כתבות בנושא טיפול בתינוקות, החתלה של תינוקות, תפרחת חיתולים ועוד.

בריאות תינוקות
תפרחת חיתולים
בריאות תינוקות
מערכת קרוסלה

עוד בזמן ההריון והלידה, בריאות תינוקות מעסיקה את ההורים הטריים. כיצד נדאג להתפתחות התינוק ולבריאותו התקינה, וכיצד ניתן למנוע מחלות אצל תינוקות?

בריאות התינוק

ברגע המאושר אחרי הלידה שבו אתם מחזיקים את תינוקכם בפעם הראשונה, הדבר העיקרי שמעניין אתכם הוא בריאות התינוק. אימהות שומרות על התינוק מכל מפגע לאורך כל שבועות ההריון והורים חדשים שמביאים את תינוקם הביתה, רוצים לדעת איך - מלבד להחליף חיתולים או להניק את התינוק - ניתן לשמור על בריאות תינוקות כללית וממה כדאי להימנע.

לא צריך לחכות לעונת השפעת או להתפרצות של וירוסים, כדי להקפיד על סביבה מתאימה שתשמור על התינוק מכל פגע. הדרך הטובה ביותר להקפיד על בריאות הרך הנולד היא מניעה מוקדמת. הורים שיצרו לעצמם ולתינוקם סדר יום בריא וסביבה נקייה עם הקפדה על בטיחות בהתאם להתפתחות התינוק, יגדילו את הסיכויים שהתינוק יגדל להיות אדם בריא.

נדמה כי מהרגע שבו אנו יוצאים עם התינוק מבית החולים, אנו דואגים לשמור על בריאותו בכל צעד. אין הרבה דברים שהורים יכולים לעשות כדי למנוע מהתינוק הידבקות בווירוסים נפוצים כמו שפעת, אך חשוב לזכור כי די קל לטפל בווירוסים נפוצים, אם מטפלים בהם מוקדם.

שמירה על קשר טוב עם רופא ילדים קבוע חשובה מאוד לשמירה על בריאות תינוקות (baby health). הורים ואמהות חדשות נוטים להיכנס ללחץ מכל עיטוש או שיעול קטן. לא כל סימן קטן הוא סיבה לרוץ למיון. מובן שלא צריך להתעלם מחששות שהתינוק חולה, אבל תקשורת טובה עם הרופא תאפשר לכם להרים אליו טלפון בכל שאלה, רק כדי להיות בטוחים.

הורים רבים נוטים לחשוב כי שמירה על בריאות אצל תינוקות חשובה רק בחוץ וכי תינוקם חשוף למפגעים וסכנות רק מחוץ לבית, אך למעשה גם בתוך הבית ישנם דברים רבים שעלולים לסכן את התינוק, שאולי לא חשבתם עליהם. גם אם דואגים לנקות את הבית ביסודיות, הוא אינו אטום בפני חיידקים מבחוץ. תינוקות צעירים רגישים לחיידקים, וכל הידבקות עלולה להצריך נסיעה לבית החולים. בייחוד בתקופה של וירוסים ושפעת, לא צריך להתבייש לבקש מאורחים המבקרים בביתכם לשטוף ידיים כאשר הם מגיעים, במיוחד אם הם מתכוונים לשחק או להחזיק את התינוק.

גם כהורים חשוב לשמור על המודעות לניקיון סביב התינוק. אם חזרתם הביתה אחרי שהייה במקום ציבורי, או שנגעתם באוכל, בייחוד בבשר נא, דאגו לשטוף את הידיים היטב עם סבון לפני שתרימו את התינוק.

כשנדמה לכם כי התינוק מעט חולה ואתם רוצים לחסוך נסיעה לרופא, אסור בשום אופן לתת לתינוק תרופה שלא נרשמה עבורו על ידי רופא ילדים. אמנם קיימים כיום בשוק תרופות ומשככי כאבים לילדים ותינוקות, ובכל זאת, לתינוקות צעירים (newborn baby) חשוב לתת אך ורק תרופה שנרשמה שהתינוק נבדק ע"י רופאי תינוקות ולאחר שהובהר להורים המינון המדויק.

חשוב להבין כי האיברים של התינוק רגישים מאוד ולא חסינים לפגעי הסביבה כמו גופם של אנשים בוגרים יותר. אוזני התינוקות רגישות מאוד, וצלילים חזקים שאולי נראים להורים רק רועשים, עלולים לפגוע בעור התוף של התינוק ובשמיעה שלו. אפילו נשיקה קטנה על האוזן עלולה לגרום לתינוק כאבים רבים ואולי נזק. גם העור של התינוק רגיש מאוד ולמרות שאולי רוצים להגן על התינוק מפני השמש ומפני יתושים, עורו של התינוק רגיש כל כך, שלא כדאי למרוח עליו תכשירי מניעה. הדרך הטובה ביותר להגן על בריאות התינוק ולשמור עליו מפני שמש ויתושים, היא פשוט לכסות אותו ולדאוג לכך שיהיה מוצל.

כדי לשמור על בריאות הרך הנולד בכל הנוגע לניקיון העיניים, ניתן להשתמש בצמר גפן עם מעט מים אך ללא סבון ולהעבירו בעדינות על עיני התינוק כשהן סגורות. יש לנגב את העין מהחלק הפנימי כלפי חוץ ולדאוג להשתמש בצמר גפן חדש לכל עין, כך שלא תעבירו לכלוך מעין אחת לשנייה.

בריאות התינוק כוללת גם טיפול בכל הנוגע לפה, השיניים והחניכיים. כאשר התינוק מתחיל להצמיח שיניים, יש להתחיל לצחצח לו שיניים בעזרת מברשת שיניים מיוחדת לתינוקות, כפעמיים ביום. ניתן להוסיף משחת שיניים שגם היא צריכה להתאים לתינוקות, ובכמות קטנה.

חשוב לשמור על חום גופו של התינוק בייחוד בימים קרים ובמקומות שיש בהם מזגן או אמצעי קירור אחר. גם אם לאבא או אמא חם ונעים, חשוב לזכור כי לאדם בוגר יש את היכולת לשמור על חום גופו, בין היתר משום שהוא מתנועע וזז. תינוק קטן זז הרבה פחות ולכן הוא זקוק לשכבת ביגוד נוספת על מנת לשמור על חום גופו. חשוב לשים לב בעיקר לאזורים רגישים העלולים להוביל להצטננות כמו כפות הרגליים, הראש והאוזניים. הדרך הטובה ביותר לשמור על בריאות תינוקות ולאבחן כל בעיה כמה שיותר מוקדם ובכך למנוע פגיעה הקשורה להתפתחות תינוקות - היא פשוט להיות קשובים לתינוק ולשים לב לכל שינוי פיזי ושינוי בהתנהגות.

לא תרצו לרשום את הגוזל שלכם לחוג? הכנסו לעמוד חוגים לתינוקות.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/79/201-בריאות-תינוקות'>בריאות תינוקות</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
חשה עקצוצים או נימול בידיים? [קרא בהרחבה]
צילום הריון - מומלץ להנצחת הרגע [קרא בהרחבה]
האם יש לך RH שלילי? [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
חשה עקצוצים או נימול בידיים? [קרא בהרחבה]