יתרונות עיסוי תינוקות. איך עושים עיסוי תינוקות? מתי והיכן לעשות עיסוי לתינוק.

עיסוי תינוקות
איך עושים עיסוי תינוקות
עיסוי תינוקות
מערכת קרוסלה

באמצעות עיסוי תינוקות, אתם יכולים להעניק לתינוק שלכם תחושה של ביטחון ולחזק את הקשר הראשוני איתו לאחר הלידה. עבור תינוקות רבים, המסאג' מביא להקלה בפעילות מערכת העיכול, והוא יכול לסייע גם לשינה רגועה יותר.

עיסוי תינוקות תמונה 1

צילום: ליזה פיירמן

 

עיסוי תינוקות - יתרונות

הקשר בין האם לתינוק מתחיל עוד בזמן היותו עובר ברחם. זהו קשר בלתי אמצעי המבוסס על  תחושות ראשוניות ורגשות עמוקים. מרגע הלידה (birth) קשר זה הולך ומתחזק. ישנן דרכים רבות לחזק את הקשר בין ההורים לתינוק, על-מנת שיתפתח כראוי ויתבסס על הבנה, ביטחון ורגשות חיוביים. דרך אחת היא באמצעות מגע אוהב. מחקרים שנעשו כבר לפני עשרות שנים הוכיחו, כי תינוקות שגדלו ללא מגע לא שרדו. ידוע גם, כי תינוקות שנולדו פגים, הצליחו להתפתח במהרה באמצעות מגע אנושי המשדר חום ועוצמה. עיסוי תינוקות מספק לתינוקך את אותו מגע עוצמתי.

עיסוי תינוקות (baby massage) אינו דבר חדש בתחום ההורות. למעשה, זוהי שיטה עתיקת יומין לחיזוק הקשר בין ההורים לתינוק והיא מועברת מאם לבת לאורך הדורות. תינוק המקבל טיפול מידי הוריו מרגיש אהוד ומוערך, וכל זאת ללא צורך באמצעים אחרים. האינסטינקטים הראשונים של התינוק יודעים לתרגם את מעשיך ולזהות חום ואהבה גם ללא דיבורים. עיסוי תינוקך הוא הרבה מעבר למילים. באמצעות העיסוי ניתן להעניק לתינוק, עוד בינקותו, את הידיעה שכל אדם מבקש לעצמו, שהוא מובן, ראוי להתייחסות ומוערך. היכולת שלכם בתור הורים לתת לתינוק את מנת תשומת הלב שהוא מבקש באמצעות העיסוי, תעניק גם לכם את ההרגשה שעשיתם למענו את הדבר הנכון, ושאתם תורמים להתפתחות התינוק בדרך בריאה וחיובית. תינוק המתרגל לעיסוי, מפתח את היכולת האישית שלו להתחבר לעולם בביטחון. דרך העיסוי הוא לומד לסמוך על אנשים מסביב ולדעת שיש מי שמטפל בו ודואג לו ובכך להפוך להיות ילד יותר בוטח ורגוע. תינוק זה יהפוך למתבגר המחפש לפתור מצבים בדרכים חיוביות ומועילות, מתוך ידיעה שזה אפשרי.

 

מסאז' מפנק לתינוקות

עיסוי לתינוק הוא פינוק ובריאות גם יחד. כולנו מכירים את הרצון למסאג' טוב. את הימים הלחוצים והעמוסים שבהם הגוף כואב לנו, השרירים מתכווצים וכל מה שאנו רוצים זה שמישהו ילחץ לנו על הכתפיים, הצוואר או איפה שלא יהיה בגוף, העיקר להרגיש מגע טוב ומשחרר. נשים בזמן הריון מכירות את ההרגשה הזו היטב. תחושת העומס בגוף, הנפיחות ברגליים. גם לאחר הלידה ובזמן ההנקה, הכתפיים תפוסות מאוד ויש צורך לשחרר ולהרפות. דמיינו לכם טיפול מסאג' מפנק, באוירה נעימה ושקטה. ידיים נעימות עוטפות ומטפלות בגוף הכואב והלחוץ שלכם, ידיים שנמצאות שם בשבילכם, בזמן שאתם נחים. ידיים חזקות, שמשדרות את ההרגשה שמגיע לכם להתפנק ולהרגיש טוב. הרגשת 'מליון הדולר' הזאת עוטפת גם את תינוקכם בזמן העיסוי והוא לומד לזהות ולהעריך את מי שמטיב עמו.

 

עיסוי תינוקות - יתרונות גופניים

עיסוי תינוקות הוא מתנה אדירה שהורים מעניקים לתינוקם והיא נשארת אפקטיבית לאורך זמן. במחקרים שנעשו על חולי סרטן, לדוגמא, התברר כי מספר כדוריות הדם הלבנות עלה לאחר טיפול עיסוי או רפלקסולוגיה. הטיפול אמנם לא מרפא מחלות, אך הוא מעצים את ההתמודדות של מערכת החיסון עם כשלים בגוף בהווה או כמניעה לעתיד. לכן, ככל שהעיסוי נעשה על בסיס קבוע יותר, נניח פעם בשבוע, כך יצליח גוף התינוק לפתח עמידות בפני מחלות בעתיד.

עבור תינוקות במיוחד, העיסוי עוזר מאוד לפעילות מערכת העיכול. ניתן להקל על כל תופעות הלוואי הנילוות להתפתחות מערכת העיכול אצל תינוקות, כמו גזים, עצירות וכאבי בטן. כמו כן, עיסויים עוזרים לחזק את השרירים והעצמות של התינוק.  תינוקות שמעסים אותם ישנים טוב יותר (ממש כמונו, ההורים). ערך מוסף לעיסוי תינוקות לפני לכתם לישון, הוא שהורמון הגדילה הפועל בלילה בזמן שהתינוק ישן, מופרש באמצעות מגע.

רוצים לדעת איך עושים עיסוי תינוקות?

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/60/120-עיסוי-תינוקות'>עיסוי תינוקות</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
טיפולי מגע, רפלקסולוגיה ומסאג' יכולים לעזור גם לך [קרא בהרחבה]
בדיקת נוגדני אדמת כבר עשית? [קרא בהרחבה]
ברית המילה בהלכה היהודית [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
טיפולי מגע, רפלקסולוגיה ומסאג' יכולים לעזור גם לך [קרא בהרחבה]