סדרת מאמרים בנושא היפנוזה בלידה ובתקופת ההריון.

פרק 1: היפנוזה מנקודת מבט אישית
פרק 2: היפנוזה עצמית - יש חיה כזאת
פרק 3: היפנוזה עצמית בהריון
פרק 4: היפנוזה עצמית בלידה
פרק 5: היפנוזה עצמית לאחר הלידה
פרק 6: שאלות ותשובות על היפנוזה בהריון ובלידה
פרק 5: היפנוזה עצמית לאחר הלידה
תמר משעול שמעוני

זכרי שגם לאחר הלידה את ממשיכה להיות אדם ולא רק אמא!

"חזרתי הביתה עם התינוקת שלי. היו לי הוראות הפעלה לכל הצעצועים והמכשירים. רק לא היו לי הוראות הפעלה לתינוקת, וגם לא לעצמי"

התקופה לאחר הלידה היא החשובה ביותר, והמוזנחת ביותר.

לפני הלידה - את במרכז. איך את מרגישה? ומה את צריכה?

אחרי הלידה - התינוק/ת הופך/ת למרכז העניינים. הדבר טבעי, אבל, לדעתי, מוגזם בחברה שלנו. את חשובה! חשוב שתדאגי לעצמך, גם עבור עצמך, גם עבור התינוק, ועבור כל המשפחה. חשוב כבר לפני הלידה להכין לעצמך כלים - לרגיעה, למנוחה, ל"תדלוק".

במיוחד לפני לידה ראשונה כדאי כבר להכיר נשים בהריון, כך שתוכלו להיות יחד, לדבר, לחלוק, לתמוך, ולעזור. בעיניי, אחת המטרות של למידת היפנוזה עצמית בקבוצה היא בניית קבוצת אמהות לתמיכה וחברות לאחר הלידה. זו אינה חובה כמובן, אלא אפשרות.

היפנוזה עצמית יכולה לעזור לאחר הלידה במגוון תחומים. הטוב ביותר, כמובן - להשתמש בהיפנוזה עצמית בהריון, בלידה, ולאחר הלידה. אבל אם לא רכשת כלי זה בהריון, ואת מעוניינת להכיר אותו אחרי הלידה - הדבר בהחלט אפשרי.

 

היפנוזה עצמית למנוחה ולרגיעה

"אני כל הזמן עייפה. כבר שכחתי מה זה לנוח"

"כיף לי עם התינוק שלי, אבל אין לי רגע לנשום"

התקופה שלאחר הגעת תינוק/ת חדש/ה היא מאד אינטנסיבית. הרבה פעמים יש פרקי זמן קצרים מאד לנוח ולצבור כוח. אחד היתרונות של היפנוזה עצמית הוא שאת יכולה לאפשר לעצמך מנוחה ורגיעה גם בפרק זמן קצר. "תדלוק" זה אינו מחליף שינה, אבל הוא מאפשר הפגת מתח, רענון, חידוש כוחות.

 

היפנוזה עצמית להפחתת כאבים לאחר הלידה

כאבים לאחר לידה מופיעים אצל נשים שונות בלידות שונות במידה זו או אחרת. לכאב יש תפקיד חשוב - הוא מכריח אותך לנוח. לכן המטרה בהיפנוזה עצמית אינה לשכך את הכאב לגמרי, שכן אז את עלולה "להיות גיבורה" ולתפקד מעבר למה שגופך יכול. המטרה היא לשכך את הכאב במידה כזו, שעדיין יתריע על צורך במנוחה, אך במידה הנחוצה עבורך. מידת שיכוך הכאב אישית לכל אישה. במקביל, כמו בלידה, חלק מהעבודה היא על אופן ההתייחסות לכאב, כך שהפחתת הכאב והשליטה באופן ההתייחסות יאפשרו חוויה טובה.

 

היפנוזה עצמית לסיוע בהנקה

" ההנקה היא פשוט סיוט! אני לא מסוגלת יותר! הכאב בלתי נסבל ואני כל הזמן במתח לקראת ההנקה שתבוא עוד 3 שעות..."

"אני במתח עם ההנקה. נורא חשוב לי שזה יצליח"

שימוש בהיפנוזה עצמית לסיוע בהנקה מתבסס קודם כל על הכלים שכבר למדת והשתמשת בהם בהריון ובלידה: היכולת שלך להרגיע את עצמך, להשתמש בדמיון ובמיקוד הקשב כדי ליצור 'מעגלי קסם' חיוביים של חשיבה, רגש, תגובות גופניות והתנהגות. בנוסף, אם יש צורך, המטפל/ת עושה יחד איתך התאמה של הכלי לצרכים המיוחדים עבורך בנושא ההנקה. אפשר, כאמור, להשתמש בהיפנוזה וללמוד היפנוזה עצמית למטרה זו גם אם לא למדת היפנוזה עצמית לפני הלידה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/83/338-פרק-5היפנוזה-עצמית-לאחר-הלידה'>פרק 5: היפנוזה עצמית לאחר הלידה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
קורס יוגה בהריון כבר עשית? [קרא בהרחבה]
עבודות בית במהלך ההריון - מותר או אסור? [קרא בהרחבה]
עצות להרחקת סכנות מתינוקות [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
קורס יוגה בהריון כבר עשית? [קרא בהרחבה]