הכנת הגוף להריון. בדיקות לפני הריון. להיכנס להריון. בדיקות סקר גנטיות.

לפני הריון
להיכנס להריון
הגברת סיכויי כניסה להריון
בדיקות גנטיות
בדיקת הריון
פונדקאות
לפני הריון
מערכת קרוסלה

לפני שניכנסים להריון, רצוי להיערך גופנית כדי לעבור הריון קל ובריא. ישנן בדיקות הריון שרצוי לבצע, המלצות רפואיות שכדאי לשקול, וכן, רצוי לשמור על תזונה נכונה ופעילות גופנית כבר כשמתכננים להיכנס להריון.

לפני הריון תמונה 1

צילום: שמרית אסף, סטודיו התחלות

 

לקראת הריון

הריון ולידה והתחלת משפחה חדשה הן תקופות מרגשות עבור כל משפחה צעירה. היום אחוז לא מבוטל מההריונות באים בהפתעה ואינם מתוכננים. יחד עם זאת תכנון הריון מבעוד מועד יכול לעזור מאוד בהכנת הסביבה ובייחוד הכנת הגוף שלנו, כך שלתינוק יהיו את התנאים הטובים ביותר מהרגע הראשון. זה יכול להיות מאוד מפתה פשוט לתת לטבע לעשות את שלו, אבל יש מספר דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שמחליטים להיכנס להריון. הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו הוא האם אנחנו בכלל מוכנים להיות הורים? תינוק הוא אחריות גדולה מאוד וחשוב שנבין בדיוק מה מצריך טיפול ראוי בתינוק.

 

הכנת הגוף להריון

במידה והחלטנו להיכנס להריון, צריך להכין את הגוף כך שיהיה הבית הטוב ביותר לתינוק. במידה ולוקחים גלולות למניעת הריון, צריך להפסיק לקחת אותן כשלושה חודשים לפני המועד בו רוצים להיכנס להריון. אם במשך שלושת החודשים הללו, אתם עדיין אינכם רוצים להיכנס להריון, אפשר להשתמש באמצעי הגנה אחר.

בנוסף, בשלושת החודשים שלפני הכניסה להריון מומלץ מאוד לקחת חומצה פולית (folic acid) שהוכחה כיעילה מאוד במניעת מומים מולדים. מהרגע שבו החלטנו שאנו רוצים להיכנס להיריון יש להפסיק לעשן, לשתות אלכוהול ולצרוך סמים מכל סוג שהוא. כמו כן, להגביל את כמות הקפאין במשקאות כמו קפה ותה. פעילות גופנית עוזרת לשמור על בריאות האם והתינוק במהלך ההריון ואחריו, ולכן מומלץ להרכיב תוכנית אימונים קלה ולהתחיל לעשות ספורט לפני ההריון, כך שתוכלו להמשיך עם אותה הפעילות גם בזמן ההריון.

 

בדיקות לפני הריון

לפני ההריון מומלץ לבצע מספר בדיקות רפואיות. בדיקת טוקסופלסמה (Toxoplasma), שהיא בדיקה לזיהוי טפיל הנמצא בדרך כלל בצואת בעלי חיים, בדיקת CMV לבדוק האם האישה נדבקה בעבר בנגיף, כדי לדעת כיצד לטפל בה לפני ובמהלך ההריון, בדיקה לאיתור עגבת (VDRL), בדיקת נוגדני אדמת (Rubella), וכן בדיקות גנטיות לשני בני הזוג, שתזהה את הסיכון למחלות גנטיות אצל העובר.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/61/124-לפני-הריון'>לפני הריון</a>

סגור לתגובות


2. הכנת הגוף להריון
היי,
הייתי מעוניינת לעניין אותך בטיפול רפלקסולוגי להפרעת הפוריות.. אנחנו מתמחים בנושא
הטיפולים ניתנים ע"י מתמחים במכללת רידמן.
אשמח לתת לך פרטים נוספים :ריטה-0527586434
או-rita@ridman.co.il אורח
דירוג:
13

בעד הריון ולידה
1. האם ספורט- הליכה מהירה עוזרת/מומלצת/מפריעה להכנס להריון (ל"ת)
אורח
דירוג:
21

בעד הריון ולידה
סדנאות הורים וילדים - יש דבר כזה [קרא בהרחבה]
שניים, שלושה עוברים ברחם? [קרא בהרחבה]
האם את יודעת כל מה שצריך לדעת על האכלה מבקבוק? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
סדנאות הורים וילדים - יש דבר כזה [קרא בהרחבה]