הפלות
הפלה טבעית
הפלה מלאכותית
סיכונים בהפלה
גרידה
הפלה מלאכותית
מערכת קרוסלה

הפלות מלאכותיות מתבצעות ע"י תרופות או באמצעים כירורגיים. אופן ביצוע הפסקת ההריון תלוי בשבוע ההריון בו נמצאת האישה. אחרי הפלה בשבוע הריון מוקדם יופיעו בד"כ כאבים קלים בלבד.

הפלות מלאכותיות

הפלה מלאכותית (abortion) היא מקרה בו האם מחליטה על הפסקת הריון מרצונה, משום שאינה מעוניינת בתינוק או בגלל סיבה רפואית. יש כמה דרכים לסיים היריון באופן מלאכותי והדרך נקבעת בהתאם לגודל התינוק, כלומר עד כמה ההריון מתקדם, או באיזה שבוע הריון נמצאת האישה. השיטה שבה בוחרים לבצע את ההפלה תלויה גם בהעדפות הרופא, העדפות המטופלת ובמקרים רבים תלויה גם בנושאים חוקיים של כל מדינה בה מתבצעת ההפלה. באם התקבלה ההחלטה לבצע הפלה מלאכותית הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על בריאותה של האישה הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

 

הפלה מלאכותית - סיבות

הפסקת הריון מתבצעת גם במקרים רבים בהם מתגלה בזמן ההריון בעיה מסוימת אצל העובר: מומים, חריגות גנטיות, בעיות תוך-רחמיות או חריגות בכרומוזומים.
במקרים בהם יש מספר רב מדי של עוברים בהריון אחד (הריון רב עוברי), יוחלט לבצע הפלה מלאכותית לחלק מהעוברים (דילול עוברים) כדי לאפשר הריון בריא ולידה בריאה לתינוקות ולאם.
במקרים בהם יש חשש לבריאותו העתידית של התינוק, או לבריאותה של האם במהלך ההריון, במהלך הלידה או לאחר מכן, יוחלט בדרך כלל על הפסקת הריון באופן מלאכותי.


איך עושים הפלה?

קיימם שני סוגי הפלות מלאכותיות - הפלה רפואית והפלה כירורגית.


הפלה רפואית

הפלה רפואית היא הפלה שלא דורשת פעולה כירורגית אלא מבוצעת באמצעות תרופות. במדינות שונות משתמשים בסוגים שונים של תרופות לביצוע הפלות, וניתן לעשות אותן עד שבוע 7 להריון. בשלב הראשון של התהליך, האישה מקבלת תרופה, ולאחר 48 שעות היא מקבלת תרופה נוספת הגורמת לפתיחת צוואר הרחם ויציאת העובר והשלייה.


הפלה כירורגית

הפלה כירורגית היא השיטה הנפוצה ביותר. בהריון של עד 12 שבועות, מסירים את העובר, את השליה ואת קרום התא על ידי שאיבה וואקום. בחלק מהמקרים השאיבה נעשית ידנית על ידי הרופא בעזרת מזרק, ובמקרים אחרים על ידי מכונה. במקרים בהם ההריון נמצא בשלב מוקדם מאוד, ניתן לבצע טכניקה שנקראת מיני-שאיבה שאינה מצריכה התרחבות של צוואר הרחם.

 

גרידה

הליך נוסף שקיים הוא גרידה (curettage), והוא די נפוץ. זהו ניתוח שמבוצע בהרדמה מלאה כדי לבדוק את דופן הרחם על מנת לאבחן זיהומים או דימומים וניתן לבצע אותו עד שבוע 13 להריון.

בין שבוע 15 להריון ועד שבוע 26 להריון מבצעים את ההפלה על ידי פתיחה של צוואר הרחם והחצוצרות, ניקוי וריקון שלהן בעזרת כלים כירורגיים, ושאיבה.
הטכניקה שבה בוחרים לביצוע ההפלה תלויה בשבוע ההריון ובאנטומיה האישית של האישה.
ברוב הטכניקות משתמשים באמצעי הרדמה, ונשים המבצעות את ההפלה בשלבים מוקדמים של ההריון, בדרך כלל חוות אחרי הפלה כאבים קלים בלבד.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/48/154-הפלה-מלאכותית'>הפלה מלאכותית</a>

סגור לתגובות


1. כמה זמן לאחר הפלה בוואקום ניתן להרות שוב?
עברתי לפני כחודש הפלה כרורגית לאחר 3 שבועות קיימתי יחסים מלאים והיו לי מעט כאבים
האם זה אמור להיות כך?
ותוך כמה זמן הגוף מוכן להרות שוב לאחר הפלה כזאת? אורח
דירוג:
3

בעד הריון ולידה
גזים בהריון - שמים לזה סוף [קרא בהרחבה]
איך להירגע בתקופה שלאחר הלידה? [קרא בהרחבה]
טיפת חלב - למה צריך את זה? [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
גזים בהריון - שמים לזה סוף [קרא בהרחבה]