הפלות
הפלה טבעית
הפלה מלאכותית
סיכונים בהפלה
גרידה

הפלה טבעית והפלה מלאכותית הן מצבים מיוחדים שדורשים התמודדות לא פשוטה. הפלות בישראל הן חוקיות, אך האישה צריכה קודם לעבור ועדה להפסקת הריון.

הפלה

הפלה מכל סוג שהוא אינה נושא פשוט, והיא לרוב מלווה בקשיים פיזיים ורגשיים. ישנם שני סוגים של הפלות: הפלה טבעית והפלה מלאכותית.

 

הפלה טבעית

הפלה טבעית (miscarriage) מתרחשת בדרך כלל בתחילת ההריון, ובמקרים רבים כאשר האישה אינה יודעת כלל שהיא בהריון, ולכן איננה ניתנת לבחירה, והיא מתרחשת באופן טבעי ומסיבות שונות. בכל זאת חשוב לקבל את כל המידע שאפשר על מנת להתמודד עם המצב.

 

הפלה מלאכותית

במידה ורוצים לבצע הפלה מלאכותית (abortion), חשוב מאוד לקבל את כל המידע שיעזור בקבלת ההחלטה הנכונה, ולוודא כי מבינים את הסיכונים הכרוכים בהפלה שכזאת. במידה ואישה חוששת שנכנסה להריון לא רצוי, לאחר פספוס של גלולה למניעת היריון או כל סוג של יחסי מין לא מוגנים, ניתן לקחת את גלולת היום שאחרי, עד 72 שעות מקיום היחסים. הגלולה לא נחשבת להפלה ממש אך מביאה להפסקת הריון במידה ויש כזה. כמובן שאין כל המלצה להעדיף שימוש בגלולת היום שאחרי על פני אמצעי מניעה מסודר.

 

הפסקת הריון

הפסקת הריון היא חוקית בישראל רק אם היא נעשית על ידי רופא במוסד רפואי מוכר, או שאושרה על ידי ועדה להפסקת הריון. על האישה להסכים לביצוע הפלה לאחר שהבינה את הסיכונים הכרוכים בתהליך.
הוועדה להפסקת הריון מאשרת הפלות במקרים בהם האישה היא מתחת לגיל 18 או מעל לגיל 40, במקרים בהם ההריון נובע מפשע פלילי כמו אונס, היריון שהוא מחוץ לנישואין או הריון בסיכון גבוה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/48/92-הפלות'>הפלות</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הכל על סכרת הריונית [קרא בהרחבה]
מעקב גדילה לעובר כבר עשית? [קרא בהרחבה]
איך מבצעים עיסוי תינוקות בצורה נכונה [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
הכל על סכרת הריונית [קרא בהרחבה]