הכנת הגוף להריון. בדיקות לפני הריון. להיכנס להריון. בדיקות סקר גנטיות.

לפני הריון
להיכנס להריון
הגברת סיכויי כניסה להריון
בדיקות גנטיות
בדיקת הריון
פונדקאות
בדיקת הריון
מערכת קרוסלה

האם אני בהריון? את התשובה לכך ניתן לקבוע ע"י אחת מבדיקות ההריון הקיימות: בדיקת הריון ביתית, בדיקת דם ובדיקת אולטרסאונד לגילוי הריון. קיבלת תשובה חיובית? לפנייך 40 שבועות הריון - שיהיו לך הריון תקין, לידה קלה ותינוק בריא!

בדיקת הריון תמונה 1

צילום: שמרית אסף, סטודיו התחלות

 

האם אני בהריון?

כל הריון מתחיל בשאלה: "האם אני בהריון?". ישנן מספר בדיקות הריון שמטרתן לגלות האם הצלחת להיכנס להריון. רוב בדיקות ההריון מתקיימות כבר עם תחילת ההריון. בתחילת ההריון ישנם סימנים להריון, אותם חשה כל אשה באופן שונה. סימנים להריון אלו הם: בחילות, שינויים בשדיים ותכיפות במתן שתן. עם זאת, הסימנים להריון הללו הם ראשוניים בלבד ושונים כל-כך בין אישה לאישה, כך שאי אפשר להסתמך עליהם ולקבוע בוודאות כניסה להריון. לצורך קביעה וודאית יותר המעידה האם נכנסת להריון, ישנן שלוש בדיקות הריון עיקריות: בדיקת הריון ביתית, בדיקת דם לגילוי הריון, ובדיקת רופא לגילוי הריון.

 

בדיקת הריון ביתית

בדיקת הריון ביתית היא בדיקת הריון פשוטה, קלה ונוחה. בדיקת הריון ביתית ניתן לרכוש בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא. את בדיקת ההריון הביתית ניתן לבצע כבר יומיים-שלושה לפני התאריך הצפוי של קבלת המחזור. בדיקת הריון ביתית היא בדיקת שתן הבודקת את הימצאותו של ההורמון Beta-hCG, הנמצא בגוף האישה עם הכניסה להריון. מומלץ לבצע את הבדיקה בבוקר, כאשר ריכוזו של ההורמון בשתן גבוה יותר ביחס לשאר שעות היום.

תוצאת בדיקת ההריון הביתית מתקבלת תוך מספר דקות ותשובתה חיובית או שלילית. אם התוצאה חיובית, הדבר מעיד על הריון. אם התוצאה שלילית, אין זה מעיד בהכרח שאין הריון. במקרה כזה, ייתכן שהבדיקה התבצעה מוקדם מידי ויש צורך בבדיקת המשך. בכל אופן, בדיקת הריון זו היא ראשונית בלבד ואינה מחליפה בדיקת דם ובדיקת רופא, שהן בדיקות הריון אמינות ומדויקות יותר.

 

בדיקת דם לגילוי הריון

בדיקת הדם לגילוי הריון (הידועה גם בשם "בדיקת בטא") בודקת את הימצאותו של ההורמון Beta-hCG, הנמצא בגוף האישה עם הכניסה להריון. תוצאות הבדיקה מתחלקות לשניים: ראשית, תשובה חיובית או שלילית, המעידה על קיומו או אי-קיומו של הורמון בטא בדם, ולפיכך על קיומו או אי-קיומו של ההריון. ושנית, רמת ההורמון שנמצאת בבדיקת הדם. רמת ההורמון מעידה על גיל ההריון ועל כמות העוברים. רמת ההורמון Beta-hCG מכפילה את עצמה בדם בכל יומיים-שלושה, וככל שהזמן עובר, כך תוצאות בדיקת ההריון מדויקות יותר. להלן טבלה שעשויה לסייע לך לקרוא את תוצאות בדיקת ההריון.

שבוע הריון

רמת הורמון ה- Beta-hCG:

3

 5 - 50 mlU/ml

4

 10 - 425 mlU/ml

5

19 - 7,340 mlU/ml

6

1,080 - 56,500 mlU/ml

7-8

7,650 - 229,000 mlU/ml

9-12

25,700 - 288,000 mlU/ml

13-16

13,300 - 254,000 mlU/ml

רמה נמוכה של הורמון Beta-hCG, עשויה להעיד על אחד משלושה דברים:

א. הריון צעיר ממש בתחילתו.

ב. הריון לא תקין.

ג. הריון מחוץ לרחם.

לפיכך, מומלץ בכל מצב לבצע גם את בדיקת ההריון השלישית והחשובה ביותר - בדיקת הרופא.

 

בדיקת רופא לגילוי הריון

את בדיקת הרופא לגילוי הריון ניתן לבצע במהלך ההריון, החל מהשבוע ה-6 להריון. רופא הנשים בודק בעזרת מכשיר אולטרסאונד (ultrasound), האם ישנו ברחם שק היריון, שק חלבון, עובר ודופק-עוברי (בהתאם לגיל ההריון). זוהי בדיקת ההריון המדויקת ביותר ותוצאותיה מעידות בוודאות על קיומו או אי-קיומו של הריון.

אם תוצאות בדיקות ההריון חיוביות: מזל-טוב, נכנסת להריון! אנו מאחלים לך מהלך הריון תקין, לידה קלה ותינוקות בריאים ומאושרים.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/61/128-בדיקת-הריון'>בדיקת הריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
חשה עקצוצים או נימול בידיים? [קרא בהרחבה]
האם את יודעת כל מה שצריך לדעת על האכלה מבקבוק? [קרא בהרחבה]
לידת פגים - גורמים, סיבוכים ודרכי מניעה [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
חשה עקצוצים או נימול בידיים? [קרא בהרחבה]