הפלות
הפלה טבעית
הפלה מלאכותית
סיכונים בהפלה
גרידה

מהי גרידה? מה הסיכונים שבביצוע גרידה? האם ניתן להרות בשנית לאחר ההליך?

גרידה הינה שיטת שאיבת ההריון (ההפלה) המקובלת והמוכרת ביותר בבתי החולם בישראל כיום. מרבית בתי החולים יעשו שימוש בשיטה זו, אך זאת בלבד שתהליך ההריון לא מתקיים מעבר ל-12 שבועות. זאת בשל הסיכון ליצירת חור בדופן הרחם בעת ביצוע התהליך בשבוע מתקדם יותר. בבתי חולים מסוימים יתבצע תהליך זה גם לאחר השבוע ה-12, עד לשבוע ה-16, ובמקרים חריגים עד לשבוע ה-20, אם כי פעולה זו אינה מומלצת בשל הסיכון הרב הטמון בה הן לבריאותה של האישה והן להריונות הבאים שלה.

התהליך מתבצע כאשר האישה מעוניינת להפסיק הריון לא רצוי או לא מתוכנן, במקרים שבהם אובחנה התפתחות לא תקינה של העובר או שנתגלתה בעיה כשלהי בשליה או ברחם האישה. הגרידה נעשית גם במצבים שבהם ההריון כבר הופסק בצורה טבעית, אך קיים צורך בניקוי מלא של הרחם מהתוכן ההריוני. במקרה כזה תתבצע הגרידה אם נמצא כי ההפלה הטבעית לא בוצעה בשלמותה ובצורה תקינה.

טרם ביצוע התהליך, יוחדר לצוואר הרחם של האישה ההרה חומר מסוים אשר יספח את כלל הנוזלים מתוך חלל הרחם. החומר מתרחב בהדרגה באמצעות הנוזלים שהוא סופח מן הרחם, דבר אשר מאפשר הרחבת הרחם באיטיות ובהדרגתיות. טרם הבדיקה, תעבור האישה גם שורה של בדיקות כלליות במטרה לבחון את מצבה ואת מצב ההריון. בדיקות אלו כוללות בין היתר: בדיקה גופנית כוללת, בדיקה פנימית (ואגינלית), בדיקת אולטרה-סאונד, בדיקת דם וכן מעבר על ההיסטוריה הרפואית של האישה. בטרם התהליך תידרש האישה לצום במשך שמונה שעות וכן לחדול מליטול תרופות מיוחדות במידה והיא נוטלת כאלה.

פעולת הגרידה מבוצעת לאחר השלמת כלל הבדיקות הללו ותחת הרדמה כללית בחדר ניתוח בבית החולים. במהלך הבדיקה מוחדר אל חלל הרחם של האישה צינור המחובר למשאבה, אשר מאפשר שאיבה מתוך הרחם ובכך מרוקן את החלל מכל מה שמצוי בו. בסיום הניתוח תתבצע השגחה בת מספר שעות על האישה אשר בסופה היא תשוחרר לביתה.

התהליך נחשב פשוט יחסית וכמעט אינו כרוך בסיכונים מיוחדים. אמנם, חשוב לקחת בחשבון כי בכל זאת ישנם סיכונים מסוימים בביצוע הגרידה, הכוללים בין היתר ניקוב של דופן הרחם, דימום פנימי, אפשרות מסוימת לאי ספיקת צוואר הרחם בהמשך, אשר עלולה להוות גורם ללידות מוקדמות וכן זיהום אשר יכול להקשות על פוריות האישה בהמשך החיים.

כמובן שהניתוח אינו מונע, במרבית המקרים, את האפשרות להרות בשנית, אך הוא אינו מהווה תחליף לאמצעי המניעה המקובלים ואמצעי הזהירות מפני כניסה לא רצויה להריון. לאחר הניתוח, תידרש האישה ברוב המקרים ליטול אנטיביוטיקה למשך חמישה ימים למען מניעת הזיהום של חלל הרחם.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/48/394-גרידה'>גרידה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
צילום הריון - מומלץ להנצחת הרגע [קרא בהרחבה]
איך להירגע בתקופה שלאחר הלידה? [קרא בהרחבה]
מעורבות המשפחה בלידת פג [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
צילום הריון - מומלץ להנצחת הרגע [קרא בהרחבה]