יתרונות עיסוי תינוקות. איך עושים עיסוי תינוקות? מתי והיכן לעשות עיסוי לתינוק.

עיסוי תינוקות
איך עושים עיסוי תינוקות
איך עושים עיסוי תינוקות
מערכת קרוסלה

לפני שמתחילים לעשות עיסוי תינוקות חשוב לוודא שהתינוק - וגם ההורים - רגועים. פנו לכם זמן מתאים לעיסוי התינוק והכינו לשם כך מקום שקט וחמים. את המסאג' לתינוק ניתן לשלב עם שירים או סיפורים - מה שמתאים לכם, העיקר שלא תשכחו להקשיב לצורכי התינוק בזמן שאתם מעסים.

איך עושים עיסוי תינוקות תמונה 1

צילום: שמרית אסף, סטודיו התחלות

 

זמן ומקום לעיסוי תינוקות

עיסוי תינוקות (baby massage) יכול להיעשות בכל שעה במשך היום שבו את ותינוקך פנויים לזמן איכות, ללא הסחות דעת. אין טעם לעסות תינוק בזמן שהוא לא רגוע או בוכה, כאשר כואב לו משהו או בזמן שהוא עסוק בדברים אחרים, כמו צעצועים. עיסוי תינוקות לא מומלץ גם כאשר את טרודה בעניינים אחרים, צופה בטלוויזיה או מדברת בטלפון. יש לפנות זמן לעיסוי.

למען העיסוי, עדיף למצוא מקום שקט עם אווירה רגועה כמו על המיטה בחדר השינה של ההורים או של התינוק. חשוב לוודא שלשניכם נעים ובפרט לתינוק, כשהוא חשוף ללא בגדים, ולוודא שלא קר לו. צריך לזכור שהעסוי יעיל רק כאשר שניכם רגועים ורפויים. כדאי לשים מוסיקה רגועה ששניכם אוהבים ולעמעם אורות. לילד גדול יותר, בגיל הגן למשל, אפשר לשלב את המסאג' עם סיפורים ושירים. את זמן העיסוי אפשר להקדיש גם כדי להקשיב לחוויות שעברו עליו היום, בגן למשל. אורך העיסוי קצר יותר מאשר אצל מבוגרים. רבע שעה יכולה להספיק לתינוק קטן, ועד חצי שעה תספיק לעיסוי תינוקות גדולים יותר. בכל מקרה, חשוב שתרגישי מתי "מספיק" לתינוקך או לילדך והוא כבר ב'מקום אחר',או לחלופין, מתי הוא צריך 'עוד קצת ידיים' כדי להירגע.

 

כיצד עושים עיסוי תינוקות

עיסוי תינוקות ניתן ללמוד מספרים, או להירשם לסדנה של הורים עם תינוקות שבה מתרגלים את העיסוי. ישנן טכניקות עיסוי שונות לכל איבר בגוף ולכל מערכת. באופן כללי, אפשר גם להתרכז ולסמוך על התחושות הטבעיות שלכם ושל תינוקכם. ככל שתתרגלו יותר, תדעו מה התינוק מעדיף ובאיזו עוצמה. כל שצריך כדי להתחיל הוא קשב פנימי וקשר עין עם התינוק. חשוב לשמור על קצב קבוע שחוזר על עצמו ואינו מהיר מדי. סבלנות והכלה הן מלות המפתח לעיסוי תינוקות מוצלח.  

 

לפני שמתחילים בעיסוי תינוקות

אין לכפות עיסוי על התינוק או על הילד ולכן בתחילת כל עיסוי יש לשאול את התינוק "האם אתה רוצה לקבל עכשיו עיסוי?". למדו לזהו את שפת הגוף של התינוק ולהבחין האם זה זמן טוב עבורו. תנועות מתלהבות וידיים פתוחות לצדדים, גוף רפוי וחיוכים, כל אלה סימנים להתחיל בעסוי. אם התינוק מתנועע באי-נוחות, גופו מתוח, או שהוא בוכה, סימן שהוא לא במצב מתאים למסאג', או שאלו סימנים של בקשת עזרה כדי להירגע לפני שמתחילים. קחו בחשבון את העובדה שלפעמים תינוקות זקוקים לעזרה כדי להירגע. במידה והזמן לא מתאים עבור התינוק, דחו את העיסוי למועד אחר, אך אל תוותרו עליו לגמרי. יש תינוקות שיעדיפו עיסוי עם בגדים ויש שיאהבו את המגע על העור. את זה תוכלו לחוש עם הזמן.

לפני שמתחילים בעיסוי, עוד עניין חשוב הוא ההכנה שלכם ההורים. קחו מספר נשימות עמוקות, שיטפו את הידיים וחממו אותן. עיסוי תינוקות הוא טיפול מגע  שצריך להיעשות בידיים בוטחות. כהורים, עליכם לסמוך על האינטואיציה שמלווה אתכם בזמן המסאז'. תינוקות יש לעסות בעדינות! זכרו שגוף הפעוט עדיין מתפתח והעצמות מאוד רכות. אסור לעסות את עמוד השידרה, אברי המין ואזור העיניים אצל תינוקות. רצוי להשכיב את התינוק על מגבת נעימה, ולהשתמש בשמן איכותי. שמן שקדים (אם נשאר בבקבוק מהלידה) או שמן זרעי ענבים מאוד מומלצים, וכן שמן זית. ניתן  להוסיף 2-3 טיפות של שמן לבנדר ארומתרפי. קרם גוף לתינוק גם יכול להתאים. בשום אופן לא להשתמש בשמן תינוקות. שמנים אלו פחות בריאים לתינוק. עם הזמן, תינוקכם ילמד לזהות את זמן העיסוי ויכין את עצמו לכך. לא יעבור זמן רב והוא ילמד לבקש את העיסוי בעצמו מההורים.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/60/121-איך-עושים-עיסוי-תינוקות'>איך עושים עיסוי תינוקות</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
שימור דם טבורי. למה צריך את זה? [קרא בהרחבה]
מה את באמת צריכה לדעת על זירוז לידה? [קרא בהרחבה]
האם את זכאית לגמלה לשמירת הריון? [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
שימור דם טבורי. למה צריך את זה? [קרא בהרחבה]