הפלות
הפלה טבעית
הפלה מלאכותית
סיכונים בהפלה
גרידה
סיכונים בהפלה
מערכת קרוסלה

הפלה היא הליך רפואי שיש בו סיכונים רפואיים, כמו גם השלכות רגשיות. כדי לצמצם את הסיכון חשוב לבצע את ההפלה ע"י רופא מנוסה במוסד רפואי מוכר, ולפנות לעזרה נפשית אחרי הפלה, במקרה הצורך.

הפלה - סיכונים

בכל הליך רפואי יש סיכונים, הפלה אינה יוצאת דופן. כאשר עושים הפלה כירורגית מתוכננת יש סיכון לצלקות בחצוצרות והחלשה של צוואר הרחם, דבר העלול להשפיע על היכולת להיכנס להריון וללדת תינוקות בריאים בעתיד. ישנם גם מחקרים שהראו כי הפלה מעלה את הסיכוי לסרטן השד. בהפלות בהן משתמשים בחומרים כימיים לביצוע ההפלה, יש סיכוי לזיהומים שמובילים לאלח דם (sepsis), העלול לגרום למוות. ככל שההפלה מבוצעת בשבוע הריון מאוחר יותר, כך גדל הסיכון לסיבוכים.

במקומות לא מועטים בעולם ישנו ויכוח על המוסריות שבהפלה מלאכותית (abortion). נשים רבות פונות לשיטות לא בטיחותיות ולא חוקיות על מנת לבצע הפלה. ואז, ההפלה מבוצעת על ידי אנשים ללא ניסיון וידע רפואי, וברוב המקרים ההליך מסתיים בסיבוכים ובבעיות כמו הפלה חלקית, אלח דם, דימומים ונזק לאיברים פנימיים. לכן חשוב מאוד לדעת כי ניתן לבצע הפלה בצורה דיסקרטית, על פי חוק ובאופן בטיחותי. ניתן לפנות למשרד הבריאות, לוועדה להפסקת הריון, ומשם לפנות למוסד רפואי מוכר, כך שההליך יבוצע על ידי רופא מנוסה.

 

השלכות רגשיות

הפלה, בין אם טבעית או מלאכותית, עלולה לגרום לקשיים רגשיים קשים אצל האישה. במקרים רבים נשים לאחר הפלה פיתחו תסמונת פוסט-טראומה. נשים לאחר הפלה טבעית (miscarriage) חשות לעתים רגשות עזים של אשמה על איבוד התינוק שלהן. ולכן חשוב להזכיר כי הפלה טבעית אינה נדירה ואין זו אשמת האם.

 

תסמונת פוסט הפלה

תסמונת פוסט-הפלה (PAS-Post abortion syndrom) היא תסמונת שבה אישה שעברה הפלה לא מראה רגשות ולא משתפת את סביבתה בחוויה שעברה. נשים כאלו בדרך כלל נכנסות למצב של פגיעה עצמית וברוב המקרים נכנסות שוב להריון ומפתחות סממנים של דיכאון. התסמונת יכולה להופיע מספר שבועות או חודשים, ובמקרים קיצוניים אפילו מספר שנים לאחר ביצוע ההפלה.

הפלה הנה אירוע טראומטי מאוד שמלווה ברגשות אבל, ולכן ישנה חשיבות גדולה לתמיכה נפשית לפני, בזמן ואחרי ההפלה. לנשים המרגישות כי הן במצוקה נפשית מומלץ לפנות לעזרה מקצועית, בין אם לפגישות פרטיות אצל פסיכולוג או לקבוצות תמיכה לנשים שעברו חוויה דומה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/48/94-סיכונים-בהפלה'>סיכונים בהפלה</a>

סגור לתגובות


3. הפלה זה רצח (ל"ת)
אורח
דירוג:
0

בעד הריון ולידה
2. הפלה
עשיתי אתמול הפלה ואני מפחדת שאני לא יביא ילדים ..
מה עושים במצב כזה ?! אורח
דירוג:
6

בעד הריון ולידה
1. דכאון אחרי הפלה
עשיתי הפלה בגלל מצב של דכאון אליו נכנסתי כבר בהריון ובגלל סביבה לא תומכת,
מאז עברו 5 חודשים ואין מנוח לנפשי. איבדתי את החשק לחיות, שום דבר לא משמח אותי, אני לא
מצליחה להיכנס מחדש להריון ,קמה כל בוקר בתחושה שהנה הגיע עוד יום שבו צריך לסבול,
ומחזיקה את עצמי חזק לא לגמור עם הכל ולהפסיק לסבול

בנות - תחשבו טוב טוב לפני שאתן מפילות את התינוק !!!! יש לזה השלכות קשות שלא תמיד אפשר
להתמודד איתן אורח
דירוג:
4

בעד הריון ולידה
לידת פג - לא מה שחשבתם [קרא בהרחבה]
מתכננים כניסה להריון? מספר דברים שאולי יעניינו אתכם [קרא בהרחבה]
ריבוי מי שפיר - מה עושים? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
לידת פג - לא מה שחשבתם [קרא בהרחבה]