הכנת הגוף להריון. בדיקות לפני הריון. להיכנס להריון. בדיקות סקר גנטיות.

לפני הריון
להיכנס להריון
הגברת סיכויי כניסה להריון
בדיקות גנטיות
בדיקת הריון
פונדקאות
להיכנס להריון
מערכת קרוסלה

ההכנות לקראת הריון כבר בעיצומן, ועכשיו נותר רק להיכנס להריון. בין חישובי ביוץ, מדידת חום גוף וקיום יחסי מין בימי הפוריות, רצוי לזכור שלא כל הזוגות נכנסים מיד להריון, אבל יש מה לעשות כדי להגדיל את הסיכויים.

להיכנס להריון תמונה 1

צילום: שמרית אסף, סטודיו התחלות

 

כניסה להריון

לאחר שהכנו את גופנו לתינוק, אפשר להתחיל לנסות להרות. כשרוצים להיכנס להריון, הזמן בו מקיימים יחסי מין חשוב מאוד. לא בכל פעם שאנו מקיימים יחסי מין אפשר להכנס להריון. משך הביוץ (ovulation) של האישה הוא 24 שעות, מהרגע שהביצית יוצאת ועד שהיא מפסיקה להיות פורייה. כל אישה יכולה לחשב את זמן הביוץ שלה על פי המחזור או בעזרת בדיקת שתן. לאחר שנקבע זמן הביוץ, מחשבים כמה ימים אחורה וכמה ימים קדימה ואלו נחשבים לימי הפוריות שבהם מומלץ לקיים כמה שיותר יחסי מין, כדי להגדיל את הסיכויים להיכנס להריון.

זוגות רבים לא מצליחים להיכנס להריון עם הניסיונות הראשונים. לפעמים פשוט צריך להמשיך לנסות, כדי להגדיל את סיכויי הכניסה להריון. במקרים רבים כאשר מפסיקים לנסות, נכנסים להריון. במקרים מסוימים ייתכן ומדובר בבעיית פוריות. הבעיה יכולה להיות גם אצל הגבר וגם אצל האישה. בדרך כלל, באמצעות טיפול רפואי מתאים כמו הפריה חוץ גופית (IVF - In vitro fertilization) ניתן לטפל בבעיה. בהפריה מלאכותית כזו מוציאים את הזרע מן הגבר ומפגישים אותו עם ביצית במבחנה, שם נעשית ההפריה. במידה והקושי להרות הוא אצל האישה, במקרים רבים טיפול תרופתי או הורמונלי פשוט יפתור את הבעיה.

 

הריון באם פונדקאית

זוגות שגם אחרי טיפולי פוריות לא מצליחים להיכנס להריון, יכולים לפנות לאופציה של אם פונדקאית. פונדקאות היא אצל זוגות רבים אלטרנטיבה לאימוץ, שכן בפונדקאות לתינוק יש קשר גנטי לאחד מההורים לפחות. בפונדקאות העובר נוצר או מהביצית של האם הפונדקאית, או מביצית של האישה שאינה יכולה להרות, או במקרים מסוימים מתורמת ביציות.

 

בדיקת הריון

בהריון או לא בהריון? הדרך הטובה ביותר לגלות אם נקלט הריון היא באמצעות בדיקת הריון פשוטה. אפשר לעשות בדיקת הריון במרפאה, שהיא בדיקת דם, או לעשות בדיקת הריון ביתית, שהיא בדיקת שתן בסטיק שניתן לקנות בכל בית מרקחת. בדיקת הריון ביתית היא בדיקה קלה ואמינה יחסית שנותנת תוצאות לאחר כמה דקות.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/61/125-להיכנס-להריון'>להיכנס להריון</a>

סגור לתגובות


2. פונדקאות
היי חגית,
את מוזמנת להכנס לפורום הריון ולידה רפואי באתר ולהשאיר את שאלתך שם, כדי שפרופסור
ענתבי יענה על שאלתך.
תודה,
מערכת קרוסלה meyzam
דירוג:
1

בעד הריון ולידה
1. חגית
שלום אני פונדקאית ונימצאת בשבוע 5+ והאיתי מעונינת לדעת באיזה שבוע רואים דופק . ולמה
אני מדממת ?
תודה ....... אורח
דירוג:
2

בעד הריון ולידה
עבודות בית במהלך ההריון - מותר או אסור? [קרא בהרחבה]
חשיבותה של התקשורת עם הפג [קרא בהרחבה]
הכנת תיק לידה מבעוד מועד טובה לשקט הנפשי [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
עבודות בית במהלך ההריון - מותר או אסור? [קרא בהרחבה]