מהי תרפיית קרניו-סקראל וכיצד היא יכולה לעזור בכל הנוגע להורות, אמא ותינוקה.

תרפיית קרניו-סקראל
הכרותי עם קרניו סקראל
פוריות, עקרות, וקרניו-סקראל
הכרותי עם קרניו סקראל
שרונה חלילי

תרפיית קרניו-סקראל וכיצד היא יכולה לעזור בטיפול בין אם ותינוקה.

כשפגשתי את שירי, אישה בשלהי שנות ה-20 לחייה, היא הציגה בפני את רוני, התינוקת שזה עתה נולדה לה. רוני היא בת הביכורים של שירי, והסיבה ששירי בקשה ממני לטפל בה בעזרת תרפיית הקרניו-סקראל, היתה חוסר יכולת של רוני לינוק וחוסר שקט תמידי שהתבטא בבכי ובחוסר יכולת להרגע לפני השינה. רוני נולדה בניתוח קיסרי שהשאיר את חותמו על שירי, הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית.

בשיחה המקדימה בנינו עלו הרבה חששות של האם מהאמהות ועלה גם הנושא של תחושת חוסר בשלות של שירי לאימהות שכך פתאם "קפצה" עליה. למרות ששירי ובן זוגה "תכננו" את ההריון ואף התכוונו אליו, הרגישה שירי סוג של חוסר מוכנות ואף תחושת חנק והגבלה של החופש האישי שלה.

בתרפיית הקרניו-סקראל, אני משלבת טיפולים הן באם והן בתינוק, מתוך הנחה שהאם והתינוק הינם מערכת אחת מאד מחוברת זו לזו. בשל החיבור העמוק בין האם ובין התינוק, תחושותיה של האם עוברות לתינוק ולהיפך. כך שזו מערכת סימביוטית שחלקיה משפיעים זה על זה.

במהלך המפגשים שלנו, טפלתי בקשיי היניקה של רוני שחלפו מהר מאד, ובחוסר השקט הפנימי שלה - שניהם נבעו מהמתח שהיה על קרומי המוח וחוט השדרה, זאת כתוצאה מהניתוח הקיסרי. ניתוח קסרי הינו אקט אלים עבור האם ועבור התינוק, קשה להודות בכך. לעיתים, ניתוח קיסרי הוא בלתי נמנע, בשל סיבוכים במהלך לידה, מצב בריאותי של האם, תינוק במצוקה ועוד.

תרפיית קרניו סקראל הינה תרפייה חיונית, שמטרתה להקל על הסימפטומים שעלולים ללוות את התינוק והאם ואף למנוע בעיות פיזיות או רגשיות עתידיות.

מספר מפגשים אפשרו לאם לעבד את החוויה שעברה ולמצוא את השקט הפנימי, כך שיכלה להיות אמא נוכחת ב-100%, וכן אפשרו לתינוקת להרפות מהמתח הפנימי והמתח הרגשי שספגה במהלך הלידה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/28/261-הכרותי-עם-קרניו-סקראל'>הכרותי עם קרניו סקראל</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
ככה בוחרים מטפלת לתינוק [קרא בהרחבה]
את פורום הריון ולידה של קרוסלה כבר היכרת? [קרא בהרחבה]
הבטן שלי כמעבדת מחקר רפואי [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
ככה בוחרים מטפלת לתינוק [קרא בהרחבה]