כאן נספר לכם סקירות על סיפורי ילדים שונים, סיפורים לילדים ויצירות קלאסיות לילדים.

סיפורים לילדים
סיפורים מקוונים
סרטונים לילדים
שירים לילדים
סיפורים לילדים
מערכת קרוסלה

סיפורי ילדים מרחיבים את העושר הלשוני ומפתחים את הדמיון. מה נספר לילדינו.

בכל יום אנו שומעים על סיפור ילדים חדש. מדפי חנויות הספרים, מדפי גן הילדים או מדף הספרים הביתי מלאים בספרות ילדים עשירה, קלאסיקות ישנות ומוכרות לכולנו וכן סיפורים חדשים בני ימינו אנו. על המדפים ניתן למצוא סיפורים מוכרים שכובשים את הגיל הצעיר כבר במשך דורות, כגון "בגדי המלך החדשים", "הברווזון המכוער", "דירה להשכיר", וכן סיפורים חדשים יחסית ברוח התקופה המודרנית, כגון "האריה שאהב תות".

סיפור לילדים היה ונשאר המלצה טובה להרחבת העושר הלשוני ואוצר המילים, וכן לפיתוח הדמיון. בין אם יהיה זה ספר שירים קלאסי עם שירת ביאליק (יוסי בכינור, קן לציפור), סיפור מעשיות דמיוני עשיר בהרפתקאות ומעללים או סיפור המוצג כאלבום תמונות ילדים, אין כמו סיפור טוב להעביר לנו את הזמן הפנוי, וכמובן שנשמח לראות את ילדינו מעבירים את זמנם הפנוי בקריאה ולא בצפיה בטלוויזיה.

החינוך להחזיק ספר טוב מתחיל בגיל קטן. כבר בגילאי שנתיים ושלוש רצוי לפנק את הילדים שלנו בשעת סיפור איכותית בשבת בצהריים, או לספר להם סיפור לפני השינה עד שירדמו במיטתם. אפשר לשתף את הילדים במהלך הסיפור ולבצע הקראה משותפת עימם. תוך זמן קצר, הם ידעו לדקלם את שורות הטקסט גם ללא יכולת קריאה. בגילאים הצעירים יותר אפשר לבחור ספר עם מעט טקסט ויותר איורים או ציורים צבעוניים, בעוד בגיל מאוחר יותר, רצוי להתמקד בסיפור איכותי עשיר ברעיונות, כגון סיפור מעשיות או סיפור הרפתקאות.

אז מה נספר לילדינו? אפשר להתאים את הסיפור לרוח הזמן או התקופה. למשל, בחגים ניתן לספר את סיפורי התנ"ך או סיפורים ברוח החג: סיפורי חנוכה, סיפור יציאת מצרים או סיפור מגילת אסתר בגירסאות לילדים. בסופי שבוע ובשבתות, אפשר לספר את "שמלת השבת של חנה'לה". לפני השינה אפשר סתם לבחור קלאסיקה ספרותית ידועה כמו "פו הדוב" או "עליסה בארץ הפלאות", או להעדיף דווקא את היצירות המודרניות כמו "דובון ודובית". בכל מקרה, מומלץ לגוון מדי פעם עם ספרים חדשים, או לחזור לספר שמזמן לא קראנו וכבר העלה אבק על המדף. חשוב לא לשלול גם ספרי שירה או אלבומי תמונות בנוסף על הספרים השיגרתיים.

בכל ספר שלא תבחרו לקרוא עם ילדיכם, אנו מאחלים לך קריאה מהנה!

ניתן לקבל המלצות על סיפורי ילדים שונים או להוסיף את המלצתכם בפורום סיפורי ילדים.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/22/199-סיפורים-לילדים'>סיפורים לילדים</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
בייבי יוגה ביבשה או בייבי יוגה בים? [קרא בהרחבה]
את פורום הריון ולידה של קרוסלה כבר היכרת? [קרא בהרחבה]
סהר קדימה [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
בייבי יוגה ביבשה או בייבי יוגה בים? [קרא בהרחבה]