סדרת מאמרים בנושא היפנוזה בלידה ובתקופת ההריון.

פרק 1: היפנוזה מנקודת מבט אישית
פרק 2: היפנוזה עצמית - יש חיה כזאת
פרק 3: היפנוזה עצמית בהריון
פרק 4: היפנוזה עצמית בלידה
פרק 5: היפנוזה עצמית לאחר הלידה
פרק 6: שאלות ותשובות על היפנוזה בהריון ובלידה
פרק 4: היפנוזה עצמית בלידה
תמר משעול שמעוני

כיצד היפנוזה יכולה לשמש אותך בסוגים שונים של לידות?

בזמן הלידה נשים רוצות להתמודד עם הכאב והלחץ בצורה טובה המתאימה להן. הכלי של היפנוזה עצמית מגביר את האפשרות לעשות זאת. הפרק על ההריון נתן הסבר על האופן בו היפנוזה עצמית מאפשרת לך שליטה, רגיעה, תחושת ביטחון והתמודדות טובה עם הכאב.

לא אחזור על כך כאן, אלא אתייחס לסוגים שונים של לידות, ולצרכים שונים של נשים בלידה. ההתייחסות להיפנוזה עצמית מתבססת על הנחה שתרגלת היפנוזה עצמית בהריון. ככל שתרגלת יותר, כך את מיומנת יותר והכלי יעיל יותר בזמן הלידה. את יכולה להגיע ללידה בתחושה של ביטחון שיש בידך כלים להתמודד. בזמן הלידה, את משתמשת בהיפנוזה עצמית בצורות שמתאימות לך - כדי לאלחש כאב, כדי להפחית חרדה, כדי להרגיש בטוחה. אם יש תומך/ת הנמצאים איתך בלידה ושהיו שותפים לתהליך רכישת ההיפנוזה העצמית בהריון, הוא/היא יכולים לעזור לך להשתמש בכלי בצורה יעילה.

 

לידה ראשונה - "מה הולך להיות?!"

את נמצאת לקראת הלידה הראשונה. מתרגשת, חוששת, מקוה. הכל לא ידוע. השימוש בכלים שרכשת - היפנוזה עצמית וכלים נוספים עוזר לך לבנות את החוויה המשמעותית כל-כך כחוויה טובה והתחלה טובה עבורך ועבור התינוק/ת שלך.

 

לידה שניה, שלישית....

בעבודה לקראת לידה שניה "ומעלה" העבודה מתבססת במידה רבה על החוויה הקודמת שלך - מה עזר לך, מה הקשה עלייך, על מה את רוצה לחזור, ומה את רוצה לשנות.

  1. "בפעם שעברה הלידה היתה טובה, אבל הייתי שמחה לפחות כאב" -במקרה הטוב, את אחרי חוויה טובה של לידה ורוצה לשמור על כך ואף ל"שדרג" ללידות הבאות. החוויה הטובה תסייע לך בלימוד ההיפנוזה העצמית, כיוון שהיא מהווה בסיס עליו את בונה וממנו את לומדת. תוכלי בנוסף לרכוש עוד כלים.
  1. "אני לקראת לידה שנייה - ואני יותר בחרדה מהראשונה, כי אני יודעת מה מצפה לי. איך אעבור את הלידה הזאת?!" - אם עברת לידה שהיתה קשה עבורך, אפשר ורצוי מאד שבלידה הבאה זה יהיה אחרת. כדי לעשות זאת, מתחילים עוד בהריון. בעבודה בשיחה, בהיפנוזה ובבניית הכלי של היפנוזה עצמית כך שיהיה מותאם אלייך. עושים מספר דברים: עיבוד של הלידה הקודמת כך שהחוויה נשארת חלק מהההיסטוריה שלך, אך לא משתלטת על ההווה. בדיקה מה עזר לך ואיך עזרת לעצמך בלידה הקודמת. גם אם במבט ראשון נראה שהכל היה נורא, הרבה פעמים אפשר לגלות נקודות אור וכוח שישרתו אותך בלידה הבאה. את מקבלת עזרה בבניה של ההריון והלידה הנוכחית, כך שכבר בהריון את יכולה לדמיין ולראות את הלידה הנוכחית כחוויה טובה. בלידה, את פנויה להשתמש בכלים שרכשת, כאשר מלווה שעשה/תה הכנה יחד איתך יכול/ה לחזק אותך עוד ולעזור לך.

 

ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי מצריך לא פחות הכנה ללידה מאשר כל צורת לידה אחרת. כמו בכל לידה, את מתחילה להתכונן עוד בהריון, ורוכשת את הכלי של היפנוזה עצמית. בלידה, את יכולה לעזור לעצמך להיות רגועה, בטוחה, להשתמש בדמיון כך שיעזור לך, ולמקד את הקשב בחוויות טובות. אם יש מלווה, הוא/היא יעזרו לך, ואם זה לא מתאפשר - תקבלי עזרה לפני ואחרי רגעי הלידה, ובזמן הלידה - את תעזרי לעצמך!

 

לידה טבעית - "אני רוצה לחוות את הלידה"

אם את בוחרת בלידה טבעית, קרוב לודאי שחוויית הלידה חשובה לך מאד, וחשוב לך לבחור ולבנות את הלידה בשבילך ובשביל התינוק/ת שלך בדרך שמתאימה ונכונה בעינייך. הכלי של ההיפנוזה העצמית מסייע לך בכך. מיתוסים נפוצים הוא שהיפנוזה מנתקת את האדם מהעולם, ושצריך לשכב בשביל היפנוזה. ממש לא כך, את יכולה להשתמש בהיפנוזה עצמית ולהיות נוכחת בחוויית הלידה, להיות פעילה, להיות בתנועה. את יכולה גם להיכנס להיפנוזה עצמית, לחזור לערנות, ולהיכנס שוב. את משפיעה על המידה בה את נמצאת בהיפנוזה, על האופן ועל העיתוי. ההיפנוזה העצמית עוזרת לך להיות נוכחת בלידה בצורה טובה, בטוחה, ובשליטה.

 

לידה רגילה - "מה, היפנוזה עצמית הולך גם עם אפידורל?"

אם היה כלי קסם, שמאפשר להחליט מראש על מידת הכאב בלידה, רבות מאיתנו היו מסתפקות בכך. היום אין כלי קסם כזה, אך יש כלים רבים שניתן לשלב. את מגיעה ללידה מצויידת בכלים שרכשת בהריון. בנוסף, את יכולה לבחור לקבל "אפידורל". הכלים השונים כולל האפידורל מחזקים ומשלימים זה את זה. היבט חשוב נוסף של חוויית הלידה הוא החווייה הרגשית. גם כאן את משתמשת במגוון הכלים שהכנת מראש ושעומדים לרשותך.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/83/337-פרק-4היפנוזה-עצמית-בלידה'>פרק 4: היפנוזה עצמית בלידה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הריון ורפואה סינית. יש קשר? [קרא בהרחבה]
רשימת הבדיקות המחכות לך לאחר הלידה [קרא בהרחבה]
איך בוחרים דולה? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
הריון ורפואה סינית. יש קשר? [קרא בהרחבה]