חלב אם, שאיבת חלב אם, הנקה, תזונת תינוקות.

יתרונות ההנקה
חלב אם
הנקה והקירבה אל האם
אביזרי הנקה
טיפים להאכלה מבקבוק
יתרונות ההנקה
מערכת קרוסלה

על אף הקשיים שעלולים לצוץ בהנקה, כדאי להניק את התינוק בגלל היתרונות הבריאותיים של חלב האם, וגם מכיוון שההנקה תורמת לקרבה בין האם לתינוק.

להניק

הנקה, גם אם היא קשה לפעמים, היא בפירוש אחד הדברים הטובים ביותר שאנו יכולים לעשות למען התינוק. נכון שצריך להתרגל להניק את התינוק וזה דורש כישורים שנרכשים עם הזמן, אך היתרונות גדולים, כך שזה באמת שווה את ההשקעה והסבלנות.

מעבר לכך שהנקה (breastfeeding) נותנת לתינוק את התזונה הבריאה כל-כך - חלב אם - שעדיף על כל תחליף חלב, היא מעניקה לאם ולתינוק חוויה אישית ומקרבת. ישנם אף מחקרים שהראו כי הנקה מועילה מאוד לא רק לתינוק, שכן היא מורידה את הסיכון לסרטן השד אצל האם. הנקה עשויה לעזור לך לשרוף עד כחצי ק"ג ביום, מה שיכול לנחם ולתת מוטיבציה נוספת להניק את התינוק.

כאשר מדובר בהתעוררות של התינוק בלילה כדי לאכול, הנקה עדיפה ופשוטה יותר מהאכלה בבקבוק, כיוון שלא צריך לגשת למטבח, להכין ולחמם אוכל - מה שיכול לקחת כמה דקות. בהנקה, מיד לאחר שהתינוק מתעורר לאכול, אפשר לשבת בנוחות על כורסא מבלי לצאת מהחדר, להניק ולחזור לישון.

תינוקות נועדו לינוק מן השד של האם, כך גופנו בנוי, זהו אינסטינקט טבעי וכך קורה בטבע. הטבע יצר את חלב האם (mother milk), כך שיכיל יותר ממאה מרכיבים תזונתיים, שלא ניתן למצוא בחלב פרה או בכל תחליף חלב ופורמולה (תמ"ל) לתינוקות.

סיבה נוספת להעדיף הנקת תינוק על פני פורמולה היא כלכלית. חלב אם מגיע בחינם. הורים רבים יודעים שטיפול שוטף בתינוק קטן כרוך בהוצאות רבות, החל מחיתולים ועד לבקבוקים ופורמולה, ציוד שיכול להגיע לסכומים לא קטנים כל חודש. אז למה לא להעדיף את האופציה הזולה יותר? חישבו על הזמן שתחסכו בכך שלא תעמדו לשטוף ולחטא בקבוקים כמה פעמים ביום. גם אם לפעמים שואבים חלב אם ומאכילים בבקבוק, כמות הבקבוקים המצטברת קטנה בהרבה מאשר בשימוש קבוע בפורמולה. חלב אם לא צריך לחטא, לבדוק אם הוא חם מדי, או לחכות שיתקרר, והוא נמצא תמיד בהישג יד.

 

הנקה ובריאות התינוק

הנקה מספקת את הצורך של תינוקות למצוץ מבלי לפגוע בהם. כאשר תינוק שותה מבקבוק והחלב נגמר, הוא עלול לשאוב אוויר. כאשר התינוק יונק משד אימו, גם אם אין הרבה חלב, אין בכך סכנה, ומחקרים הראו קשר ברור בין התפתחות תינוקות בריאה להנקה.

לתינוקות יונקים יש פחות סיכויים להיות בעלי משקל עודף (obesity) ויש להם בדרך כלל מערכת חיסונית חזקה יותר.

לפני שמחליטים על הפסקת הנקה, חשוב לזכור כי יש עוד נשים רבות המתקשות להניק בהתחלה. בשבילן ישנו פורום הנקה, שבו ניתן לשתף בחוויות ההנקה ואולי לקבל טיפים להנקה קלה יותר.

ניתן כמובן להיעזר גם ביועצת הנקה.

מחפשים מומחים בנושא הנקה? באינדקס הריון ולידה תוכלו למצוא יועצת הנקה או מדריכת הנקה.

אם יש לכם שאלות בנושא הנקה, תוכלו לשאול אותן בפורום הנקה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/77/203-יתרונות-ההנקה'>יתרונות ההנקה</a>

סגור לתגובות


1. לא לשכוח שזה מוזיל את העלויות. תחשבו שנתיים כפול קופסאה גדולה של סימילאק
בשבוע = 90 כפול מאה שזה 9000 ש"ח רק על תחליפים אורח
דירוג:
0

בעד הריון ולידה
מהן התופעות השונות ומהם הסיכונים הקיימים בקרב נשים בהריון? [קרא בהרחבה]
שוקלת ללדת בבית? כמה דברים שכדאי לך לדעת. [קרא בהרחבה]
יומן הריון - סיפורו של עובר [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
מהן התופעות השונות ומהם הסיכונים הקיימים בקרב נשים בהריון? [קרא בהרחבה]