סדרת מאמרים בנושא היפנוזה בלידה ובתקופת ההריון.

פרק 1: היפנוזה מנקודת מבט אישית
פרק 2: היפנוזה עצמית - יש חיה כזאת
פרק 3: היפנוזה עצמית בהריון
פרק 4: היפנוזה עצמית בלידה
פרק 5: היפנוזה עצמית לאחר הלידה
פרק 6: שאלות ותשובות על היפנוזה בהריון ובלידה
פרק 1: היפנוזה מנקודת מבט אישית
תמר משעול שמעוני

קצת על החוויה האישית מן הלידות של הכותבת.

פרק 1: היפנוזה מנקודת מבט אישית תמונה 1

את המאמר הזה אני כותבת כאשה, כאם וכפסיכולוגית קלינית מומחית בעלת הרשאה לעיסוק בהיפנוזה רפואית. בחרתי להתחיל מהחוויה האישית שלי בתקוה לתת את "הטעם" והחוויה של השימוש בהיפנוזה עצמית.

השתמשתי בהיפנוזה עצמית בשתי הלידות שלי. הנה רגעים בחוויה שלי:

בהריון הראשון שלי הייתי בלחץ גדול מהלידה הצפויה. אז עוד לא הכרתי את הכלי הזה כמטפלת. זכרתי סיפור משפחתי על דוד רחוק שלמד היפנוזה עצמית כדי לטפל בכאבי ראש, ואחר-כך היה הולך לרופא שיניים ובמקום הרדמה משתמש בהיפנוזה עצמית! חשבתי לעצמי שאם ההיפנוזה העצמית עזרה לו אצל רופא השיניים, אולי לי היא תעזור בלידה. כך התמזל מזלי להכיר את הכלי הנפלא הזה, קודם כל כאשה. לימוד ההיפנוזה העצמית השפיע לטובה כבר על מהלך ההריון שלי.

למדתי שאוכל להשפיע על תהליך הלידה ולשלוט בו. נהניתי מאד -רגשית וגופנית - מהשימוש בהיפנוזה עצמית כבר בהריון, והתחלתי לצפות ללידה, ולא רק לפחד מהרגע. כאשר השתמשתי בהיפנוזה עצמית בהריון הרגשתי את העוברית שלי "רוקדת" לה בשמחה ברחם. רגע שאני זוכרת במיוחד מהלידה הראשונה - לעוברית הנחמדת שלי היתה ירידת דופק. נכנסתי לחרדה. השתמשתי בהיפנוזה עצמית. תוך כמה רגעים נרגעתי, הדופק של החמודה שלי הסתדר, והמיילדת אמרה לי: "זה כמו מוניטור של שני עוברים שונים". החוויה הטובה של הכלי הזה ומה שהוא נתן לי הביא אותי ללמוד היפנוזה כמטפלת. בלידה השניה כבר השתמשתי בכלי, כאשר אני מכירה אותו גם כפסיכולוגית קלינית.

הנה חוויה חזקה מהלידה השניה - הרגשתי מאד את היכולת שלי לשלוט בכאב. ההיפנוזה העצמית אפשרה לי להשתמש במלוא הכלים הנוספים שברשותי - היפנוזה עצמית, מדיטציה, תנועה וקול, נשימה ועוד. מיד עם סיום הלידה הסתכלתי על בעלי ואמרנו יחד - איזו חוויה נפלאה! בשתי הלידות בעלי היה שותף איתי בתהליך ההיפנוזה העצמית - בלימוד, בתמיכה ובעזרה בשימוש בכלי תוך כדי הלידה.

ההיפנוזה העצמית סייעה לי מאד גם לאחר כל אחת מן הלידות. אני משתמשת בכלי זה באופן יום יומי - למנוחה, לרגיעה, לשיפור תחושה גופנית, ולמטרות נוספות.

אהבתי לכלי של היפנוזה והיפנוזה עצמית בכלל ובמיוחד בתחום של הריון, לידה ולאחר לידה מביאים לכך שכיום אני משקיעה אנרגיה רבה בעבודה עם אנשים ונשים שרוצים/ות להכיר את הכלים האלה ולהיעזר בהם.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/83/335-פרק-1היפנוזה-מנקודת-מבט-אישית'>פרק 1: היפנוזה מנקודת מבט אישית</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
מחלקת יולדות או מלונית? המממ... [קרא בהרחבה]
מתכננים ברית מילה בקרוב? [קרא בהרחבה]
חזרתם הביתה מבית החולים. מה עכשיו? [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מחלקת יולדות או מלונית? המממ... [קרא בהרחבה]