מהי תרפיית קרניו-סקראל וכיצד היא יכולה לעזור בכל הנוגע להורות, אמא ותינוקה.

תרפיית קרניו-סקראל
הכרותי עם קרניו סקראל
פוריות, עקרות, וקרניו-סקראל
תרפיית קרניו-סקראל
שרונה חלילי

מהי תרפיית קרניו סקראל וכיצד היא יכולה לעזור לך בתקופת ההריון או בתקופת האמהות.

תרפיית הקרניו סקראל הינה תרפיית גופנפש (גוף-נפש), שנעשית במגע עדין ועמוק העוזר לגוף לשחרר חסימות הקיימות במערכת העצבים המרכזית, בנוזל המקיף אותה, וברקמות הרכות.

 

קרניו סקראל הינה תרפייה יעילה מאד לטיפול במגוון בעיות בתפקוד החושי, התנועתי, הריגשי והרוחני.

 

 

 

מהי המערכת הקרניו סקראלית?

המערכת הקרניו סקראלית כוללת את עצמות הקרניום (עצמות גולגולת, פנים ולסת), הסקרום (עצם העצה), עמוד השדרה, קרומי המוח והנוזל השדרתי המקיף את מערכת העצבים המוח, מגן על מערכת העצבים ומזין אותה.

דופק גולגולתי או דופק קרניו-סקראלי הוא התנודה שיוצרת זרימת הנוזל התוך מוחי בגוף.

 

היסטוריה של הקרניו סקראל

דוקטור וויליאם גרנר סאתרלנד, רופא אוסטאופת מארה"ב, זיהה לראשונה את המערכת הקרניו-סקראלית. במהלך חקירתו את המערכת, הוא הבין שהמערכת באה לידי ביטוי בפעימות קצובות בכל חלקי הגוף, וכינה אותה "מערכת נשימה ראשונית".

בשנת 1970, במהלך ניתוח להסרת גידול מעמוד השדרה, חש ד"ר אפלג'ר בדופק ריתמי בחולייה הצווארית, דופק שלא היה זהה לנשימה או לדופק של הלב.

יחד עם צוות של רופאים נוספים, חקר ד"ר אפלדג'ר את הדופק החדש שגילה, את השפעתו על מערכות הגוף ואת הקשר שלו לתחום של גופנפש. בעקבות מחקריו שפורסמו בכתבי עת מדעיים ובספרים שכתב, הוא פיתח את תרפיית הקרניו סקראל ואת תרפיית שחרור גופנפש (Somato Emotional Release).

 

איזה בעיות ניתן לפתור בעזרת טיפול קרניו סקראל?
מערכת קרניו-סקראלית היא המערכת הפיזיולוגית הראשונית אשר מתהווה אצל העובר ברחם האם והיא גם המערכת האחרונה שמפסיקה לתפקד. זוהי בעצם מערכת הנשימה הראשונית והיא בעלת משמעות גבוהה להתפתחות פיזית, רגשית ורוחנית. כאשר יש חסמים במערכת זו, המערכת אינה יכולה לממש את הפוטנציאל שלה וזה עלול להתבטא במחלות, חולשה של המערכת החיסונית, כאבים שונים, בעיות רגשיות, תקיעויות בחיים ועוד.

למערכת הקרניו סקראלית השפעה על כל תפקודנו בחיים. חוסר איזון במערכת הקרניו סקראל משפיע, בצורה ישירה, על המוח וחוט השדרה, ולכן יכול לגרום לקשיים בתפקוד התנועתי, החושי, השכלי והרגשי. במוח יש בלוטות שאחראיות למערכות שונות כמו - המערכת ההורמונאלית, מערכת החיסון, מערכת מוטורית וסנסורית ועוד, לכן, תרפייה זו אפקטיבית למגוון רחב של המצבים כולל כאבים, הפרעות קשב וריכוז, בעיות במערכת חיסונית, עקרות או חוסר פריון, קשיי עיכול, קשיי נשימה, מצבים כרוניים.

כמו כן, טיפול קרניו סקראל יכול להקל על נשים בהריון ולעזור בהכנת הגוף ללידה, והוא מומלץ גם לתינוקות וילדים, ובעיקר לפגים הסובלים מבעיות שונות. אפקטיבי בקשיי הנקה, לידת ואקום, ניתוח קיסרי ולידות מורכבות.

 

מה גורם לבעיות במערכת הקרניוסקראלית?

בשל חשיבות המערכת הקרניוסקראלית כמערכת-על בגופינו ורגישותה הרבה, ישנן סיבות רבות היכולות לגרום לחסימה בנוזל הקרניו סקראל המקיף את מערכת העצבים, כמו לידה קשה, תאונה, מתח ריגשי, מחלות ועוד.

 

כיצד עובד טיפול קרניו סקראל?

המטפלת מניחה את ידיה בעדינות על אזורי החסימה ומשחרר את החסימות הקיימות באמצעות מגע מאד עדין. לעיתים הטיפול מלווה בדיאלוג מונחה על ידי המטפלת.

טיפול קרניו סקראל עוזר לגוף לחדש את יכולת הריפוי העצמית שלו, מחדש את חיוניות המוח ומערכת העצבים, וחיוניות הגוף כולו.

היות ונשימת הקרניו-סקראל יכולה להיות מופרת כבר בשלב הלידה, מומלץ לכל תינוק שזה עתה נולד לקבל לפחות טיפול אחד. בחלק מבתי החולים באירופה ובארה"ב מקבל כל תינוק שרק נולד טיפול קרניו-סקראל לאיזון של המערכת ומניעה של בעיות עתידיות.

 

טיפול קרניו סקראל הוא טיפול נעים ועדין שנעשה עם ביגוד.

 

 

References

אתרי אינטרנט

http://www.upledger.com

http://www.time.com/time/innovators_v2/alt_medicine/profile_upledger.html

ספרים

Craniosacral Therapy - by John E. Upledger, Jon Vredevoogd

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/28/236-תרפיית-קרניו-סקראל'>תרפיית קרניו-סקראל</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הפסיכולוגיה הפרהנטלית והפרינטלית [קרא בהרחבה]
סהר קדימה [קרא בהרחבה]
רוצים לצפות בסיפור ילדים? [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
הפסיכולוגיה הפרהנטלית והפרינטלית [קרא בהרחבה]