הורים שבדרך
הורים לתינוקות
הורים לפעוטות
הריון ולידה כמנוף לצמיחה אישית ומימוש עצמי
לטוס עם הילדים - חוויה או סיוט
הורים שבדרך
מערכת קרוסלה

להיות הורים זו משימה לא קלה. היום, זוגות מתחילים להתכונן לטיפול בתינוק כבר בזמן הריון. כדי להגיע מוכנים למשימה, אפשר להתייעץ עם רופא ילדים, עם אנשי מקצוע בתחום התינוקות, או פשוט עם זוגות שהפלא כבר קרה להם ויכולים לתרום מניסיונם כהורים.

הורים שבדרך תמונה 1

להיות הורים

הורים רבים מתכוננים ליום בו יהפכו למשפחה ויחזרו הביתה עם תינוק חדש, זמן רב לפני לידה. אם בדורות קודמים ההתמודדות עם התינוק הייתה מתחילה לאחר הלידה (birth), כיום הורים רבים מקבלים החלטות כמו האם להניק ובאילו חיסונים לחסן את התינוק, זמן רב לפני תאריך הלידה המשוער.

רוב הידע שיש לנו על טיפול בתינוקות מגיע מהניסיון או חוסר הניסיון שהיה לנו עד כה בסביבת ילדים. אין שום הכשרה להורים לקראת המטלות שיהיה עליהם לעשות ולקראת טיפול בתינוק.

הורים לתינוקות יכולים להתייעץ עם רופא ילדים עוד בזמן הריון, ולשאול אותו את כל השאלות המטרידות אותם: אילו בדיקות צריך לעשות לתינוק לאחר הלידה, האם להניק או להשתמש בתחליף חלב אם, אילו סידורים יש לעשות לקראת הלידה ומה צריך לדעת על הטיפול היום יומי בתינוק בשבועות שלאחר החזרה הביתה מבית החולים.

 

טיפול בתינוק

היום חלק מבתי החולים מציעים שירותים שבהם משפחה צעירה, ההורים והתינוק, נשארים לאחר הלידה במעין מלונית של בית החולים, שם הם מקבלים הדרכה של צוות מיומן, שעוזר להם לחתל את התינוק בפעם הראשונה, וגם עזרה בהנקה (breastfeeding).

הורים המצפים לתינוק יכולים גם לבקש מהורה מנוסה שיסביר להם על שגרת היום הצפויה לאחר הלידה ועל מטלות כמו אמבטיה, הרדמה של התינוק, איך להתמודד עם גזים וכו'.


חשוב לזכור כי לא צריך לשמור את החששות בפנים, אפשר וכדאי להתייעץ עם הורים מנוסים ואנשי מקצוע בתחום הטיפול בתינוקות, על מנת שנגיע ליום המאושר בטוחים וללא חששות.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/42/85-הורים-שבדרך'>הורים שבדרך</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
האם גם ההריון שלך בסיכון? [קרא בהרחבה]
הסיכונים הכרוכים בהפלה [קרא בהרחבה]
הכנת תיק לידה מבעוד מועד טובה לשקט הנפשי [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
האם גם ההריון שלך בסיכון? [קרא בהרחבה]